Gå til innhold

Datter på 15 måneder har plutselig blitt så klengete.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går hjemme fortsatt. Og på morgenen er hun så klengete. Hun skal helst sitte på armen/fanget til hun skal ta dagduppen sin.

Hun har tidligere vært veldig selvstendig i lek og har fint kunnet leke mens jeg drikker kaffe i sofaen og ser på henne og kommenterer når hun ber om tilbakemeldinger.

Men nå får jeg ikke gjort NOE. Setter jeg henne ned for å smøre frokost gråter hun helt fortvilet vedsiden av meg til jeg løfter henne opp.

Hun begynner i barnehage i august og lurer på hvordan det skal gå når hun er så avhengig av kroppskontakt.

Er dette en normal fase?

Er så redd at det er et uttrykk for at jeg gir henne for lite nærhet og oppmerksomhet.

Anonymous poster hash: 74d62...9c6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

15 mnd. Har hun nettopp tatt MMR vaksinen? Jeg må si jeg ble litt hysterisk her da eldstemann fikk MMR vaksinen for han endret seg så mye. Leste mye på nett, og ble mer og mer overbevist at MMR vaksinen var skylden. Om det var det, vet jeg ikke, men med nr. 2 ventet vi med MMR vaksinen til han var 4 år, og han hadde ikke denne store endringen i oppførsel ved 15 mnd. Uansett, begge er friske i dag.

Anonymous poster hash: 1c727...791
Skrevet

15 mnd. Har hun nettopp tatt MMR vaksinen? Jeg må si jeg ble litt hysterisk her da eldstemann fikk MMR vaksinen for han endret seg så mye. Leste mye på nett, og ble mer og mer overbevist at MMR vaksinen var skylden. Om det var det, vet jeg ikke, men med nr. 2 ventet vi med MMR vaksinen til han var 4 år, og han hadde ikke denne store endringen i oppførsel ved 15 mnd. Uansett, begge er friske i dag.

Anonymous poster hash: 1c727...791

Det begynte før vaksinen og ikke blitt noe sterkere etter heller. Tror ikke det er en sammenheng med vaksinen.

Anonymous poster hash: dc3ba...afe

Skrevet

Helt normalt! Separasjonsangst kalles det og det vil følge dere en stund. Gi henne den nærheten og tryggheten hun trenger, så går det fortere over. 😊

Anonymous poster hash: a8324...945

Skrevet

Hun er midt i alderen der seperasjonsangsten er verst, så det høres ut som det er kan være grunnen :) Helt normalt. Bare fortsett å gi henne nærhet og trygghet, så vil det gå over med alderen :)

Skrevet

Takk for svar.

Det er ikke bare meg hun klenger på. Noen dager er det pappa. Og hun er veldig glad i besteforeldre og vil gjerne kose de også.

Da er det bare slik en stund. Hun er for tung å ha i bæretøy mens jeg gjør ting hjemme så da får huset flyte. 🙊

Skrevet

Takk for svar.

Det er ikke bare meg hun klenger på. Noen dager er det pappa. Og hun er veldig glad i besteforeldre og vil gjerne kose de også.

Da er det bare slik en stund. Hun er for tung å ha i bæretøy mens jeg gjør ting hjemme så da får huset flyte. 🙊

Så bra at hun klenger på andre også. Ofte er det bare mamma som er god nok. Bare la huset flyte. Eller så kan hun kanskje hjelpe deg? Putte klær i vaskemaskinen, trykke på knappen osv? Eller lag en forundringseske mye spennende som hun kan ta ut og legge tilbake. Det hendte jeg fikk kjøpt meg noen minutter på den måten. 😊

Skrevet

Så bra at hun klenger på andre også. Ofte er det bare mamma som er god nok. Bare la huset flyte. Eller så kan hun kanskje hjelpe deg? Putte klær i vaskemaskinen, trykke på knappen osv? Eller lag en forundringseske mye spennende som hun kan ta ut og legge tilbake. Det hendte jeg fikk kjøpt meg noen minutter på den måten. 😊

Ja da, det er ikke bare meg. Hun er utrolig pappadalt så når han kommer hjem skifter hun fokus til han. Da er det han som ofte får det og må bære og kose. Etter hun har sovet dagduppen sin løsner det litt. Da liker hun å henge i beina mine men kan da være på gulvet stort sett.

Får satt på maskin med klær og hengt opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...