Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Jeg har fast 25 timer pr uke, 193,66 kr timen. Ut i fra beregninga fra nav skal jeg ha utbetalt 3500 kr fra de i uka. Dvs at jeg da har et snitt på 18 timer pr uke. Har ringt å snakket med de og der har min arbeidsgiver beregnet lønna mi ut i fra des-februar når jeg var 100% sykemeldt. Og et inntektsgrunnlag for et år på 188000, fjorårets inntekt er på 285000 kr. Så da betyr det at jeg altså skal tape 100000 på å gå ut i svangerskapspermisjonen min. Hjelp, jeg trenger hjelp her ) Anonymous poster hash: 77317...78f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Dersom du har variable inntekt, skal det lages en gjennomsnittsberegning utfra de 3, 6 eller 12 siste månedene før du gikk ut i permisjon. Du skriver at arbeidsgiver har beregnet lønna di for perioden desember til februar hvor du var sykmeldt. Arbeidsgivers beregningsgrunnlag skal alltid være fra perioden FØR du ble sykmeldt. Hvis du var sykmeldt fra desember til februar så fikk du vel uansett sykepenger for denne perioden, og ikke lønn? Anonymous poster hash: 673c2...87e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå