Gå til innhold

Noen med barn med leukemi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan symptomer hadde barnet? Hvordan ble det oppdaget? Har et barn med gjentatte feberperioder, klager veldig ofte på vondt i armer og ben. Blir fortere sliten enn mine andre barn ble. Ble tatt blodprøver for en stund siden, der nevnte sekretæren på noe med hvite blodlegemer, men jeg tenkte ikke noe mer over det siden hun ikke sa noe mer.

Anonymous poster hash: 2c4ed...8fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det hadde vært leukemi, hadde de sett det på blodprøvene, men du kan jo be om å få ta nye prøver? Man blir kjempesyk, slapp og dårlig, høy feber ...

Anonymous poster hash: e3347...2ee
Skrevet

Hvordan symptomer hadde barnet? Hvordan ble det oppdaget? Har et barn med gjentatte feberperioder, klager veldig ofte på vondt i armer og ben. Blir fortere sliten enn mine andre barn ble. Ble tatt blodprøver for en stund siden, der nevnte sekretæren på noe med hvite blodlegemer, men jeg tenkte ikke noe mer over det siden hun ikke sa noe mer.

En type gikt da?

Anonymous poster hash: 10ab4...b86

Skrevet

Jeg kjenner et barn som fikk leukemi da han var 2,5 år. Han var småsyk og hanglet, dårlig matlyst og bleik. Litt feber av og på, vondt i magen. Orket ikke å gå særlig mye når han lekte ute,ville sitte i vogna, begynte å gråte for småting.

Skrevet

Jeg ville fått sjekket det opp igjen, men jeg vil tro at om de har oppdaget noe unormalt som kan peke i den retningen (som ved blodprøver) så ville ting ha skjedd raskt. Mener jeg har lest saker i media hvor det alltid har blitt fortalt at leger og sykehus har reagert raskt ved unormale blodprøver mtp den sykdommen. Men få det skikkelig undersøkt igjen, og gi deg ikke før du får et KLART svar på at det IKKE er leukemi. 

Ellers har jeg ingen erfaringer å dele. Vet ikke legen hva det kan være? Jeg ville eventuelt prøvd å bytte lege da eller fått noe time på sykehuset hvor de kunne ha fulgt opp dette. Høres ikke bra ut med så mye vondter for en liten en:/

Anonymous poster hash: 11207...82a
Skrevet

Jeg ville fått sjekket det opp igjen, men jeg vil tro at om de har oppdaget noe unormalt som kan peke i den retningen (som ved blodprøver) så ville ting ha skjedd raskt. Mener jeg har lest saker i media hvor det alltid har blitt fortalt at leger og sykehus har reagert raskt ved unormale blodprøver mtp den sykdommen. Men få det skikkelig undersøkt igjen, og gi deg ikke før du får et KLART svar på at det IKKE er leukemi.

Ellers har jeg ingen erfaringer å dele. Vet ikke legen hva det kan være? Jeg ville eventuelt prøvd å bytte lege da eller fått noe time på sykehuset hvor de kunne ha fulgt opp dette. Høres ikke bra ut med så mye vondter for en liten en:/

Ikke gøy dette, skal bytte lege da det er så mye tull. Må sende alt av henvisninger selv, må alltid selv ringe for og få blodprøve svar og syns han generelt er veldig slapp. Har nå holdt på med dette i noen mnd. Feber minimum 8 dager i et strekk hver mnd.

Skrevet

Ikke gøy dette, skal bytte lege da det er så mye tull. Må sende alt av henvisninger selv, må alltid selv ringe for og få blodprøve svar og syns han generelt er veldig slapp. Har nå holdt på med dette i noen mnd. Feber minimum 8 dager i et strekk hver mnd.

Jeg har ingen erfaring med syke barn overhodet, men når det gjelder barna våre må man bare presse på tenker jeg. Høres ut som en veldig slapp lege! Om du bytter lege nå senest den 30.april vil du få ny fastlege allerede fra mandagen av som kan undersøke dette skikkelig. Etter legen har fått tatt de obligatoriske prøvene og sånt (og om han ikke finner noe) burde dere få komme på sykehuset. Om ikke legen nevner det - krev det. Man kan ikke gå med et sykt barn, 8 dager hver mnd høres ikke noe godt ut!

Skrevet

Min datter har hatt hjernesvulst, men på sykehuset har vi blitt kjent med mange andre kreftsyke barn, og da ofte barn med leukemi. Vanlige symptomer er at barnet er slapp, blek, hovne lymfeknuter og flere infeksjoner. Noen av barna har også hatt uforklarlige blåmerker.

Håper dere finner ut av det, og krysser fingrene for at det ikke er leukemi! Og bare så det er sagt, har det gått veldig fort fra de var hos legen til diagnosen var satt, med de barna vi kjenner. Vil tro de hadde oppdaget det forrige gang hvis det var leukemi. Jeg ville sjekket det en gang til, og hvis det ikke er leukemi (noe det mest sannsynlig ikke er) så krev at en barnelege på sykehuset skal se på barnet.

Anonymous poster hash: f7c0f...afb

Skrevet

Skal kreve en utredning i morgen ihvertfall. Det er nok mest sannsynlig ikke så ille som jeg frykter, man googler seg opp og blir helt tullerusk i hodet. De andre i huset kommenterer stadig vekk at minste har jo feber heeele tiden! Er vel bare veldig nervøs og redd, tok noen bilder av barnet i dag der jeg virkelig fikk se hvor tynn h*n er blitt 😞

Skrevet

Det er noe som heter kronisk feber syndrom eller noe sånt. Verdt å sjekke ut kanskje.

Ville også byttet lege med en gang, så har du ny neste uke.

Anonymous poster hash: 45513...c20

Skrevet

Ved en helt vanlig infeksjon er det normalt at antallet hvite blodceller (leukocytter) stiger. Leukocytter er immunforsvaret vårt, og sier seg selv at det er litt ekstra mye av dem når de bekjemper en hvilken som helst infeksjon.

I og med at det er tatt leukocytter, vil jeg tro det er tatt hematogram. Det er en type "pakke" med blodprøver som teller antall av de ulike cellene i blodet. De hvite var altså naturlig nok litt høye. Hadde det vært leukemi, ville et hematogram sannsynligvis vist lave verdier av røde blodceller (erytrocytter) og blodplater (trombocytter).

Hilsen sykepleier som jobber på lab på legesenter

Anonymous poster hash: e1de6...a7a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...