Gå til innhold

Hegge og stoffskifte

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://hashimoto.blogg.no/1461706458_intervju_med_per_egil.html

Jeg sier ikke at en skal ta alt for god fisk, men jeg undres over en ting. Det er at jeg som stoffskifte-syk opplevde egen overvekt som en stor hemsko for å bli tatt seriøst. Holdningen var at jeg lette etter en enkel unnskyldning for egne vekt. Det ble også sagt at en legger kun på seg ca 3 kg, det er sikkert sant om en klarer å holde samme aktivitet og inntak som før. Det gjør jo de færreste fordi de blir utmattet av sykdommen,  og med lavt stoffskifte legger en på seg mer enn andre av samme menge mat. Jeg tror problemene en møter ikke bare er fordi det er en kvinnesykdom, men en sykdom overvektige kvinner har. Ingen jeg kjenner er så fordomsfulle ovenfor overvektige som omgangskretsens fastleger. De sier ting som "det handler jo bare om inntak og forbruk", det er jo riktig isolert sett men er det vanlig å ha ukomplekse vektproblemer? 

Anonymous poster hash: 99503...ba1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lavt stoffskifte, men på meg har det hatt motsatt effekt. Klarer ikke gå opp i vekt. Så hver gang jeg har blitt syk går jeg ned i vekt, men går ikke opp igjen etterpå. Det har resultert i undervekt og jeg blir bare uglesett som anorektisk.

Er så frustrerende å ikke møte forståelse, men i stedet får jeg bare høre; 'Du må spise, du er altfor tynn. Ikke skyld på noe annet enn det faktum at du spiser for lite. Tren litt, beveg deg masse i frisk luft så får du se at du får mer krefter.'

Skjønner deg veldig godt og det tror jeg de fleste med lavt stoffskifte gjør.

Anonymous poster hash: ca7cf...cfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...