Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #1 Skrevet 28. april 2016 Har en dåpskjole vi vil bruke i dåpen til babyen vår. Kjolen er i utgangspunktet hvit, men den er veldig gammel (jeg ble døpt i den for 27 år siden, og da hadde den allerede vært i bruk noen år). Den har noen veldig gule flekker/områder på hals/bryst (kan jo være slitasje etter mengder med sikkel og gulp fra x antall barn). Småflekker hadde jeg ikke brydd meg med, men er ganske stort og synlig område. Den er håndlaget i bomullsstoff, og dét kombinert med at den er så gammel gjør at jeg ikke bare tør å hive den i vaskemaskin heller.. (er ikke vår kjole, den er familieeie, og jeg er livredd for å ødelegge). Noen som vet hva jeg kan prøve for å få vekk flekkene? Prøver gjerne noe "ufarlig" hjemme først men kan det (hvis det ikke funker) være vits i å sende den på rens hos firma hvis ikke (de takler jo rens av skjøre brudekjoler etc), eller er stoffet ødelagt når det først er gulnet? Anonymous poster hash: 4f1af...08c
Kjerringa med agurken Skrevet 28. april 2016 #2 Skrevet 28. april 2016 Du kan prøve renseri. Vi hadde en veldig gammel gulnet dåpslue i silke. Den tok jeg sjansen på å klore med kjapt. Gikk bra, men med tanke på at dåpskjolen ikke er din bør du prøve rens.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå