Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #1 Skrevet 28. april 2016 Sønnens min har begynt å gå til skolen sammen med 2 andre gutter. Sønnen min går ikke så fort, men de andre barna gjør det, og har nå begynt å si til sønnen min at han er treg som en skilpadde, etc... Nå er han lei seg og sier at han helst vil gå alene til skolen 😕 Han fortalte dette i morges like før han skulle av gårde, jeg rakk bare å si at vi må respektere at vi ikke er like, og at alle har sitt eget tempo, og at vi kan snakke sammen når han kommer tilbake i dag. Hva kan jeg si til ham? Takk. Ps: de går forresten i første klasse. Anonymous poster hash: f33d4...0f2
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #2 Skrevet 28. april 2016 Hvorfor er han treg da? Har han noe handikap? Blir han sliten? Eller er han bare en somlekopp? Å kalle han for skilpadde er ikke ok synes jeg og det ville jeg tatt tak i med de andre barna. Hvis det bare er somling fordi han er umoden, lar seg distrahere av ting han ser, eller han synes det er vanskelig å feks prate og gå effektivt samtidig ville jeg vel øvd litt på å forflytte oss raskere hvis det er en ren transportetappe dere skal gå. Min datter på 6 år er en vanvittig somlekopp og blir alltid hengende etter fordi hun skal se på ting. Hun blir ofte sur fordi andre barn og vi går fra henne. Jeg har forklart som du sa at folk går i sitt tempo og blir hun hengende etter må hun springe litt for å ta igjen de andre, at hun ikke kan diktere tempoet. Hadde hun hatt problemer med å følge med hadde saken vært anderledes men hun klarer ikke å gå i normalt tempo og prate om ting som engasjerer henne, hun blir så ivrig at hun stopper. Jeg vet ikke årsaken til at din sønn er treg men jeg forstår de andre barna hvis det er slik at han bare somler og de vil bare komme seg til skolen. Å si han er skilpadde er som sagt ikke ok. Anonymous poster hash: 40d88...22f
Gjest Antarctica Skrevet 28. april 2016 #3 Skrevet 28. april 2016 Det er ikke greit å kalle andre treig, men han bør nok gå alene eller med noen som er omtrent like langsomme. Han kan ikke forlange at andre skal sakke ned til hans tempo og vente på ham hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #4 Skrevet 28. april 2016 Det er ikke greit å kalle andre treig, men han bør nok gå alene eller med noen som er omtrent like langsomme. Han kan ikke forlange at andre skal sakke ned til hans tempo og vente på ham hele tiden. Det eneste han forventer er å ikke bli kalt skilpadde, osv. Og at de anfre respekterer at hab går saktere. Har ikke skrevet noe sted at han forventer at de andre går saktere for hans skyld. Til anonym over: takk for svar. Han er en liten somlekopp ja, lever litt i sin egen verden, har ingen handikap. Hi Anonymous poster hash: f33d4...0f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå