Gå til innhold

Hva synes du egentlig om russ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjenner jeg blir provosert av sytingen enkelte har drevet med i media den siste tiden om at politiet er ute etter dem, og når de i tillegg klarer å lire av seg at de ikke er spesielt positivt innstilt til politiet etter de begynte å forfølge de blir jeg grinete.

Hva er det som skjer med russen? Virker som de tror at verden snurrer for at de skal få være russ.

Når det er sagt, det er MANGE fine russ også, det er bare at de som stikker ansikter frem i media ødelegger inntrykket av den normale russen.

Anonymous poster hash: cef41...a46

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva jeg synes om så godt som alle avgangselevene ved videregående skoler i hele landet? Det er jo litt vrient å synes noe særlig om en såpass variert gruppe.

Russefeiringen synes jeg er en tåpelig, alkoholfokusert tradisjon og skulle ønske den kunne erstattes med en mer høytidelig og sjarmerende markering på fullført videregående. Men det skjer jo neppe.

Anonymous poster hash: 0fc48...1da
Skrevet

Jeg er svensk, og i Sverige hadde vi en slåballturnering, én fest og et ball. Og så var vi ferdige...

Så jeg hater dem, skjønner ikke vitsen og fatter ikke at det kan være lov! :P

Anonymous poster hash: 9e80c...ddc
Skrevet

Er for russetiden, men imot slik den har blitt.

Den burde vært jekket ned en del hakk med normale biler, en dress og en genser, litt fest her og der, og ingenting som risikerer å gjøre deg til gjeldsslaver, ødelegge fremtiden din eller få deg drept.

Skrevet

Om russ eller om russefeiring?

Om russ vil jeg anta det finnes like stor variasjon blant dem som alle andre, altså mange hyggelige og noen kronidioter. Om russefeiringen synes jeg det er helt tåpelig å unødig sette press på så mange elever rett før eksamen. Få nå for guds skyld feiringa over på andre siden av eksamen. Med det sagt, hei hå for ei feiring jeg selv var med på i sin tid. ;)

Skrevet

Jeg syns den blir lengre og lengre for hvert år. Vi har endel russ som jobbet hos oss og det blir værre og værre for hvert år siden de ikke vil jobbe når det skjer noe. Noe som det virker som det er fra feb til 17mai.

Vi har en russ i hus i år, så ikke vanskelig å få med seg hva som skjer. Hun er ikke veldig engasjert russ, fant frem russenuksa for første gang idag. Og har ikke vært med på så mye, for hun er for lat til å planlegge hvordan n skal komme seg rundt uten bil. Min mann har nemlig sagt klart ifra at han ikke er taxi i denne tiden siden han har eksamenstid selv, så hun må gå/sykle/buss/tog/kjøre med venner osv for det meste.

Anonymous poster hash: 9dc63...a01

Skrevet

Jeg synes russefeiringa er idiotisk. Feire før man er ferdig og bestått eksamen???

Hadde vært bedre med en skikkelig avslutning slik som ei over her skrev.

Jeg synes også de begynner tidligere for hvert år? Vi starta natt til 1.mai vi... men nå tror jeg det er midten av april?

Anonymous poster hash: 52e98...e7c

Skrevet

Synes det er helt vilt at man har en slik tradisjon. Kle på seg noen sære klær som forsvarer å drikke og surre rundt i flere uker, og det FØR eksamen! Helt merkelig å feire før man er ferdig, og synes feiringen er altfor drøy.

Selvsagt er det noen som tar det rolig og noen som tar helt av, men generelt produseres det i alle fall mye støy og søppel.

Ikke så mange år siden jeg var russ selv, og klart det var morsomt. Tok det veldig med ro, da, da jeg var veldig opptatt av gode karakterer på de siste eksamenene. Synes det hadde vært en finere og mer verdig avslutning med et avslutningsball og en fin seremoni.

Vurderer seriøst å bo et par år i utlandet når russetiden kommer for mine barn.. Håper den avskaffes. Idiot-tradisjon.

Anonymous poster hash: 33c5b...e9d

Skrevet

Syns russefeiring er idiotisk. Men jeg er ikke norks da.

Anonymous poster hash: a5adf...6e8

Skrevet

Syns russefeiring er idiotisk. Men jeg er ikke norks da.

*norsk

Skrevet

Greit med russefeiring, men det virker helt crazy slik det ser ut til å være i enkelte deler av Oslo/Akershus. Russebusser etc. Helt vanvittig pengebruk, virkelig sykt.

Anonymous poster hash: fff03...383

Skrevet

Greit med russefeiring, men det virker helt crazy slik det ser ut til å være i enkelte deler av Oslo/Akershus. Russebusser etc. Helt vanvittig pengebruk, virkelig sykt.

Anonymous poster hash: fff03...383

Det er jo de få som har overdådig dyre busser som får all oppmerksomheten da. Jeg har et par kolleger som hadde "russebarn" i fjor, og noen sv de jentene hadde bl.a. russetrillebår og russesykkel. Og de fleste av vennene deres var verken med på russebuss eller russebil.

Anonymous poster hash: d44ef...d3f

Skrevet

Russefeiring er helt ok, men russetida er for lang. Dessuten er det galskap når man ser hvordan det tar av, mange bruker et sekssifret beløp. Også altfor mye fyll og uansvarlighet, og noen gir dessverre fullstendig blaffen i at de faktisk fremdeles ikke har hatt eksamen.

Men uskyldig russemoro er bare gøy.

Anonymous poster hash: 2496b...9b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...