Gå til innhold

Få dekt sterilisering?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal steriliseres snart og hadde håpet å få det dekt av det offentlige. Jeg har vært hos fastlegen og fått et brev fra han der grunnlaget for søknad om å få det dekt står. Han visste ikke mer om hvordan jeg skal gjøre det. Skal jeg ta med dette brevet på forsamtale og diskutere det der, eller skal det sendes inn noe sted? Jeg finner ingen informasjon om det på nett Har uansett tenkt å ringe sykehuset, men håpet kanskje noen her visste :) Og må man betale på sykehuset og får tilbake penger etterpå, eller slipper man å betale om det innvilges? Jeg har stått i kø i ett år nå og sliter om jeg må betale det selv pga at økonomien har fått en alvorlig knekk i vår (har andre gode grunner for å få det dekt altså :) ).

Anonymous poster hash: 16529...6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sendte det inn direkte til sykehuset. Hadde mange gode grunner til å få det dekt, men fikk avslag. Klagde, men de sto på avslaget sitt. Så jeg er ikke sterilisert, for det var for dyrt.

Anonymous poster hash: d55f3...447
Skrevet

Venninnen min som hadde alvorlig svangerskapsforgiftning med første, og holdt på å dø av help med andre (lå i koma i over en uke, ingen visste om hun ville overleve. Barnet ble tatt med keisersnitt mens hun lå i koma 2 mnd prematur). Hun fikk streng beskjed på sykehuset om at hun aldri måtte bli gravid igjen, men hun fikk ikke dekket sterilisering....

Føler det skal veldig mye til å få det dekket?

Anonymous poster hash: 6a8b5...2c7
Skrevet

Hva med at mannen steriliserer seg da? Det er jo langt billigere :) ( om du har en mann selvsagt)

Skrevet

hvis det er helsemessige årsaker får du det, jeg fikk det pga kronisk medfødt hjertefeil

Skrevet

Hva med at mannen steriliserer seg da? Det er jo langt billigere :) ( om du har en mann selvsagt)

Har ikke mann ;) Bør ikke bli gravid både pga psykiske og fysiske grunner, så gjenstår det å se om det er muligheter for å få refusjon. Hører det er vanskelig.

Skrevet

Legen min sendte det inn direkte til sykehuset. Hadde mange gode grunner til å få det dekt, men fikk avslag. Klagde, men de sto på avslaget sitt. Så jeg er ikke sterilisert, for det var for dyrt.

Det er det jeg også frykter :( Får krysse fingrene! Hvis ikke må jeg prøve å prioritere det, evt låne penger, for gravid kan jeg ikke bli igjen! Og jeg blir gravid veldig lett :o Nå har jeg ikke mann da, men håper jo å ha sex en gang i livet igjen :P

Skrevet

Venninnen min som hadde alvorlig svangerskapsforgiftning med første, og holdt på å dø av help med andre (lå i koma i over en uke, ingen visste om hun ville overleve. Barnet ble tatt med keisersnitt mens hun lå i koma 2 mnd prematur). Hun fikk streng beskjed på sykehuset om at hun aldri måtte bli gravid igjen, men hun fikk ikke dekket sterilisering....

Føler det skal veldig mye til å få det dekket?

Anonymous poster hash: 6a8b5...2c7

Jeg tror det er veldig strengt selv, så er ikke sikker på at søknaden går gjennom..

Skrevet

Hvor mye koster en sterilisering?

Selv fikk jeg det dekt siden jeg allerede lå åpen på operasjonsbordet pga ks.

Anonymous poster hash: 4352f...d90

Skrevet

Hvor mye koster en sterilisering?

Selv fikk jeg det dekt siden jeg allerede lå åpen på operasjonsbordet pga ks.

Anonymous poster hash: 4352f...d90

Koster vel 6000 kr..

Skrevet

Fikk beskjed om at det kostet litt over 7000 kr. Nå er dette 7 år siden. Men kan jo være forskjell fra sykehus til sykehus.

Jeg blir og ekstremt lett gravid. Faren til mine barn, var steril. Eller det var vel 1-2 levedyktige sperm der. Men legene mente han aldri ville klare å gjøre meg gravid. Gravid 8 ganger med han, mistet 6 ganger. Ene gangen gikk jeg på p-pillen og. Gravid med annen mann på p-pillen og.

De siste 7 årene har jeg brukt nuva ring, og faktisk ikke blitt gravid. Så veldig fornøyd med det.

Skrevet

Jeg tror det er veldig strengt selv, så er ikke sikker på at søknaden går gjennom..

Ja, det tror jeg også... Kjenner ei som fikk dekket det, hun hadde en svært alvorlig psykisk sykdom.

Anonymous poster hash: 49229...f61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...