Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #1 Skrevet 28. april 2016 Jeg driver å slanker meg for tiden. Eller endrer livsstil. Ønsker å gå ned 55 kg til sammen, men har nettopp startet og ikke gått ned mer enn 5-6 kg. Startet for cirka en måned siden, men startet i forrige uke å telle og loggføre kalorier. Det sto på nettet at en kvinne som skulle slanke seg skulle ligge på rundt 1500 kalorier om dagen? Har prøvd det denne uka, og det funker jo. Men er det bra i lengden å ligger på rundt 1500 kalorier om dagen? Med en dag du kan skeie ut? Eller er det sånn at det er anbefalt å øke kalorinntaket etter så så lang tid for å ikke skade kroppen? Anonymous poster hash: 39da6...981
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #2 Skrevet 28. april 2016 Etterhvert vil kroppen din skru ned forbrenningen og `venne seg` mer og mer til det nye energiinntaket. Du vil derfor oppleve at det går tregere og tregere med vekttapet, jo nærmere målet du er. Har selv gått ned 5 kg på en måned, men merker at de siste par ukene har vekttapet sakket ned, men det er bare å smøre seg med tålmodighet. Jo saktere du går ned, jo mer får kroppen din vent seg til sin nye vekt. Du må regne med en overgangsperiode hvor du sakte øker energiinntaket til et vedlikeholdsnivå. Anonymous poster hash: 78ab2...846
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #3 Skrevet 28. april 2016 Etterhvert vil kroppen din skru ned forbrenningen og `venne seg` mer og mer til det nye energiinntaket. Du vil derfor oppleve at det går tregere og tregere med vekttapet, jo nærmere målet du er. Har selv gått ned 5 kg på en måned, men merker at de siste par ukene har vekttapet sakket ned, men det er bare å smøre seg med tålmodighet. Jo saktere du går ned, jo mer får kroppen din vent seg til sin nye vekt. Du må regne med en overgangsperiode hvor du sakte øker energiinntaket til et vedlikeholdsnivå. Anonymous poster hash: 78ab2...846 Så jeg må se an, til at jeg etterhvert spiser flere kalorier? Men det går mer på kroppen og ikke noe standard uker osv som er anbefalt? Anonymous poster hash: 39da6...981
Lille krøll Skrevet 28. april 2016 #4 Skrevet 28. april 2016 1500 kalorier er plenty med kalorier for å få i seg alt du trenger å få i deg av vitaminer, mineraler, karb, protein og sunne fetter. Du kan gå på 1500 til du er nede på vekten du ønsker for å så bruke litt tid på å finne ut hvor mange kalorier du trenger for å holde vekten. Det er det vanskelige.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #5 Skrevet 28. april 2016 Jeg har gått ned 20 kg på vektklubb.no og ligger på 1300 kalorier hver dag, har en skeie ut en dag i uken, ellers så er jeg strikt! Var kjempe vanskelig den første uka, så ble kroppen vant til den mengden med mat. Nå må det sies at jeg overspiste før det da, så magesekken var nok mye større enn det den burde være. Lykke til Anonymous poster hash: 34dbb...483
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #6 Skrevet 28. april 2016 Så jeg må se an, til at jeg etterhvert spiser flere kalorier? Men det går mer på kroppen og ikke noe standard uker osv som er anbefalt? Anonymous poster hash: 39da6...981 Ja, du må ikke begynne rett på vanlig mat. Kroppen din har elendig forbrenning rett etter en slankekur, og kroppen vil nok gjerne tilbake til den vekten du var på. Du må for alltid tenke på kostholdet ditt etter slankingen, for ellers er du tilbake til scratch med en gang igjen. Som hun over her sier, kan man fint dekke behovet for vitaminer, mineraler etc med et kosthold på 1500 kcal, og så lenge kroppen din har overskudd å ta av, er det ingen fare. Noen praktiserer spisedager en gang i uken f.eks. Selv har jeg slike spisedager, men ikke faste dager, jeg passer på å ta disse dagene når jeg skal i selskap eller lignende. Men selv da fråtser jeg ikke i noe, men jeg spiser det jeg lyster på i moderate mengder. Tanken med slike spisedager, er å lure kroppen til å tro at man ikke trenger å spare på energien, få opp forbrenningen litt. Kan være kjekt hvis man sitter fast på et vektplatå. Anonymous poster hash: 78ab2...846
