Gå til innhold

AAP og utenlandsreise


Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du fått lov til å beholde pengene for en ukes tur utenlands?

 

Denne personen går på AAP på 6. Året. Er ikke på noe tiltak. Har møter med NAV ca hver 3.-hver 6. mnd. Har begynt med vurdering for ufør

 

Nå får han mulighet til å reise utenlands for en uke sammen med broren sin. Broren kan ivareta ham hvis han blir veldig dårlig på reisen. (Både fysiske og psykiske diagnoser)

Bilferie til Polen. Første gang han er utenlands på 9-10 år.

 

 

 

Anonymous poster hash: 0e065...104

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan få beholde pengene hvis man søker på forhånd og får det godkjent. Jeg fikk godkjent en uke i Syden når lege mente det var bra for helsen min og det ikke gikk utover noe tiltak, måtte levere legeerklæring da.

 

Jeg skal søke om noen få dager i Sverige til sommeren.

 

 



Anonymous poster hash: 28330...e8b
Skrevet

Det ligger et eget søknadsskjema på nav.no, bare å fylle ut og sende inn

 

Så lenge det ikke kræsjer med tiltak får du det godkjent, trenger ikke legeerklæring

 

Selv kronisk syke kan trenge en ferie iblant

 

Jeg har aap på femte året og har fått godkjent ferie hvert år

 

Anonymous poster hash: 5c1e1...330

Skrevet

Det ligger et eget søknadsskjema på nav.no, bare å fylle ut og sende inn

 

Så lenge det ikke kræsjer med tiltak får du det godkjent, trenger ikke legeerklæring

 

Selv kronisk syke kan trenge en ferie iblant

 

Jeg har aap på femte året og har fått godkjent ferie hvert år

 

Anonymous poster hash: 5c1e1...330

 

Men får du da beholde pengene også?

 

Tidligere måtte man ha legeerklæring.

 

Anonymous poster hash: 28330...e8b

Skrevet

 

Men får du da beholde pengene også?

 

Tidligere måtte man ha legeerklæring.

 

Anonymous poster hash: 28330...e8b

Ja, du beholder pengene

 

Søknaden er en egenerklæring, du skriver under på at ferien ikke går på bekostning av tiltaksplanen din.

 

Jeg har fått det godkjent hvert år, uten legeerklæring. Saksbehandleren min har ringt og sagt det selvfølgelig er godkjent og ønsket meg god tur

 

Tror bare det er når du vil beholde sykepenger på ferie du trenger legeerklæring, ikke aap

 

Anonymous poster hash: 5c1e1...330

Skrevet

Ja, man har krav på betalt ferie.

 

Anonymous poster hash: 84624...ee5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...