Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 Nå er det snart ti år siden (eks)kjæresten min tok livet sitt. Jeg tenker fortsatt på ham hver dag og tenker at det er så mye jeg burde gjort annerledes. Jeg sitter igjen med veldig mange tanker, sorg og skyldfølelse. Jeg savner ham helt forferdelig! Tror bare jeg måtte få det ut. Har aldri snakket med noen om det før. Anonymous poster hash: 37c20...40b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Kanskje du skulle snakket med en støttegruppe eller lignende. Det er helt normalt å ha det sånn som du beskriver. Anonymous poster hash: cb36c...84b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Du har ingen skyld i hans valg! Den gangen gjorde du det du kunne ut fra den situasjonen du var i da. Men det han gjorde var hans valg, ingen andres. Jeg støtter nr. to som foreslår støttegruppe eller kanskje en psykolog. Som hun sier, det du føler er det mange som opplever etter at noen de stod nær tok selvmord. Kanskje en prest også kan være en god samtalepartner om dette? Snakk med noen om det. Jeg er helt overbevist om at din tidligere kjæreste ikke ønsket å påføre deg smerte i så mange år etterpå! Så snakk med noen slik at du kan få bearbeidet det mer og finner en måte å leve bedre med det på. Klem <3 Anonymous poster hash: 115f0...2a5
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Tusen takk for svar. Jeg kan kanskje ta det opp med legen min, så kan han kanskje anbefale en slags gruppe eller noen å snakke med. Har gått til psykolog og det har hjulpet meg en del, men det er liksom noe som aldri forsvinner. Anonymous poster hash: 37c20...40b
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 Det er ikke din skyld. Selv om du føler at du har skyld i det. Du kan ikke holdes ansvarlig for hans liv. Det var hans valg å ende livet sitt. Ikke ditt valg. Det er veldig viktig at du får terpa inn, for din egen del. Snakk med fastlegen og be eventuelt om en henvisning til psykolog hvis du føler at dette spiser deg opp. 10 år etter er en lang tid. Go'klem til deg! Anonymous poster hash: 0ce41...16d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå