Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Vi vurderer ett år i utlandet pga sykdom og en generell slitsom livssituasjon. Vi kan derfor reise hvor som helst egentlig, men hvor ville du bodd ett år? Vi ønsker å beholde hus osv, så det kan ikke være ett kjempe dyrt sted, samtidig som det er nødvendig med en skole som er god nok for norske barn. Forslag? Anonymous poster hash: 76468...b86
sug lut Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 (endret) Skal du ha barn i lokal skole må de jo ha språk - hvilke språk snakker ungene dine? Endret 27. april 2016 av sug lut
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Skal du ha barn i lokal skole må de jo ha språk - hvilke språk snakker ungene dine?Det må være en internasjonal skoleHi Anonymous poster hash: 76468...b86
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Du vet at det finnes "norske" skoler i utlandet også? Dvs privatskoler som følger den norske læreplan/skoleruta og som oftest er vandt til elever som er der ett-to år og reiser tilbake. Anonymous poster hash: 3bbdd...030
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 Det må være en internasjonal skole Hi Anonymous poster hash: 76468...b86 Det er som regel svindyrt å ha ungene på internasjonal skole. Gjerne over 100 000kr per år per barn. Dette er utgifter som typisk betales av firmaene som expats jobber i... Vil det ikke være enklere å bo i et engelskspråklig land så barna kan gå på public school? USA? F.eks. Florida eller California, hvis klimaet er viktig? Anonymous poster hash: 46c16...0ef
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 Det er som regel svindyrt å ha ungene på internasjonal skole. Gjerne over 100 000kr per år per barn. Dette er utgifter som typisk betales av firmaene som expats jobber i... Vil det ikke være enklere å bo i et engelskspråklig land så barna kan gå på public school? USA? F.eks. Florida eller California, hvis klimaet er viktig? Anonymous poster hash: 46c16...0ef Svarte ikke på spørsmålet ditt, nemlig hvor jeg ville dratt. Jeg ville dratt til Australia. Evt til USA. Et engelskspråklig land hvor barna kan gå på offentlig skole. Anonymous poster hash: 46c16...0ef
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #7 Skrevet 27. april 2016 Takk for tips. Jeg er klar over skolemulighetene og skal jeg bruke penger på noe er det nettopp dette Men, da kan ikke bokostnader forøvrig være som i Norge. Litt usikker på om ungene vil ha mest igjen for en lokal skole i USA eller en norsk skole i Kenya feks, hva tror dere? Hi Anonymous poster hash: 76468...b86
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #8 Skrevet 27. april 2016 Jeg ville nok flyttet til New Zealand, men nå er det vel en del land dere ikke kan flytte til, hvor dere faktisk må ha jobb for å kunne bo der. I Spania har de jo norsk skole, tror det koster ca 1000 kr i måneden, så det er ikke så dyrt. Ikke er det så dyrt å bo eller å leve heller. Besteforeldrene til barna bodde der en del år, og koste meg i matbutikkene der, med å kunne handle inn masse fersk fisk og annet godt utvalg av mat, til en billig penge. Anonymous poster hash: d34de...927
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 Takk for tips. Jeg er klar over skolemulighetene og skal jeg bruke penger på noe er det nettopp dette Men, da kan ikke bokostnader forøvrig være som i Norge. Litt usikker på om ungene vil ha mest igjen for en lokal skole i USA eller en norsk skole i Kenya feks, hva tror dere? Hi Anonymous poster hash: 76468...b86 lokal skole ville jeg ha foretrukket tror jeg Anonymous poster hash: 96d35...beb
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #10 Skrevet 27. april 2016 Jeg ville også foretrukket en lokal skole. Men hvor dere har lov til å bo i et helt år uten å ha jobber er et godt poeng, det må dere sjekke... Hvor lenge man kan få turistvisum (ett år er lenge!), om du i det hele tatt kan benytte deg av skoler i landet når du er der på turistvisum etc. Anonymous poster hash: 46c16...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå