Gå til innhold

Skal ikke barnetrygden stå i selvangivelsen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at den er skattefri, men skal den ikke rapporteres likevel? Jeg finner den ikke, og finner ingen steder den passer inn heller. Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 4841e...fad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Anonymous poster hash: 1c951...573

Skrevet

Eeeh...nei? Det er skattefritt! 😂

Anonymous poster hash: ad084...0e0

Skrevet

Eeeh...nei? Det er skattefritt!

Anonymous poster hash: ad084...0e0

Det er mye som er skattefritt. Lotterigevinster under en viss grense, gaver, osv. De skal fortsatt oppgis. Så at du ler så du griner av dette spørsmålet sier vel mest om deg.

Anonymous poster hash: 4bd11...e0a

Skrevet

Det er mye som er skattefritt. Lotterigevinster under en viss grense, gaver, osv. De skal fortsatt oppgis. Så at du ler så du griner av dette spørsmålet sier vel mest om deg.

Lotterigevinster er bare skattefri det året du mottar de. De blir til formue året etter (med mindre du bruker de opp). det skal rapporteres fordi du får inntekter som ikke er synlige andre steder.

Barnetrygden er en ytelse alle med små barn får. den kommer jevnlig og ikke som et engangsbeløp slik en gevinst, gaver eller arv gjør. Den er også synlig i annet statlig register. Den trenger derfor ikke oppgis:)

Anonymous poster hash: 98564...f13

Skrevet

Ok, jeg bare tenkte den skulle inn der siden jeg har fått årsoppgave fra Nav.

Anonymous poster hash: 4841e...fad

Skrevet

Lotterigevinster er bare skattefri det året du mottar de. De blir til formue året etter (med mindre du bruker de opp). det skal rapporteres fordi du får inntekter som ikke er synlige andre steder.

Barnetrygden er en ytelse alle med små barn får. den kommer jevnlig og ikke som et engangsbeløp slik en gevinst, gaver eller arv gjør. Den er også synlig i annet statlig register. Den trenger derfor ikke oppgis:)

Anonymous poster hash: 98564...f13

Absolutt - men det var nok ikke dyp kunnskap som gjorde at anonym 0e0 følte for å slenge på en smiley som tilsa at spørsmålet var til å le seg i hjel av.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...