Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Kan ikke moderatorene finne ut hvem som skjuler seg bak anonymknappen??😱 Anonymous poster hash: a50c4...d83
Yellow Brick Road Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Jo, det kan de om du oppfører deg sånn at de blir behov for å sjekke.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Hvis du har registrert deg med en intetsigende epost og falskt navn er det få muligheter for å finne ut hvem du er. Anonymous poster hash: 1fdfc...041
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Så bra👍 Anonymous poster hash: a50c4...d83
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 Jo, det kan de om du oppfører deg sånn at de blir behov for å sjekke. Det kan de vel ikke, det er bare tull Anonymous poster hash: ac1f0...9fb
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 Du kan bli gjenkjent. Det ligger åpent ute på Internett Anonymous poster hash: 97f13...216
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #7 Skrevet 27. april 2016 Åpent ute på internett?hæ?😂 Anonymous poster hash: a50c4...d83
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #8 Skrevet 27. april 2016 Både moderatorer og de som jobber på teknisk kan finne det ut, men det ville blitt ganske problematisk for eierene om det ble kjent at de ansatte snoket. Anonymous poster hash: 7dc2d...0d2
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 http://www.klikk.no/forum/dinbaby/index.php/topic/144259556-ang-anonymknappen-og-brukermoderator/ Anonymous poster hash: ac1f0...9fb
Gjest Skrevet 27. april 2016 #10 Skrevet 27. april 2016 Hei, vi kan sjekke hvem som skriver som anonym. Det gjøres kun i tilfeller der det er snakk om alvorlige eller mistanke om gjentatte regelbrudd. Da får vi fram nicket til brukeren, og det er det. Vi har ikke tilgang til hverken mailadresser, navnet bak nicket eller noe annet. Moderator K. Taylor
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #11 Skrevet 27. april 2016 Åpent ute på internett?hæ?😂 Anonymous poster hash: a50c4...d83 Ja,hvis man googler noe så kan hvem som helst lese hva folk skriver her... Anonymous poster hash: 97f13...216
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #12 Skrevet 27. april 2016 Hei, vi kan sjekke hvem som skriver som anonym. Det gjøres kun i tilfeller der det er snakk om alvorlige eller mistanke om gjentatte regelbrudd. Da får vi fram nicket til brukeren, og det er det. Vi har ikke tilgang til hverken mailadresser, navnet bak nicket eller noe annet. Moderator K. Taylor Men det er andre som kan det. Både forumansvarlig og teknikerne kan se forbi nick. Om vi har brukt falsk navn og Mail skal det litt til å finne personen som skrev, men det er mulig og det har blitt gjort. Anonymous poster hash: 7dc2d...0d2
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #13 Skrevet 27. april 2016 Men det er andre som kan det. Både forumansvarlig og teknikerne kan se forbi nick. Om vi har brukt falsk navn og Mail skal det litt til å finne personen som skrev, men det er mulig og det har blitt gjort. Anonymous poster hash: 7dc2d...0d2 Hvordan vet du at det har blitt gjort? Anonymous poster hash: ac1f0...9fb
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #14 Skrevet 27. april 2016 Hvordan vet du at det har blitt gjort? Anonymous poster hash: ac1f0...9fb Fordi jeg var med på det en gang for noen år siden, i en nødsituasjon. Anonymous poster hash: 7dc2d...0d2
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #15 Skrevet 27. april 2016 Fordi jeg var med på det en gang for noen år siden, i en nødsituasjon. Anonymous poster hash: 7dc2d...0d2 Så da lyver moderatorene med andre ord da :sjokkert: Anonymous poster hash: ac1f0...9fb
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #16 Skrevet 27. april 2016 Jeg har fått en privat epost fra dette forumet en gang fordi jeg la ut ett innlegg hvor jeg argumenterte for hvorfor jeg mener selvmord kan være et rasjonelt ønske fra vedkommende selv. Og ja, jeg lever i en situasjon der jeg anser det som en mulig løsning (pga sykdom, forkrøpling, smerter). Skal ikke mer til 😳😉 Anonymous poster hash: 86726...c2e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #17 Skrevet 27. april 2016 Jeg har fått en privat epost fra dette forumet en gang fordi jeg la ut ett innlegg hvor jeg argumenterte for hvorfor jeg mener selvmord kan være et rasjonelt ønske fra vedkommende selv. Og ja, jeg lever i en situasjon der jeg anser det som en mulig løsning (pga sykdom, forkrøpling, smerter). Skal ikke mer til Anonymous poster hash: 86726...c2e Når du sier det så har jeg og fått privat epost en gang. Husker at jeg synes det var rart den gangen, men har glemt det helt igjen før du nå skrev at du har fått det. Anonymous poster hash: ac1f0...9fb
Gjest Sommerfuggel Skrevet 27. april 2016 #18 Skrevet 27. april 2016 Hei! Jeg har skjønt at det florerer av teorier ang dette, men jeg skal prøve å oppklare litt: Moderatorene kan kun se tallrekka som er ip, samt at vi kan sjekke anonym. Dette skal kun brukes ved regelbrudd osv, slik Kelly Taylor skriver. Jeg kan også bare se ip og sjekke ab når jeg er på forumet, MEN det finnes også et adminpanel som jeg, forumsansvarlig samt andre ansatte som IT osv har tilgang til. Her kommer mailadresser og profilene opp. MEN; og dette er viktig; jeg har absolutt ikke! lov til å herje fritt der inne. Alt jeg foretar meg der loggføres og kan til enhver tid kontrolleres av forumsansvarlig. Samtlige ansatte har også taushetsplikt. At noen har fått mail på sin private mailadresse vet jeg ingenting om. Jeg har vært moderator i 3 år snart og har kun opplevd at det blir sendt pm på forumsprofilen. Men ved krisesituasjoner vet jeg at forumsansvarlig KAN ha mydighet til å kontakte noen på privat mail. Også om du f.eks blir utestengt/profilen blir stengt kan man få privat mail fra ledelsen, nettopp fordi du ikke har mulighet til å motta pm om utestengelse på en stengt profil. Men jeg vet ikke om noen som faktisk har fått en slik mail. Håper dette oppklarer litt Sommerfuggel, admin
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. april 2016 #19 Skrevet 27. april 2016 Og som vi vet så er ip-adresser bare så der verdifulle. Så legger du inn falsk info i profilen din, samt bruker en vpn-klient kan du herje vilt uten at noen finner ut hvem du er afk. Du kan bli stengt ute av forumet da. Men ikke kall moderator ei ku, da blir du utestengt i to uker
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #20 Skrevet 27. april 2016 Hei! Jeg har skjønt at det florerer av teorier ang dette, men jeg skal prøve å oppklare litt: Moderatorene kan kun se tallrekka som er ip, samt at vi kan sjekke anonym. Dette skal kun brukes ved regelbrudd osv, slik Kelly Taylor skriver. Jeg kan også bare se ip og sjekke ab når jeg er på forumet, MEN det finnes også et adminpanel som jeg, forumsansvarlig samt andre ansatte som IT osv har tilgang til. Her kommer mailadresser og profilene opp. MEN; og dette er viktig; jeg har absolutt ikke! lov til å herje fritt der inne. Alt jeg foretar meg der loggføres og kan til enhver tid kontrolleres av forumsansvarlig. Samtlige ansatte har også taushetsplikt. At noen har fått mail på sin private mailadresse vet jeg ingenting om. Jeg har vært moderator i 3 år snart og har kun opplevd at det blir sendt pm på forumsprofilen. Men ved krisesituasjoner vet jeg at forumsansvarlig KAN ha mydighet til å kontakte noen på privat mail. Også om du f.eks blir utestengt/profilen blir stengt kan man få privat mail fra ledelsen, nettopp fordi du ikke har mulighet til å motta pm om utestengelse på en stengt profil. Men jeg vet ikke om noen som faktisk har fått en slik mail. Håper dette oppklarer litt Sommerfuggel, admin Jeg må bare oppklare at det er lenge siden jeg fikk mail på min private mailadresse, det var den gangen de skulle ha hemmelige brukermoderatorer her inne. Det var det andre forumansvarlige enn nå, og annet firma på teknisk. Jeg er ganske sikker på at ting er annerledes nå Anonymous poster hash: ac1f0...9fb
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #21 Skrevet 27. april 2016 Og som vi vet så er ip-adresser bare så der verdifulle. Så legger du inn falsk info i profilen din, samt bruker en vpn-klient kan du herje vilt uten at noen finner ut hvem du er afk. Du kan bli stengt ute av forumet da. Men ikke kall moderator ei ku, da blir du utestengt i to uker Hehe, snakker du av erfaring Anonymous poster hash: ac1f0...9fb
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 27. april 2016 #22 Skrevet 27. april 2016 Hehe, snakker du av erfaring :legrine: Anonymous poster hash: [acronym="Full hash: ac1f013fe686169d92572849a93539fb"] ac1f0...9fb [/acronym] Ang kua - oh yess. Det var da man hadde innleide moderatorer fra IS eller noe sånt.
Iiiiik Skrevet 27. april 2016 #23 Skrevet 27. april 2016 Jeg kan bare si at jeg vet skuffende lite om andre brukere etter at jeg var moderator. Hadde jeg vært mer interessert i tall, kunne jeg sikkert lagt merke til enkelte IP-adresser slik at jeg kunne pusle bildet av informasjon. Så stor interesse har imidlertid ikke DiB-brukere for meg.
Gjest Sommerfuggel Skrevet 27. april 2016 #24 Skrevet 27. april 2016 Jeg må bare oppklare at det er lenge siden jeg fikk mail på min private mailadresse, det var den gangen de skulle ha hemmelige brukermoderatorer her inne. Det var det andre forumansvarlige enn nå, og annet firma på teknisk. Jeg er ganske sikker på at ting er annerledes nå Anonymous poster hash: ac1f0...9fb Puuhh! Det var godt å høre, jeg ble litt usikker der en stund Ja, jeg kan garantere deg (dere) at det ikke vil komme noen privatmail fra verken moderatorene eller meg Det skal som sagt MYE til Da er det i så fall fordi profilen din har blitt stengt og jeg må få gitt deg beskjed. Men som regel gir vi ikke beskjed på mail da "du" har fått både en og to advarsler på pm på forhånd
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #25 Skrevet 27. april 2016 Jeg kan bare si at jeg vet skuffende lite om andre brukere etter at jeg var moderator. Hadde jeg vært mer interessert i tall, kunne jeg sikkert lagt merke til enkelte IP-adresser slik at jeg kunne pusle bildet av informasjon. Så stor interesse har imidlertid ikke DiB-brukere for meg. Er det ikke bare politiet som har tillatelse og adgang til å koble ip-adresse opp mot navn og adresse? Anonymous poster hash: 25299...6ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå