Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Hvor høy må en crp være før man får antibiotika? Evt. hva er "kravende" for å få det. Hadde en crp på 90 hos legen i dag, han sa jeg skulle komme tilbake imorgen om jeg følte meg verre. Anonymous poster hash: 9619c...b27
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Hvor høy må en crp være før man får antibiotika? Evt. hva er "kravende" for å få det. Hadde en crp på 90 hos legen i dag, han sa jeg skulle komme tilbake imorgen om jeg følte meg verre. Anonymous poster hash: 9619c...b27 Synes 90 var mye, men legen ønsker nok å se om den er på vei ned eller opp. Er du bedre i morgen trenger du ikke ab. Erfu det ikke, har CRP steget og du vil få behandling. Har alltid fått ved CRP over 50-60 Anonymous poster hash: 00bd5...e09
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Mener å huske at grensa på virus/bakteriell infeksjon går ved crp på noe å 50.. Men hvis det er du som skrev i stad å du er gravid vil vel sikkert legen se om den er på retur. Så ikke nøl med ny kontakt. God bedring. Anonymous poster hash: ef7ad...0b4
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 CRP produseres i leveren som reaksjon på mye forskjellig, og er ingen fasit. Så det er ingen krav til crp for å få behandling, noen ganger får man antibiotika uten CRP (feks urinveisinfeksjon), andre ganger får man ikke antibiotika ved høy CRP (etter operasjoner, hvis man mistenker andre grunner til høy CRP enn infeksjon). CRP må ses i sammenheng med hvordan man har det og hvilken sykdom man har. Anonymous poster hash: 31599...e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå