Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #1 Skrevet 28. april 2016 Hvordan er ditt drikkemønster og hvor gammel er du? Jeg drikker lett 3-4 ganger i uka, men drikker meg aldri full. Har kun en øl eller kanskje 2 hvis det er helg. Før drakk jeg kun for fest og moro, og aldri for å nyte kun et glass. Tror det er en naturlig del av det å bli eldre. Jeg er i dag 38 år, og føler meg ferdig med fyllefester, men liker et glass for å slappe av. Anonymous poster hash: b0627...d36
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #2 Skrevet 28. april 2016 Jeg er 33, og drikker øl 2-4 dager i uka. Det går gjerne opp mot to 6pk på en vanlig uke. Tar gjerne 4 om gangen fredag og lørdag kveld, føler meg litt brisen. Blir ikke full av det. Skal jeg på fest (et par ganger i året) drikker jeg nok det dobbelte. Anonymous poster hash: b6385...5bf
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #3 Skrevet 28. april 2016 Jeg drikker aldri alkohol for å slappe av. Det er et meget farlig spor, synes jeg. Jeg drikker i festlig lag eller hvis mannen og jeg spiser middag ute eller hjemme etter at barna har lagt seg. Drikker kanskje to glass vin hver sjette uke. Når man trenger noe å roe seg ned på kan jeg foreslå litt yoga, pusteøvelser eller en kopp urtete😊👍 Anonymous poster hash: db772...bc6
skinnfilla Skrevet 28. april 2016 #4 Skrevet 28. april 2016 Jeg er 35,drikker kanskje 3-4 ganger i året. Ca 1,5 år siden nå, har baby på 5 mnd. Da jeg var yngre , uten barn og singel , ble det gjerne fest hver helg , Nå har vi 4 barn og aktiviteter deretter ...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #5 Skrevet 28. april 2016 Har ingen "faste dager" jeg drikker på, men tar meg kanskje en eller to halvliter et par ganger i måneden. Er 25. Anonymous poster hash: e6a38...1a8
Luksusdyret Skrevet 28. april 2016 #6 Skrevet 28. april 2016 Jeg er 33, og drikker øl 2-4 dager i uka. Det går gjerne opp mot to 6pk på en vanlig uke. Tar gjerne 4 om gangen fredag og lørdag kveld, føler meg litt brisen. Blir ikke full av det. Skal jeg på fest (et par ganger i året) drikker jeg nok det dobbelte. Anonymous poster hash: b6385...5bf Hvis du må være brisen fredag og lørdag hver helg, har du et alkoholproblem og bør gjøre noe med det. Det er ikke normalt.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #7 Skrevet 28. april 2016 Er 31 og har 3 barn så alkohol utgår med mindre det er i festlig lag. Som man sjeldent har tid til nå i en hektisk hverdag. Drikker aldri hjemme bare for å drikke. Det kan hende vi skeier ut med en biff og litt rødvin (et eller to glass) annenhvert jubelår hjemme Anonymous poster hash: 51d83...d91
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #8 Skrevet 28. april 2016 Hmm, kanskje alderen på barna er vel så viktig som alderen på oss selv. Barna her er 11 og 15 år. HI Anonymous poster hash: b0627...d36
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #9 Skrevet 28. april 2016 Jeg drakk for å bli fin i farta på fest frem til jeg var 25-26 år, etter det har jeg knapt rørt alkohol Er nå 41 år og tar kanskje to slurker øl/vin i året. Da tar jeg en slurk av mannens glass. Et helt glass alene har jeg ikke drukket siden jeg var i et bryllup for nesten 10 år siden. Jeg er rett og slett ikke særlig glad i smaken og er overhodet ikke interessert i rusen, så da blir det heller et glass cola Anonymous poster hash: 7eb33...979
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #10 Skrevet 28. april 2016 Hvis du må være brisen fredag og lørdag hver helg, har du et alkoholproblem og bør gjøre noe med det. Det er ikke normalt. Jeg MÅ ikke nei, men jeg pleier. Nå er jeg gravid og har ikke drukket på et år omtrent, det går helt fint 😃 Anonymous poster hash: b6385...5bf
Luksusdyret Skrevet 28. april 2016 #11 Skrevet 28. april 2016 Jeg MÅ ikke nei, men jeg pleier. Nå er jeg gravid og har ikke drukket på et år omtrent, det går helt fint Anonymous poster hash: b6385...5bf Men hva gir det deg å være full hver eneste helg, enda 2 ganger i uka? Hva tilfører det livet, som drikking av alkoholfrie drikker ikke kan tilføre?
