Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Vi vurderer å flytte til USA for et år, kanskje lenger. Føler det er så mye å tenke på . Vi får oss jobb der begge to. En av ungene skal starte på skolen til høsten, den andre må i barnehage. Boligen vår må selges, eller evt leies ut. Noen som har noe erfaring og tips? Ungene snakker selvsagt ikke noe engelsk/amerikansk Anonymous poster hash: 954d2...bb0
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Ingen?? Anonymous poster hash: 954d2...bb0
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Min søster gjorde. Solgte alt de hadde i Norge. Leide leilighet i utlandet. Ungene var hjemme med moren. Far jobbet. Hva mer lurer du på? Anonymous poster hash: c3503...ef7
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Vet du at dere får visum? For å få bo der i et helt år må dere ha arbeidsvisum, og for å få dette må dere allerede ha fått jobb. Anonymous poster hash: 9e06e...b5d
PeppaPig Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 Jeg bor i USA og det er ganske store forskjeller innad i landet her. Hvor skal dere flytte da? Vi startet med å ha jobbtilbud her, og via jobben ordnet de med arb.- og oppholdstillatelse. Firmaet ordnet bolig og bil de første 6 mnd. Vi hadde bare barnehagebarn så trengte ikke tenke på skoledistrikt. I delstaten jeg bor i så skrives barn inn på skolen i slutten av mai måned og fortløpende over sommeren hvis man er tilflytter. Cutoff er 1.september, med det mener jeg at barn som er født fra 1.sep 2010 til 31.aug 2011 er de som starter på skolen til høsten (vel og merke i delstaten jeg bor i).
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #6 Skrevet 27. april 2016 Jeg bor i USA og det er ganske store forskjeller innad i landet her. Hvor skal dere flytte da? Vi startet med å ha jobbtilbud her, og via jobben ordnet de med arb.- og oppholdstillatelse. Firmaet ordnet bolig og bil de første 6 mnd. Vi hadde bare barnehagebarn så trengte ikke tenke på skoledistrikt. I delstaten jeg bor i så skrives barn inn på skolen i slutten av mai måned og fortløpende over sommeren hvis man er tilflytter. Cutoff er 1.september, med det mener jeg at barn som er født fra 1.sep 2010 til 31.aug 2011 er de som starter på skolen til høsten (vel og merke i delstaten jeg bor i). Så heldig du er. Jeg har alltid drømt om å bo i USA. Hvordan er det? Trives dere? Ikke meningen å kapre tråden, måtte bare spørre Anonymous poster hash: db41a...678
PeppaPig Skrevet 27. april 2016 #7 Skrevet 27. april 2016 Så heldig du er. Jeg har alltid drømt om å bo i USA. Hvordan er det? Trives dere? Ikke meningen å kapre tråden, måtte bare spørre Anonymous poster hash: db41a...678 Vi trives veldig godt her! Kommer kun tilbake til Europa på ferie Ellers så er det vel omtrent som å bo i Norge.. Prismessig er det litt billigere og vi har kanskje bittelitt mer utvalg av ting. Men på den annen side så er både jobb og skoledagene lengre. Fordeler og ulemper som alle andre steder. Vi syns fordelene veier opp for ulempene og derfor blir vi boende.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #8 Skrevet 27. april 2016 Vi trives veldig godt her! Kommer kun tilbake til Europa på ferie Ellers så er det vel omtrent som å bo i Norge.. Prismessig er det litt billigere og vi har kanskje bittelitt mer utvalg av ting. Men på den annen side så er både jobb og skoledagene lengre. Fordeler og ulemper som alle andre steder. Vi syns fordelene veier opp for ulempene og derfor blir vi boende. Så herlig Synes virkelig du er heldig! Kanskje i mitt neste liv 😂 Har dere bodd lenge? Barna trives eller de har kanskje ikke bodd i Norge før? Anonymous poster hash: db41a...678
PeppaPig Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 Så herlig Synes virkelig du er heldig! Kanskje i mitt neste liv 😂 Har dere bodd lenge? Barna trives eller de har kanskje ikke bodd i Norge før? Anonymous poster hash: db41a...678 Ingen av ungene har bodd i Norge. Vi bodde i England da eldste ble født og flyttet til statene noen år før yngste ble født. Vi har bodd her i 5år nå. Eldste kjenner ikke til noe annet, hun var nesten 2 da vi flyttet så hun ser på seg selv som amerikaner med vikingblod hehe Haha hvem vet? Kanskje i dette livet også? Vi bare tok sats og hoppet i det. Men det var jo uten barn da...
Anonym bruker Skrevet 28. april 2016 #10 Skrevet 28. april 2016 Nå flyttet jeg før barna kom til verden og har siden blitt i utlandet så kanskje litt utenfor målgruppen... Beste tips må være å ha et åpent sinn og ikke sammenligne alt med Norge. Anonymous poster hash: 345ff...31a
soleia Skrevet 28. april 2016 #11 Skrevet 28. april 2016 Berre pass på å ha helseforsikring og reiseforsikring i orden. Om de ikkje jobbar for norske selskap og er frivillig medlem i folketrygda, så misser de retten til gratis helsehjelp i Noreg når de er her på ferie. Det kan bli temmeleg dyrt å bli sjuk i USA.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå