Gå til innhold

DNA test

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

For vell 9 måneder siden så stakke min kjæreste fordi jeg valgte å beholde barnet i magen. 

Han har siden den gang vært bare vanskelig. Det var selvfølgelig tøft for meg i starten, men jeg har nå etter vendt meg til hans dårlige oppførsel. Jeg vet at det går bare utover han selv. Som fkes dette med DNA test. Han vet selv at han er faren og han har fortalt både venner og familien at han skal bli far, men så har han plutselig bestemt seg for at han skal ha en DNA test. Greit for meg, men saken er det at han jobber 6 uker i utlandet og er hjemme i 3 uker. Jeg får ikke vite når han er hjemme og når han er borte. 

Jeg har undersøkt med NAV hvordan dette gjøres og fikk et generelt svar tilbake. De sender DNA testing til ambassaden i det landet han er i og hvis han ikke dukker opp så prøver de hjemme. Og dersom han ikke dukker opp til slutt så henter politiet han, og han vil opparbeide seg gjeld til staten. Jeg har forsøkt å forklare det til han, men han nekter jo selvfølgelig på dette. Fødselen begynner å nærme seg, og jeg lurer på hvordan dette fungerer i praksis. Er det noen som har opplevd dette? Jeg tenkte jeg skulle legge ved et skriv til føden og oppgi begge adressene, men er det noen som vet hvor mange sjanser han får? Jeg tenker tenk om de sender det til utlandet også er han i Norge også sender de krav til han her i Norge også er han i utlandet. Hvor mange sjanser får han før han blir hentet av politiet? han har to andre barn som han har når han er i Norge og jeg har ikke lyst at de skal se at pappan blir hentet i politibil. 

Anonymous poster hash: 93ed4...4ef
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du, hvis han er så lite samarbeidsvillig at han ikke selv legger til rette for å få tatt denne testen så er det hans ansvar om han både opparbeider seg gjeld og blir hentet av politiet! Går det så langt at ungene hans ser det så er det hans ansvar! Du har prøvd å informere ham, var jeg deg ville jeg overlatt ansvaret for å få tatt testen til NAV med god samvittighet. Vi velger selv våre egne konsekvenser! Er han et barn som må skjermes mot sine egne valg, eller en voksen mann med ansvar for seg selv?

Anonymous poster hash: cff31...85e

Skrevet

Oppgi han som far når du føder, utover dette får han vel ordne sjøl om han vil ha test eller ei? Så lenge du oppgir at han er far står han som far :D 

Anonymous poster hash: 5a23d...0be
Skrevet

Oppgi han som far når du føder, utover dette får han vel ordne sjøl om han vil ha test eller ei? Så lenge du oppgir at han er far står han som far :D

Anonymous poster hash: 5a23d...0be

Du oppgir til nav at han er faren. Du trenger ikke bekymre deg. De tar seg av saken.

Anonymous poster hash: dcc69...554

Skrevet

Du oppgir til nav at han er faren. Du trenger ikke bekymre deg. De tar seg av saken.

Takk, så jeg skal ikke oppgi at han befinner seg i utlandet heller da mener du?

Skrevet

Takk, så jeg skal ikke oppgi at han befinner seg i utlandet heller da mener du?

Jeg ble innkalt til et møte hos nav ang dette.

Da kan du snakke og forklare.

Du oppgir navn og fødsel og person nummer (hvis du har det)

Men oppga du far på oul?

Skrevet

Jeg ble innkalt til et møte hos nav ang dette.

Da kan du snakke og forklare.

Du oppgir navn og fødsel og person nummer (hvis du har det)

Men oppga du far på oul?

Oul? Er det ultralyd? 

Jeg har oppgitt han som far både til legen min og til jordmor. Familieværnkontoret har fått informasjon og NAV skal også vite om saken. Alle vet at det er han, til og med han selv så jeg forstår egentlig ikke hvorfor han skal være så vanskelig. 

Hva foreslår du at jeg gjør da?

Skrevet

Oul? Er det ultralyd?

Jeg har oppgitt han som far både til legen min og til jordmor. Familieværnkontoret har fått informasjon og NAV skal også vite om saken. Alle vet at det er han, til og med han selv så jeg forstår egentlig ikke hvorfor han skal være så vanskelig.

Hva foreslår du at jeg gjør da?

Oul= ordinær ultralyd.

Hva er problemet hans? Han ønsker ikke å signere uten at det blir tatt DNA?

Hvis du oppgir han og han ikke signerer så går saken av seg selv. Mitt barn fikk først en far på papiret da han var 8 mnd. Det kan ta tid. Men saken går sin gang.

Skrevet

Oul= ordinær ultralyd.

Hva er problemet hans? Han ønsker ikke å signere uten at det blir tatt DNA?

Hvis du oppgir han og han ikke signerer så går saken av seg selv. Mitt barn fikk først en far på papiret da han var 8 mnd. Det kan ta tid. Men saken går sin gang.

Jeg skulle gjerne vist selv hva som er problemet hans. Tror ikke han vet det selv heller. 

Tar det virkelig så lang tid? ja, jeg oppga han på Oul. han står også ned skevet på de papira jeg må ha med meg hver gang det er kontroll. 

Fikk du etterbetalt for det han var skyldig staten da? Bf her tjener ganske bra med penger og det er nok mer en minstesatsen fra NAV jeg har krav på. 

Skrevet

Er det pga bidrag du har sånn hast med å få fastsatt farskap? Det kan ta sin tid... bf her bekreftet farskap etter mye om og men fra nav og politi når barnet var fem mnd. Etter det begynte nav bidragsstyret sitt og jeg mottok første bsrnebidrag fra nav innkreving da barnet var 13mnd. Hadde selvsagt fått forskudd fra nav i denne perioden og p.d.d får jeg bidrag pluss bidragsgjeld fra bf, men ca. hver 6.mnd ber han om ny utregning av bidrag i håp om å få betale mindre. Er lei hele fyren og har mest lyst til å kutte ut hele greia. Ikke har han samvær heller og er over et år siden han så barnet sist.

Skrevet

Ne

Er det pga bidrag du har sånn hast med å få fastsatt farskap? Det kan ta sin tid... bf her bekreftet farskap etter mye om og men fra nav og politi når barnet var fem mnd. Etter det begynte nav bidragsstyret sitt og jeg mottok første bsrnebidrag fra nav innkreving da barnet var 13mnd. Hadde selvsagt fått forskudd fra nav i denne perioden og p.d.d får jeg bidrag pluss bidragsgjeld fra bf, men ca. hver 6.mnd ber han om ny utregning av bidrag i håp om å få betale mindre. Er lei hele fyren og har mest lyst til å kutte ut hele greia. Ikke har han samvær heller og er over et år siden han så barnet sist.

Nei, det er jo for å få det ut av hverden. Er nok styr som det allerede er og jo mindre styr det er jo bedre er det. 

Skrevet

Jeg krevde ikke bidrag.

Jeg ser ingen hast med å få han på papiret.?

Det går sin gang.

MEN kan ta lang tid hvis han ikke samarbeider

Skrevet

Jeg krevde ikke bidrag.

Jeg ser ingen hast med å få han på papiret.?

Det går sin gang.

MEN kan ta lang tid hvis han ikke samarbeider

Hvorfor gjorde du ikke det? 

Jeg synes at alt som er gjort er godt å bli ferdig med. Det å hengene ting over hode er noe jeg ikke liker. Dessuten så tenker jo jeg på farmor og farfar til lillegullet, for de er fortvilet over sønnens oppførsel de også. Kan jo hende han klarer å roe seg noe ned når han forstår at det ikke funker å være vanskelig. 

Skrevet

Hvorfor gjorde du ikke det?

Jeg synes at alt som er gjort er godt å bli ferdig med. Det å hengene ting over hode er noe jeg ikke liker. Dessuten så tenker jo jeg på farmor og farfar til lillegullet, for de er fortvilet over sønnens oppførsel de også. Kan jo hende han klarer å roe seg noe ned når han forstår at det ikke funker å være vanskelig.

Flere grunner

Du kan ikke gjøre noe mer nå. IKKE tenk mer på det. Farmor og farfar og ikke minst er far uavhengig av hva som står på papiret! !!

Skrevet

Flere grunner

Du kan ikke gjøre noe mer nå. IKKE tenk mer på det. Farmor og farfar og ikke minst er far uavhengig av hva som står på papiret! !!

Slapp av! Folk er forskjellig og tenker og handler forskjellig. Jeg tenker annerledes en det du gjør. Og for alt du vet så har jo du ikke anelse hva saken min egentlig går ut på. Ingen grunn til å hisse seg opp. 

Skrevet

Slapp av! Folk er forskjellig og tenker og handler forskjellig. Jeg tenker annerledes en det du gjør. Og for alt du vet så har jo du ikke anelse hva saken min egentlig går ut på. Ingen grunn til å hisse seg opp.

Jeg er ikke hissig.

Hva går saken ut på da? At far ikke vil skrive under papirene? Men det visste du ikke i sted.?

Skrevet

Bare oppgi han som far og søk om bidrag gjennom nav, søk også om bidragsforskudd. Så går saken sin gang, du trenger ikke gjøre noe mer, nav ordner resten.

Anonymous poster hash: 2b36e...3b0
Skrevet

Jeg synes det virker mer som om du lager en stor sak ut av noe som egentlig er ubetydelig? Du sier det ikke er pga bidrag, men nevner likevel bidragsforskudd. Du sier det er pga forholdet til besteforeldrene, det kanndu styre uavhengig av hva som står på papiret så lenge de også tror han er faten. Du har oppnevnt dette vedkommende som far og det vil nav ha en bekreftelse på, men det går selvsagt mye fortere dersom han samarbeider og bare signerer. Du får ikke gjort så veldig mye annet enn å vente på at det skjer. Det er også kun politiet som har myndighet til å hente ut en dna. Og det er det nav som vil kreve dersom far ikke signerer.

Vi vet ikke noe mer om saken din enn det du skriver her, men du får ikke gjort så mye mer enn dette altså..

Anonymous poster hash: 94a93...bc1

Skrevet

Å himmel og hav! Jeg laget tråden for å få greie på hvordan ting går for seg, ikke for å sitte å forsvare meg selv. 

Nå synes jeg ting har godt litt over stokk og stein. Spiller det noe rolle hvorfor jeg lurer? Er ikke det min egen sak? Det kan jo være mange grunner til det som jeg ikke oppgir fordi det ikke er noen som har noe med det å gjøre.

Ærlig talt! Er det ikke lov å spørre uten å bli halshugd på slike forum? 

Jeg tor vi sier punktum jeg og lar saken ligge. Har du ikke noe godt å komme med så hold det for deg selv! 

Skrevet

Å himmel og hav! Jeg laget tråden for å få greie på hvordan ting går for seg, ikke for å sitte å forsvare meg selv.

Nå synes jeg ting har godt litt over stokk og stein. Spiller det noe rolle hvorfor jeg lurer? Er ikke det min egen sak? Det kan jo være mange grunner til det som jeg ikke oppgir fordi det ikke er noen som har noe med det å gjøre.

Ærlig talt! Er det ikke lov å spørre uten å bli halshugd på slike forum?

Jeg tor vi sier punktum jeg og lar saken ligge. Har du ikke noe godt å komme med så hold det for deg selv!

Vi har svart deg og forklart deg så godt vi kan.

Det er ikke mer å si. Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...