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #12 Skrevet 28. april 2016 Men hva gir det deg å være full hver eneste helg, enda 2 ganger i uka? Hva tilfører det livet, som drikking av alkoholfrie drikker ikke kan tilføre? Hvorfor svarer du ikke bare på spørsmålet? Er du fullstendig ute av stand til å la være å moralisere hele tiden? Tråden handler om drikkemønster, ikke at noen må forsvare vanene sine ovenfor deg! Anonymous poster hash: d49ab...770
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #13 Skrevet 28. april 2016 Jeg er 35 år og barna er 14, 12, 9 og 7 år. Jeg har helt siden jeg var ca 20 år hatt helt likt drikkemønster, selvsagt med unntak av svangerskap og fullamming, da har jeg ikke rørt alkohol. Mitt drikkemønster er 1-2 glass vin i snitt en gang i uken til en god middag som en del av å komplettere måltidet. I sommerferier blir det ofte litt oftere, men aldri mer om gangen. Sist gang jeg var full var jeg vel 18 år. Anonymous poster hash: d41d2...a9f
Luksusdyret Skrevet 28. april 2016 #14 Skrevet 28. april 2016 Hvorfor svarer du ikke bare på spørsmålet? Er du fullstendig ute av stand til å la være å moralisere hele tiden? Tråden handler om drikkemønster, ikke at noen må forsvare vanene sine ovenfor deg! Anonymous poster hash: d49ab...770 Ytringsfrihet her på forumet Jeg synes det er urovekkende at småbarnsmødre blir småfulle både fredag og lørdag hver eneste uke.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #15 Skrevet 28. april 2016 Men hva gir det deg å være full hver eneste helg, enda 2 ganger i uka? Hva tilfører det livet, som drikking av alkoholfrie drikker ikke kan tilføre? Det er jo en kjent sak at alkohol forsterker humøret. "I lystig lag" - bør vel si sitt. Men det virker som du mener at en er avhengig hvis en liker det alkohol gjør med en, men det er ikke definisjonen på avhengighet. Men så er det jo alltid noen som skal overdrive forbruket. Anonymous poster hash: b0627...d36
Luksusdyret Skrevet 28. april 2016 #16 Skrevet 28. april 2016 Det er jo en kjent sak at alkohol forsterker humøret. "I lystig lag" - bør vel si sitt. Men det virker som du mener at en er avhengig hvis en liker det alkohol gjør med en, men det er ikke definisjonen på avhengighet. Men så er det jo alltid noen som skal overdrive forbruket. Anonymous poster hash: b0627...d36 Nei, å like alkohol er greit, men ikke å måtte være full hver fredag og lørdag. At man ikke kan stoppe etter et eller to glass.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #17 Skrevet 28. april 2016 Ytringsfrihet her på forumet Jeg synes det er urovekkende at småbarnsmødre blir småfulle både fredag og lørdag hver eneste uke. Selvsagt er det ytringsfrihet! Du trodde vel ikke at jeg mente at jeg kan bestemme over hva du skriver? Jeg stiller bare spørsmål om hvorfor du stadig føler at du må sette andre på plass? Og hvorfor du ikke bare enkelt kan svare på hi sitt spørsmål? Men jeg skjønner at det er din måte å føle deg bra på, så da tenker jeg at du fortsetter samme hva jeg sier. Mye på samme måte som hun du har hengt deg opp i denne tråden nok fortsetter med sitt drikkemønster samme hva du mener og tror Anonymous poster hash: d49ab...770
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå