Gå til innhold

13-åring og leggetider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stedatteren synes aldri hun legger seg sett nok. Jeg tenker at mine barn kommer ikke til å få være så lenge oppe som henne når de går i 8.klasse. Men hva er normalen?

Stedatteren går oftest på badet mellom klokken 22-23 i hverdagen. Da skal hun gjerne dusje. Heldigvis er det oftest før klokken 22.30, men uansett hvor sent det er så skal hun prøve å drøye tida.

Het en helg hadde hun overnatting. Rundt klokken 00.30-01 ble de bedt om å gå på badet. De fikk beskjed om at de kunne ligge å prate, men skulle være ferdig stelt for soving. Det var visst så blodig urettferdig at hun har tatt det opp mange ganger. For alle andre, inkludert hos mammaen, så får de være oppe så lenge de vil.

Vi har fire barn til som kommer i rad og rekke opp mot alderen 13 år. Det er ganske uaktuelt i mine øyne at om to år så sitter det tre ganske unge ungdommer (13-15 år) våkne hele natta hver helg. Men er jeg veldig sær på leggetider? Optimalt i mitt hodet er at en i 8.klssse går på badet før klokken 22. Helst ligge i senga kl 22. Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: fb09b...f1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente er som regel i seng rundt 21.30 ,hun blir snart 13. Jeg er helt enig med deg,barn trenger søvn.

Skrevet

Jeg har en 12-åring som må begynne og ordne seg for natta kl 21. Som regel er han i seng kl 22. I helger blir klokka både 23 og 00 noen ganger.

Skrevet

8. Klassingen vår trener til 20.30 en gang i uka. Da blir klokka ca 21.45 før han er i seng. I tillegg får han være på ungdomsklubben en kveld og blir hentet kl 22. Da er han i seng 22.30.

De andre kveldene er han faktisk i seng alt fra 20.30-21.30. Sovner når hodet treffer puta.

I helger legger han seg alt mellom 20.30 og utover. Vi sier ja til det meste. Er han ute på noe eller har besøk må han hjem når kompisene må hjem. Er de på overnatting velger de selv om de "døgner" eller når de legger seg. Kl 23 beordrer vi tannpuss og sender de i kjellerstua. Der velger de om de vil sove, se film eller spille pc når vi legger oss.

Anonymous poster hash: b1fec...d22

Skrevet

Dytt.

Anonymous poster hash: fb09b...f1a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...