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #7 Skrevet 28. april 2016 Jeg har nå gått ned 5 kg på 4 uker. Målet er 10 kg til,men det regner jeg ikke med at jeg har klart før september. Jeg ligger på 1300 kcal om dagen,men skeier ut på lørdager,da kan jeg fort spise 2500 kcal. Anonymous poster hash: 33bd4...b6e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #8 Skrevet 28. april 2016 Det finnes jo ikke et universalt antall med kalorier for alle som vil ned i vekt. Alt kommer an på din kropp, høyde, vekt, alder og aktivitetsnivå. Skal du ned 55 kg vil jeg anta at du er ganske tung og vil nok ha bedre av å spise nærmere 2000 kcal til å begynne med. Hvis du legger deg så lavt som 1500 med en gang, hva skal du da gjøre når du har 30 kg igjen, men kroppen din ha skrudd ned forbrenningen til 1500 kcal per dag og du ikke lenger går ned i vekt? Anonymous poster hash: b8599...798
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #9 Skrevet 28. april 2016 Jeg skal ned 45 kg og ligger rundt 1900 kcal daglig. Følger Grete Roede. På de to første ukene gikk jeg ned ca 5 kg, deretter +/- 1 kg. Det er jo en grunn til at vi har blitt såpass overvektige, og grunnen er ikke at vi har spist 1900 kcal mat fordelt på flere hovedmåltider og mellommåltider. Etterhvert som jeg går ned i vekt, justeres kaloriinntaket, helt ned til 1300. Deretter må jeg finne ut av hvor mye jeg kan spise for å holde vekten stabil. Anonymous poster hash: 63f9c...8de
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #10 Skrevet 28. april 2016 For en forbrenning enkelte har?har spist 1220 kcal i snitt siden nyttår og har gått ned 8 kg. Anonymous poster hash: b669e...208
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #11 Skrevet 28. april 2016 Hi her. Jeg sist jeg veide meg (forrige fredag) lå jeg på 109 kg og er 165cm høy. De to første ukene tror jeg at jeg lå på rundt 1800-2000 kalorier noe som resulterte i 0.2-0.4 kg nedgang i uka. Da trente jeg også 3-5 ganger i uka. Forrige uke hadde jeg 1500 kalorier og da gikk jeg ned 0.8kg og trente 3-5 ganger i uka. Føler det er veldig lite å gå ned under 0.4kg i uka. Og er stor osv men 1800 kalorier tror jeg faktisk jeg har problemer med å få i meg når jeg skal spise sunt. Nå trives jeg på 1500 kalorier 5-6 dager i uka, og skeie ut en dag (men likevel forsiktig). Og trener eller går alle dager. Tror ikke jeg har spesielt god forbrenning. Anonymous poster hash: 39da6...981
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #12 Skrevet 28. april 2016 Jeg synes og det høres ut som om du spiser litt lite. Jeg skal ned 40 kilo, og er beregnet til 1600 kalorier hver dag. Går ned ca 0,8 - til en kilo i uka. Trener ingenting enda, går bare litt tur i blant Anonymous poster hash: 7da90...b81
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #13 Skrevet 28. april 2016 Det lureste er nok å få hjelp når du skal gå ned så mye. Du kan ta kontakt med fastlegen å be om hjelp, melde deg på Grete Roede (tror de også har kurs på nett) el. Her vil du få uendelig mange forskjellige svar, hvor noen stemmer, noen ikke vil fungere for deg selv om de har fungert for andre og noen er helt feil og ikke stemmer med hvordan ting fungerer i det hele tatt. Anonymous poster hash: 443ad...423
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #14 Skrevet 28. april 2016 Jeg har nå gått ned 5 kg på 4 uker. Målet er 10 kg til,men det regner jeg ikke med at jeg har klart før september. Jeg ligger på 1300 kcal om dagen,men skeier ut på lørdager,da kan jeg fort spise 2500 kcal.Anonymous poster hash: 33bd4...b6e Hva har du spist i løpet av en dag da? Kan du skrive ca måltider du har på en dag? Takk! Anonymous poster hash: 536ab...6f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå