Gå til innhold

Noen som er slankeoperert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen spørsmål fra meg :)

Hvor hvor høy er du og hvor tung var du før operasjonen?

Fikk du det dekt eller betalte du det selv?

Er det lettere å få gjort det om man betaler selv enn å få det dekt ?

Er du glad for at du gjorde det?

Og sist men ikke minst hvordan av operasjonene tok du?

Alt man skal fundere på midt på natten og :)

Tusen takk til dere som vil svare.

Anonymous poster hash: 633b0...22b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke operert enda men er i prosessen.

Er 165 cm og 104 kg, jeg får det dekt av det offentlige.

Jeg skal ta Gastric sleeve.

Det er kortere ventetid privat men i Norge koster det over 100.000, du kan ta i utlandet og da koster det va 60.000.

Lenger ventetid offentlig men da får du inkl startkurs og opereres stort sett på nærmeste sted.

Anonymous poster hash: 0bd46...a56

Skrevet

Kanskje lurt å ta det offentlig? Så får dere kurs i nyttig matinntak samtidig..

Anonymous poster hash: 6b117...c3d

Skrevet

Hvordan av operasjonene?

HVILKEN av operasjonene. ...huff!!

Anonymous poster hash: ad871...2cc

Skrevet

slanke operasjon privat koster rundt 40 000, så må rette fra innlegget over her. men søk litt rundt på ulike klinikker og forhør deg litt.

det finnes flere typer "slanke" operasjoner, du har gastric sleeve og gastric byepass, her må du undersøke hva som passer best for deg, selv om det er umulig å vite hehe. 

det er ofte gastric sleeve som blir brukt privat og gastric byepass som blir brukt offentlig.

får du det dekt, kan det være litt vente tid, derfor velger mange å få det utført privat. og da må du undersøke hva kriteriene er på di ulike plassene. da det er forskjell fra sted til sted, men husk at kraftig overvekt gir en viss risiko ved narkose, så kan hende du får beskjed om å gå ned noen kg selv før du får en operasjon.

operasjonene blir gjort i narkose og ved kikhull, så du vil få fire hull på magen ca. en i navlen til lys og kamera, og en til å blåseopp magen (luft) og to hull som gjør prosedyren. hele operasjonen tar ca 45 min, alt ettersom.

Anonymous poster hash: 1c3d3...976
Skrevet

Jeg er 158 cm og var 113 kg på det meste.

Fikk dekt operasjon. Tok gastic sleeve. Anbefaler denne operasjonen. Jeg angrer ikke et sekund. Jeg var 30 år og har ikke problemer med løsninger hud helleristninger.

Eneste plagen min er gallestein,men det er pga vektnedgang. Ikke pga operasjonen i seg selv.

Det er viktig å vite at operasjon er en hjelp. Du må være innstilt på ENDRING!! LIVSSTILSENDRING !!

Anonymous poster hash: b5404...c24

Skrevet

Jeg er 162 cm og veier 103 kg. Jeg har nylig blitt henvist til klinikk for syklig overvekt på Bærum sykehus. Jeg ønsker imidlertid ikke operasjon, men kostholdsveiledning og hjelp under prosessen.

(Jeg har en BMI på ca. 39, så er egentlig for lett.)

Søsteren min tok gastric bypass i november. Har gått ned bare 15 kg i etterkant. Ei venninne tok gastric sleeve i mars og har gått ned 15 kg i etterkant. Søsteren min veide 25 kg mer enn venninnen min før operasjon.

Anonymous poster hash: cc78c...352

Skrevet

Jeg tok gastric bypass i 2012. Er 165 høy, veide 130 kg på det meste, måtte ned 8 kg før operasjon. Veier nå 60 kg, tatt to av tre operasjoner for å fjerne overflødig hud nå i ettertid. Jeg tok operasjonen offentlig og måtte da vente en god stund, og det var da inkludert kurs i livsstilsendring.

Jeg har ikke hatt en eneste plage i ettertid, det hele har vært en stor suksess! Hvorfor gjorde jeg ikke dette før???

Om jeg hadde røyka på meg lungekreft hadde jeg jo krevd behandling, så hvorfor skal man ikke kreve behandling etter å ha spist på seg fedme (som også er en diagnose på linje med kreft)?

Anonymous poster hash: 7ceed...c9d

Skrevet

Tusen takk for svar dere :)

Jeg har lest endel om det og det jeg kommer fra til er vel at jeg må betale selv om det skal gjøres.

Ser det er folk som får utført operasjonen i utlandet,vet ikke hvorfor men synes det virker litt skummelt.

Uansett, tusen takk for at dere ville svare meg :)

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...