Gå til innhold

Hva tror dere han mente?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var innom gamle jobben her for en stund siden. Snakket litt med gamle kollegaer, hvorpå han ene sier: "Du ser godt ut". Jeg takket og bukket og tenkte det var koselig sagt. 

 

Meeen så kom jeg til å tenke på. Hva betyr det egentlig? Jeg har gått opp kanskje 5 kg etter at jeg startet i ny jobb (mye gode lunsjer...) og er på vei ned igjen nå. Var det det han mente? At jeg så ut som jeg hadde det bra og spiste mye god mat? :o

 

Dette er vel en litt gammeldags måte å si det på, han her er ikke gammel, men en advokat i midten av 40 årene og da også litt konservativ. 

 

Hva tror dere? Bruker dere dette uttrykket eller er det utgått?

 

Jeg ble bare fryktelig nysgjerrig :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror du overtenker veldig nå :P han sa du ser godt ut, og det var nok akkurat det han mente også. Tror ikke han mente noe om vekten din eller noe. Annet enn at du ser ut som du trives og at du har det bra.

Skrevet

Jeg bruker uttrykket og mener det utelukkende positivt

 

Anonymous poster hash: 12402...51f

Skrevet

Uttrykket har to betydninger, en er positiv og betyr at du ser bra ut, at du utstråler at du har det bra.

Den andre er at en person har lagt på seg litt. Da sies det gjerne ikke mens personen er til stede.

Hva han mente kommer an på hva slags person han er. Vil tro det var sagt i beste mening. Kanskje han syns du er finere med et par ekstra kg?

Mange menn synes det....

Skrevet

Det var nok ment som et kompliment.

Skrevet

Pleier å bruke det som eit kompliment, litt i tydinga "du ser ut som du har det bra".  Er vel helst eldre som brukar det når nokon er litt store, men i gamle dagar var det vel eit teikn på at ein hadde det bra det og.

Skrevet

Ha ha, det samme sa tannlegen til meg sist jeg var hos han. Syntes det var en merkelig bemerkning, siden den kom fra tannlegen.....tenkte ikke at det kunne ha med vekt å gjøre. Men har vel egentlig ikke gått opp i vekt siden jeg var hos han sist.....

Må jeg begynne å filosofere over hva han egentlig mente? Nei, det gidder jeg ikke. Tror ikke du heller trenger tenke så veldig mye mer på kommentaren. Sikkert positivt ment, eller bare en kommentar for å ha noe å si.

Skrevet

Med mindre han er en ufin type, blottet for sosiale antenner, så mente han det som en kompliment 😊

Skrevet

Jeg er også litt følsom på det uttrykket og bruker det aldri selv. Sist noen sa jeg så godt ut var på treninga. Jeg hadde trent bra, mistet litt fett(var slank fra før), og var smilende og glad. Jeg tenker hun mente at jeg så bra ut og glad ut, og brukte det uttrykket.

 

Anonymous poster hash: fa269...bce

Skrevet

Ville tolket det utelukkende positivt, som i at det ser ut som om du har det bra og trives.

Skrevet

Det er et komplement. Det ser ut som om du har det bra/fint. I motsetning til å se sliten, dratt, blek og utslitt ut :)

 

Anonymous poster hash: bfc70...b04

Skrevet

Jeg var innom gamle jobben her for en stund siden. Snakket litt med gamle kollegaer, hvorpå han ene sier: "Du ser godt ut". Jeg takket og bukket og tenkte det var koselig sagt. 

 

Meeen så kom jeg til å tenke på. Hva betyr det egentlig? Jeg har gått opp kanskje 5 kg etter at jeg startet i ny jobb (mye gode lunsjer...) og er på vei ned igjen nå. Var det det han mente? At jeg så ut som jeg hadde det bra og spiste mye god mat? :o

 

Dette er vel en litt gammeldags måte å si det på, han her er ikke gammel, men en advokat i midten av 40 årene og da også litt konservativ. 

 

Hva tror dere? Bruker dere dette uttrykket eller er det utgått?

 

Jeg ble bare fryktelig nysgjerrig :P

 

 

Hvorfor må man overtolke alt man hører? Typisk oss kvinner. Menn har vanligvis ingen skjult agenda når de snakker, de slenger ut de tankene som dukker opp i hodet deres. Han mener nok at du ser bra ut. End of story.

 

Anonymous poster hash: 5c336...a9c

Skrevet

Åh Gud. Dette er så typisk kvinner. Alt skal analyseres og diskuteres.

 

Det betød ikke noe som helst annet enn : Du ser godt ut.

 

Anonymous poster hash: 65147...89a

Skrevet

Hehe nei altså jeg kom bare til å tenke på det og har fundert over det en stund. Greia er at jeg hadde gått opp ca 5 kg men det visste jeg ikke selv før nå nylig da jeg gikk på vekta, en stund etter denne episoden. Var vel derfor jeg begynte å tenke 😂

 

Han er en høflig og korrekt fyr som også har sosiale antenner, så jeg konkluderer nå med at han mente det så ut som jeg hadde det fint og trivdes ☺️

 

Enig i at vi damer er flinke til å overanalysere, men jeg lurte egentlig litt på hva dere selv anser som betydningen av denne frasen. Nå har jeg fått svar og ser ut som det er utelukkende positivt 😬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...