Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Vi har 5-6 foreldrekaffer ila barnehageåret, dette kommer utenom påskefrokost, avslutninger, kunstutstillinger osv. For det første syns jeg det kan bli litt mye, for meg som jobber hjemmefra går det veldig greit for jeg har jo mulighet. Men det finnes jo mange foreldre som jobber til fire og må kjøre litt for å komme frem. Barnehagen setter disse foreldrekaffene til kl 15, slutt kl 16.00, en time før barnehagen stenger. De fleste vil jo da ta med seg barna når de skal dra, ikke dra for så å komme tilbake og hente igjen. De får altså da en time på slutten av dagen uten barn. For det første syns jeg dette er litt "lureri", for det andre burde de hatt kaffen fra 15.45 til 16.45 i stedet, spesielt når det er så mange ganger ila året. Tenker spesielt da på foreldre som ikke har mulighet til å møte klokken tre.. Hva tenker dere? Anonymous poster hash: f4e08...567
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Enig med deg. Dette ville jeg ha tatt opp med barnehagen. Ville ikke ha sagt noe om lureri, men at mange har arbeidstid til 16.00, og at det derfor er dumt å avslutte en time før barnehagen stenger, fremfor å ha foreldrekaffe den siste timen - eller i to timer. Anonymous poster hash: e7834...8d3
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Si at du tuller....... Tror du virkelig at foreldrekaffen er satt på ettermiddagen så de ansatte er uten barn der den siste timen. Tenker du på at det tar litt tid og rydde etter foreldrekaffen, derfor har man den ikke helt opp til stengetid. Tror du virkelig at barnehagen er tom den siste timen? Det er aldri sånn at alle foreldre kommer, så det skal mye til før barnehagen er tom. Jeg er så lei av foreldre som mistenkeligjør og trekker i tvil ting man gjør i barnehagene. Jeg blir så lei av foreldre som tror vi driver med lureri for å slippe unna jobben vår Anonymous poster hash: 0e8c4...3db
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Herlighet, det var mye! Og ja, enig med deg at det beste hadde vært å starte foreldrekaffen times tid før bhg stenger og la stengetiden være som normal. Sånn gjørde de det i bhg til våre barn. Anonymous poster hash: 7b469...e15
Gjest Stjerneklart Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 (endret) Når stenger barnehagen? Om den stenger 16:30 f.eks, så skjønner jeg jo at de ansatte ønsker litt tid på å rydde og vaske til de er ferdige på jobb. Men jeg er enig i at klokkeslettet er litt dumt, ja. Veldig mange som jobber til kl 16.00 og dermed ikke har mulighet til å delta. Kunne du tatt det opp med foreldrerepresentanten kanskje? Det er jo trist for dem som ønsker å delta, men ikke kan. Nå vet jeg ikke når barnehagen deres stenger, men det må da vel gå an å planlegge det slik at kaffen er slutt en halvtime før stengetid, f.eks? Ikke minst blir dette trist for de barna som gang på gang opplever at "alle andre" sine foreldre kommer på kaffe, men ikke dens. Endret 27. april 2016 av Stjerneklart
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 Si at du tuller....... Tror du virkelig at foreldrekaffen er satt på ettermiddagen så de ansatte er uten barn der den siste timen. Tenker du på at det tar litt tid og rydde etter foreldrekaffen, derfor har man den ikke helt opp til stengetid. Tror du virkelig at barnehagen er tom den siste timen? Det er aldri sånn at alle foreldre kommer, så det skal mye til før barnehagen er tom. Jeg er så lei av foreldre som mistenkeligjør og trekker i tvil ting man gjør i barnehagene. Jeg blir så lei av foreldre som tror vi driver med lureri for å slippe unna jobben vår Anonymous poster hash: 0e8c4...3db Takker for svar alle sammen Det var nok dårlig formulert av meg, og jeg er nok litt lei hele greia. Det som burde kommet mest frem i innlegget mitt var dette med at det er en dum tid å ha det på fordi ikke alle har mulighet til å ta seg fri fra jobb for å dra på slike ting så mange ganger ila et år. Du sier jo selv at ikke alle foreldrene møter, det kunne løst seg ved å ha det senere på dagen. Tenker også på de barna som aldri har foreldrene sine der, det må jo være sårt, både for mor/far og for barnet. Til dere andre: ja, det er mye. Derfor burde de også lagt det til en tid hvor de fleste kan, eller hvor det ville vært naturlig å hente barnet uansett (for de som ikke vil være med på opplegget). Hi Anonymous poster hash: f4e08...567
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #7 Skrevet 27. april 2016 Når stenger barnehagen? Om den stenger 16:30 f.eks, så skjønner jeg jo at de ansatte ønsker litt tid på å rydde og vaske til de er ferdige på jobb. Men jeg er enig i at klokkeslettet er litt dumt, ja. Veldig mange som jobber til kl 16.00 og dermed ikke har mulighet til å delta. Kunne du tatt det opp med foreldrerepresentanten kanskje? Det er jo trist for dem som ønsker å delta, men ikke kan. Nå vet jeg ikke når barnehagen deres stenger, men det må da vel gå an å planlegge det slik at kaffen er slutt en halvtime før stengetid, f.eks? Og ikke minst for de barna som gang på gang opplever at "alle andre" sine foreldre kommer på kaffe, men ikke dens. De stenger 17.00. Seter det jeg tenker også, at det er sårt for de som "aldri" har noen der, og for foreldrene som ikke får kommet. Anonymous poster hash: f4e08...567
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #8 Skrevet 27. april 2016 Veldig greit å ha ansatte på jobb under kaffen... jobber selv i bhg. Vi er bare en voksen igjen per stue kl 1600. Vi er en bhg med 2stuer, noe som betyr at vi er 2 stk igjen kl 16.. Det er nok av opprydning og alltid barn som ikke hadde foreldre der etter kl 16.00. Lureri?? Sett deg inn i vaktene til de ansatte istedet.. regner ned du finner svaret der. Anonymous poster hash: b130d...93b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 Veldig greit å ha ansatte på jobb under kaffen... jobber selv i bhg. Vi er bare en voksen igjen per stue kl 1600. Vi er en bhg med 2stuer, noe som betyr at vi er 2 stk igjen kl 16.. Det er nok av opprydning og alltid barn som ikke hadde foreldre der etter kl 16.00. Lureri?? Sett deg inn i vaktene til de ansatte istedet.. regner ned du finner svaret der. Anonymous poster hash: b130d...93b Dette tenkte jeg ikke på, men de har 3 ansatte til stede på hver avdeling til stengetid. Anonymous poster hash: f4e08...567
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #10 Skrevet 27. april 2016 Dere tenker ikke på at noen ansatte må jobbe overtid for at man skal kunne ha foreldrekaffe helt frem til 15 minutter før stengetid. 15 minutter før stengetid er vi 5 - 6 ansatte i en barnehage for over 100 barn. Skal vi har foreldrekaffe til da, så må noen av de tidligere vaktene jobbe overtid. De som er på jobb har som regel nok å gjøre med de vanlige arbeidsoppgavene Anonymous poster hash: 0e8c4...3db
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #11 Skrevet 27. april 2016 5-6 ganger i året. Det var mye. Vi har aldri noe sånt Anonymous poster hash: 753bf...d13
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #12 Skrevet 27. april 2016 Nå vet jeg det varierer fra barnehage til barnehage, men hos oss er det nesten ingen barn igjen kl 16,så det kan jo være de ser på det også. Anonymous poster hash: e4a1d...3f4
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #13 Skrevet 27. april 2016 Vi har 2 frokoster, og 2 foreldrekaffe på ettermiddagen hos oss, frokosten pleier og begynne 07.30-09.30 og foreldrekaffe pleier og starte 14.30 til 16.00. Vi stenger 16.30, bruker siste halvtimen til og rydde/ og passe på de barna som er igjen. Anonymous poster hash: 11509...b32
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #14 Skrevet 27. april 2016 Det er også kjedelig for de som pleier å hente tidlig å "måtte" være i bhg til stengetid. Hvis de f.eks har fritidsaktiviteter, eldre barn, o.l. Men de kunne hatt det noen ganger tidligere og noen ganger sent. Jeg synes for øvrig det var veldig ofte! Har dere ett arrangement hver mnd da omtrent? Her har de 2-3 i året. Anonymous poster hash: 3bdf8...ba4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå