Gå til innhold

Bor dere i nytt eller gammelt hus?🌺

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet rett fra jenterommet og inn i nytt hus, føler meg veldig heldig.Samtidig synes jeg det er så sjarmerende med de gamle husa folk ordner på, blir jo så fint😍Er et digert gammelt hus her i nærheten som jeg har så lyst til å kjøpe, men spørs om heg får mannen på gli🙈

Anonymous poster hash: 3a1d5...4cb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bor i et hus fra 68, men det er pusset en del opp, så det føles ikke så gammelt som det er. Ellers hadde vi nok ikke kjøpt det. Det er nok å gjøre her likevel. :P

Anonymous poster hash: d122f...68b
Skrevet

Vi bor i et hus fra 68, men det er pusset en del opp, så det føles ikke så gammelt som det er. Ellers hadde vi nok ikke kjøpt det. Det er nok å gjøre her likevel. :P

Bortsett fra på kaldeste vinteren da... da kjenner vi godt hvor gammelt det er. :P

Skrevet

Enebolig vi bygget i 2013 😊😊

Skrevet

Huset vårt er fra 84. Føler ikke det er så veldig gammelt

Skrevet

Tja det ble bygget i 94 så det er vel midt i mellom.

Skrevet

Vårt er fra 2003,så relativt nytt.

Anonymous poster hash: 37844...1aa

Skrevet

Bygget i 1987 så er midt i mellom :P

Anonymous poster hash: bbe2a...6b1
Skrevet

Hus fra 65, men så og si totalrenovert i 88, og pusset opp igjen i 98. Morsomt å se detaljer fra 65, selv om standarden er 90-talls. Trenger å oppgradere om et par år, få til litt mer klassisk kjøkken og bad slik at vi ikke trenger å pusse opp hvert 10. år slik som forrige eiere..

Elsker sjarmen i gamle hus. Men liker også tanken på helt nytt hus. Ikke sånn billigstandard Alvsbyhus, men et arkitekttegnet hus i kun naturnaterialer. Det hadde vært deilig.

Hadde jeg hatt ubegrenset med penger, ville jeg kjøpt en sveitersvilla og pusset opp til beste standard. Heller dét enn å bygd nytt.

Anonymous poster hash: 18dea...945

Skrevet

Opprinnelig et lite hus fra 1952

Bygget på 4 ganger og totalrenovert, veldig forøyd

Er i dag et stort og moderne hus, men veldig annerledes enn nye "byggefelthus"

Anonymous poster hash: 6f850...90f

Skrevet

Bygd i 1974 og ser sånn ut også. Misliker dette huset sterkt! Mannens barndomshjem. Det er malt litt på kjøkken og noe malt strie, flekkvis malt og alt er halvveis her. Jeg gidder ikke begynne på noe. Jeg vil enten ha total oppusning eller flytte. Blir nok det siste, med eller uten han. Jeg holder ut en god stund til altså, er ikke noe akutt. Og så lenge barna er små er det forsåvidt greit å bo i ei rønne, men det er ikke i et hus som dette jeg skal tilbringe resten av voksenlivet. Huset er stort og i og for seg fint, men nedslitt. Vi har begge ti tommeltotter og det hjelper jo ikke..

Skrevet

Hus fra midten av 50 tallet. Mange små rom og dører, originalt tregulv som knirker, men ellers fint. Etterisolert for noen år tilbake såvarmt og godt om vinteren. Vi tenker å bygge på.

Skrevet

Jeg bor i en Sveitserhus fra 1867 som jeg har totalrenovert de siste 10 årene. Jeg har tatt vare på husets opprinnelige uttrykk, men modernisert det inne slik at det er til dagens standard. Det er et flott hus, men det kostet nesten 3 millioner å oppgradere det slik jeg ville samtidig som jeg tok vare på den opprinnelige stilen så billig er ikke huset.

Anonymous poster hash: f20e1...d2f
Skrevet

Bor i ett hus fra 67 tror jeg det er. Jeg irriterer meg grønn over de tidlugere eierene her som ikke har koart å vedlikeholde huset. De har vedlikehold, men kun overfladisk så mange kjipe ting som dukker opp. Min mor jobbet i firma som tegnet huset, ett standar hus så det er ikke vanskelig å oppdage ting den tidligere eieren har puslet med selv. Bærevegg som er fjernet uten å gjøre forsvalig osv. Så jeg er utrolig glad for at jeg kan ta en tlf til mamma og sjekke npr vi skal gjøre ting eller finner ting når vi pusser opp.

Men jeg trives så utrolig godt på plassen her, huset trives jeg også i selv om jeg nok hadde trivdes like godt med ett bedre hus. Vi bor i ett langtidsprisjekt, men det er igrunn helt greit for vi stortrives her,

Men skal si jeg savner huset til mamma. Merker stor forskjell på ett hus som er gjennomtenkt og ett hus som bare er satt opp for å sette opp eller for å se fint ut.

Anonymous poster hash: 03240...8d7

Skrevet

Barnetrygd i dag ;)

Anonymous poster hash: a6c3c...f36

Skrevet

Huset er bygget i 1923. Totalrenovert og pusset opp i gammel stil. Veldig fornøyd med huset, bortsett fra EN bærebjelke jeg gjerne skulle ha flyttet på :sur:  Men det vil aldri skje.

Anonymous poster hash: 35fc4...78d
Skrevet (endret)

Bor i ganske nybygget hus. Ble ferdig og innflyttet i juni 2014. Veldig deilig å flytte inn i helt nytt hus som man har vært med å planlegge selv. Det er et forholdsvis stor funkistype hus med åpne løsninger, god takhøyde, store vinduer og store rom ellers. Utrolig fornøyd og helt vår stil. Har kjøpt brukt også da, men aldri veldig gamle hus. Bodde i en tomannsbolig rett etter vi flyttet for oss selv som ikke var mer enn 10 år sikkert, og etter det til enebolig som var omtrent 5-6 år gammel.

Endret av MTF
Skrevet

Enebolig vi bygget i 2013

Samme her :)

Anonymous poster hash: f9da0...535

Skrevet

Enebolig vi bygget i 2013! Men etter 2 barn nå skulle jeg heller ønske jeg bodde i et litt billigere hus,og heller bygget senere i livet. Har ikke mulighet til å jobbe redusert osv!

Anonymous poster hash: e72b3...d97

Skrevet

Huset er vel 65 år gammelt, bygd på rundt 1980. Er et langtidsprosjekt å få pusset opp alt, tok bad, vaskerom, vann og avløp, elektrisk i tillegg til litt etterisolering og overflater på de rommene vi bruker mest før vi flyttet inn. Framgangen videre er litt i rykk og napp, men har fått tatt gang, trappegang/trapp, et ekstra soverom og litt annet småtteri det siste året.

Mye arbeid så er glad vi ikke trenger å leie inn folk (annet enn rørlegger og elektriker), dyrt nok likevel.

Anonymous poster hash: d7f7f...4ba

Skrevet

Huset ble byggd her i 1910, men tømmerkassen som huse er byggd rundt er enda eldre. Usikker på hvor gammel. Det er bygd på i flere omganger, men på en måte som kler huset. Det er også restaurert fra kjeller til tak. :)

Et hus med masse historie og sjel. Gleder meg til å bli gammel her ❤

Anonymous poster hash: bfa18...9eb

Skrevet

Enebolig fra 1951. Total renoverte når vi flyttet inn for tre år siden. Bygget på to Etg i fjor. Trives utrolig godt .

Anonymous poster hash: 20c68...fa0

Skrevet

Bygd i 1933. Ble pusset opp i 86. Kjøpte det i 96. Vi bygde nytt bad rundt 2000 ett sted. Ellers har vi bare lagt klikk-gulv, malt vegger og bygd større veranda.

Tykke vegger, så vi har nok ett av de varmeste husene

Anonymous poster hash: c4b01...183

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...