Gå til innhold

Klage på lønn under medarbeidesamtale

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når er det egentlig man kan klage på lønnen?

Hadde du tatt det opp med sjefen din under en medarbeidersamtale?

Anonymous poster hash: c9394...692
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde vel i grunnen aldri klage. Men å ta opp lønn og gi begrunnelser for hvorfor du burde få en lønnsøkning er helt innafor. Du kan godt ta det opp i en medarbeidersamtale, mange arbeidsgivere har regler for at minst 1 av disse i året skal inneholde temaet lønn. Begge bør da vite dette på forhånd for å få en konstruktiv samtale.

Skrevet

Lønn skal være et tema på våre målsamtaler ihvertfall.

Og det er jeg som leder som skal ta det opp, gjør min medarbeider det før meg så har ikke jeg gjort jobben min (være i forkant)

Men i din situasjon, ikke klag på lønna. Legg frem på en saklig måte hvordan du har utviklet deg/fått mer ansvar El siden forrige lønnsøkning og på den måten vis lederen din hvorfor hun/han bør justere lønna Di nå.

Lykke til.

Skrevet

Vil vel være absolutt rette anledningen å ta opp lønn det ja, men ikke klag, ta det opp til diskusjon.

Anonymous poster hash: 975b4...5b4
Skrevet

takk for svar.

Skal legge frem saklig, ikke klage :-)

Anonymous poster hash: c9394...692
Skrevet

Jeg har motsatt erfaring av det de over her svarer jeg da. Jeg er vant til at lønn IKKE er en del av temaet i medarbeidersamtaler, men at dette tas opp i egne møter.

Anonymous poster hash: adfff...fc2
Skrevet

Vi har egne lønnsforhandlingssamtaler. Har aldri snakket om lønn på medarbeidersamtale (som foregår på slutten av året, mens lønnsforhandlinger skjer på våren)

Anonymous poster hash: 1a6d9...9d5

Skrevet

Man klager vel ikke på lønn... Der jeg jobber har vi lønnsamtale en gang i året, og da skal jeg som ansatt legge fram hva jeg har gjort siden sist som gjør at jeg fortjener lønnsøkning. Om jeg har nådd de målene vi satte i samtalen året før, og evt. andre ting som gjør at jeg har utmerket meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...