Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Og er redde? Barnet vårt er 10 år og våkner hver natt og hører etter skumle lyder. Veldig slitsomt. Jeg må inn å hente henne inn i vår seng da hun ikke tør å gå inn selv. Anonymous poster hash: 3cfcf...3c4
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Ja! 12-åringen. Jeg har knapt sovet en hel natt på 12 år. Blir gal snart! Anonymous poster hash: 77840...4d9
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Og er redde? Barnet vårt er 10 år og våkner hver natt og hører etter skumle lyder. Veldig slitsomt. Jeg må inn å hente henne inn i vår seng da hun ikke tør å gå inn selv.Anonymous poster hash: 3cfcf...3c4 Ja, har en sånn som er 6 år. Slitsomt! Anonymous poster hash: 64901...6c4
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 ja, 7 åringen min kommer løpende sånn ca to-tre ganger i uka og vil ligge hos oss, jeg lar han ligge i en fem minutters tid før jeg følger han tilbake... men inatt når han kom sa jeg til han at han bare fikk gå å legge seg igjen fordi nå ligger mamma å sover.. han gikk utrolig nok tilbake og la seg! jeg slapp å stå opp! Anonymous poster hash: cf000...8f0
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 Her er 7 åringen blitt sånn! Hva gjør dere? Han er så redd sier han. Hører når han kommer, for han løper virkelig inn til oss fordi han er så redd. Hvordan klarer vi å få slutt på dette?? 😳 Anonymous poster hash: 84335...1ba
Lovemelikeyoudo Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 TAKK for svar. Du med 12 - åring. ..er barnet redd for andre ting? Hva gjør du når hsn/hun våkner?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #7 Skrevet 27. april 2016 TAKK for svar. Du med 12 - åring. ..er barnet redd for andre ting? Hva gjør du når hsn/hun våkner? Ja, han er generelt en nervøs person. Mest redd for ting som innebærer at han ikke blir passet godt nok på av oss voksne rundt ham. Dvs - redd for å være alene hjemme, redd for å være alene ute, redd om natten. I de verste periodene er han redd for å være alene på et annet rom. Vi har fått ekstern hjelp for det tidligere. Men det vanskeligste er natten. Jeg vet at jeg burde følge ham tilbake og aller helst legge meg igjen. Da kommer han selvsagt en gang til og prosedyren bør gjentas. Men det er vanskelig, både for meg som er trøtt og pga samboer som skal på jobb. Alternativt bør jeg følge ham tilbake og sette meg på kjøkkenet eller noe til han har sovnet. Det jeg faktisk gjør er å legge meg ved siden av ham - og bekrefter redselen hans. Men akkurat natten er utrolig vanskelig å jobbe med. Anonymous poster hash: 77840...4d9
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #8 Skrevet 27. april 2016 Ja, han er generelt en nervøs person. Mest redd for ting som innebærer at han ikke blir passet godt nok på av oss voksne rundt ham. Dvs - redd for å være alene hjemme, redd for å være alene ute, redd om natten. I de verste periodene er han redd for å være alene på et annet rom. Vi har fått ekstern hjelp for det tidligere. Men det vanskeligste er natten. Jeg vet at jeg burde følge ham tilbake og aller helst legge meg igjen. Da kommer han selvsagt en gang til og prosedyren bør gjentas. Men det er vanskelig, både for meg som er trøtt og pga samboer som skal på jobb. Alternativt bør jeg følge ham tilbake og sette meg på kjøkkenet eller noe til han har sovnet. Det jeg faktisk gjør er å legge meg ved siden av ham - og bekrefter redselen hans. Men akkurat natten er utrolig vanskelig å jobbe med. Anonymous poster hash: 77840...4d9 Dere må søke ekstern hjelp igjen. Jeg ser helt klart at det som skjer på natten er ekstra slitsomt og vanskelig å gjøre noe med, men hva hvis dere ikke gjør noe nå? Han er 12 nå, om ikke lenge går han på ungdomsskolen. Skal han sove hos deg da også? Hva når han er 16 og skal på videregående skole? Anonymous poster hash: a5f86...d48
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 Dere må søke ekstern hjelp igjen. Jeg ser helt klart at det som skjer på natten er ekstra slitsomt og vanskelig å gjøre noe med, men hva hvis dere ikke gjør noe nå? Han er 12 nå, om ikke lenge går han på ungdomsskolen. Skal han sove hos deg da også? Hva når han er 16 og skal på videregående skole? Anonymous poster hash: a5f86...d48 Jeg venter på en avgjørelse ang det. Saken skal drøftes til mandag har jeg fått beskjed om. Anonymous poster hash: 77840...4d9
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #10 Skrevet 27. april 2016 Har ei jente som kom tuslende inn hver natt i nesten ti år. Hun våknet pga huden hennes klødde, hun har en hudsykdom. Hun klarte egentlig å ordne dette selv når det ikke var så ille, men ett stille og sovende hus var ikke noe koselig å ligge våkent i så da kom hun inn. Jeg fant frem den gamle babycallen fra loftet, den hadde kamera. Dette fungerte veldig bra, for hun tittet hos meg og så at jeg kunne se henne og høre henne om det var noe. Hun satte denne på hver gang hun skulle legge seg, ble en fast rutine i flere år. Fra å komme inn hver natt ble det 3-4 netter i uka. Hadde det kun vært for at hun ikke likte det stille huset tror jeghun hadde sovet i senga si hele natta da, men hun kom pga huden hennes. Nå var det jeg som syns det var bedre hun kom inn enn at jeg måtte hjelpe henne på rommet. Jeg smørte, klødde og strøk henne nesten i søvne, så på den måten fikk jeg litt mer søvn enn npr jeg gikk inn til henne hver gang det trengtes. Anonymous poster hash: d3414...30a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå