Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Skal kun i kirken. Det er begravelsen til min onkel. Kan jeg gå i sort olabukse med sort kåpe over og fint sort skjerf. Og svarte pensko... eller må det være kjole... har ikke svart penbukse. Anonymous poster hash: 9e828...543
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Du kan fint gå i det syne jeg. Anonymous poster hash: 96321...212
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Helt innafor så lenge den er hel, ren og ikke utvasket Anonymous poster hash: b4608...4a0
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Absolutt helt greit, særlig siden du bare skal i kirken. Anonymous poster hash: fa19f...05d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 Jeg ville ikke gjort det, men det betyr ikke at det ikke er greit. Generelt er jeg i mot at olabukser bruker i dåp, begravelse, konfirmasjoner osv. uansett hvor rene/nye og lite slitt de er. Anonymous poster hash: 42ab0...e5e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 Jeg synes ikke det Anonymous poster hash: 1d496...78e
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #9 Skrevet 28. april 2016 Jeg syns det er helt greit, såfremt du kler deg pent resten. Nå kommer jeg fra en familie som på farssiden ser på begravelse som en fest for livet den avdøde levde. En dag vi skal minne alt det gode. Min farmor ønsket at ingen skulle gå i normale begravelsesklær, det syns hun alltid var så trist å se på. Så de aller aller fleste kom i farger, mønstere osv uten at vi sa noe om dette i forkant. Min morsside så blir en nesten kastet ut om dame rikke går i sorte kjoler og menn i helt sort dress. Det klikket for familien da min mor dekorerte kisten til sin far selv, og brukte utradisjonelle farger. Jeg er ganske sikker på at min morfar lo og moret seg over ale de hissige menneskene. Min onkel som aldri drar i begravelse pga disse meningene i familien syns dette var helt supert, og eneste begravelse han har vært i. Så veldig ulike syn på hva som er greit og ikke greit i begravelser, hvordan folk ser på begravelser og oppfører seg. Jeg håper å kunne overføre min fars side av familiens synspungt ang dette til mine barn. Trist noen dør, uansett hvordan de dør men å "feire" livet de levde og alt det gode de hadde og gjorde vil jeg gjerne minnes og vil de skal bli minnet for. Ikke bli minnet for en veldig trist og nedstemt begravelse, Anonymous poster hash: d8602...7b2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå