Gå til innhold

Planting og pynting i hage og på terrasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bruker dere mye penger på planter og blomster til krukker og bedd kvar sesong?

Og kjøper dere inn med "god samvittighet"?

De blomstene eg planter lever kun 1 sesong. Iallefall under min pleie. Blir fort litt penger ut av det. Har jo råd og sånn, men stikker litt å bruke 1000,- + på blomster til terrassen som bare varer en sommer. Men ser jo samtidig at "alle andre" også gjør det. Trenger såklart Ikkje bruke så mye, men så sniker det seg med et eller annet, ny krukke, 🔦 som ruster iløpet av sesongen osv.

Så kva gjør dere?

Anonymous poster hash: 29601...b2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går nok fort en 2-3 000 til hagepleie i løpet av sesongen. Jeg syns det er helt ok, liker at det ser litt velstelt ut utenfor mitt hjem.

Skrevet

Du vil jo komme mye billigere unna om du kjøper stauder, og da av de sortene som trofast dukker opp igjen hvert år. Du kan plante stauder i store krukker, du trenger ikke bed.

Jeg har voldsomt mye planter, men utgiftene hvert år - medmindre noe uventet har skjedd og stauder har strøket med av en eller annen grunn - er under tohundre kroner, og det er kun til frø til sommerblomster, samt en tipakning av de aller minste stemorsblomstene til 33,- på Plantasjen nå (de blir digre og fine i løpet av noen få uker, så det er mye å spare på å kjøpe dem små).

Skrevet

Signerer sug lut. Har kjøpt stauder på salg om høsten og plantet, de kommer trofast opp igjen.

Fikk krukker av svigers for 16 år siden, de begynner å sprekke litt nå, så neste år må jeg kjøpe nye.

Bruker 2 - 300 kr på jord og blomster til hagen

Skrevet

Nei, investerte i prydbusker i ulike grønnyanser for noen år siden og disse står trygt i krukkene sine i kjelleren over vinteren.

Sommerblomster syns jeg verken er spesielt pent eller praktisk.

Anonymous poster hash: 4291f...9ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...