Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #1 Skrevet 27. april 2016 I konfirmasjon? Anonymous poster hash: ec30f...cda
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #2 Skrevet 27. april 2016 Alle kan ha det. Kanskje litt kjipt hvis det er konfirmanten, da mange av de andre kanskje har bunad, men alle kan da bruke festdrakt. Anonymous poster hash: 4e5bc...31e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Type Sparkjøp ville jeg ikke hatt, de ser litt jalla ut. Men det finnes mange fine festdrakter, bare synd de er like dyre som en bunad... http://www.bunadrosen.no/festdrakt/oversikt Anonymous poster hash: bfaac...f93
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. april 2016 #4 Skrevet 27. april 2016 Greit til små barn. Not til eldre og voksne.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #5 Skrevet 27. april 2016 Jeg er usikker på hvilken bunad jeg skal ha (kan ha Romerike, Trønder og Oslo), føler mest tilhørighet til Oslo, men det er en drakt, og det er ikke den fineste. Men, forskjell på drakter og. Lundeby, for eksempel, er jo veldig fin! Anonymous poster hash: 30d13...9fd
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #7 Skrevet 27. april 2016 Til barn er det helt supert. Til voksne blir det ikke fint. Ser billig ut Anonymous poster hash: 61926...f60
☆☆☆ Skrevet 27. april 2016 #8 Skrevet 27. april 2016 Mange flotte festdrakter. Ein skal ikkje gløyme at mange bunader også er designa i nyare tid med berre ei lita flis av historisk materiale. Andre har meir autensitet over seg.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 http://www.lisedesign.no/produkter/festdrakt/ Noen av disse er jo aldeles nydelig og koster det samme som en bunad og vel så det. Anonymous poster hash: cc89f...539
Gjest Sekretøsa Skrevet 27. april 2016 #10 Skrevet 27. april 2016 Kommer helt an på hva slags det er. De fra sparkjøp syns jeg ikke er fine, men ludostore har noen kjempefine som jeg lett hadde kjøpt om jeg ikke hadde hatt råd til bunad
Gjest Antarctica Skrevet 27. april 2016 #11 Skrevet 27. april 2016 Hvis det er en pen og skikkelig drakt, så. Ikke Sparkjøpdrakt, da, den er vulgær.
amandine Skrevet 27. april 2016 #12 Skrevet 27. april 2016 Det finnes mange fine festdrakter, men skulle jeg hatt det måtte det vært en forseggjort og skikkelig en. Jeg tenker ikke nødvendigvis på pris, men på kvaliteten.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #13 Skrevet 27. april 2016 Når du sier festdrakt, hva mener du da? Det er jo mange "bunader" som ikke er bunader (men som vi kanskje ser på som bunader), men faktisk drakter og disse kan være veldig flotte og "skikkelige", men styre langt unna drakter man får kjøpt masseprodusert tenker jeg, det er bare harry. Anonymous poster hash: 4a3d8...1f0
Salomine Skrevet 27. april 2016 #14 Skrevet 27. april 2016 Jeg syns festdrakt er helt ok. Men da må det være en festdrakt som ser ut som en festdrakt og ikke som en kopi av en bunad. Festdrakt er festdrskt, bunad er bunad. Syns faktisk noen av sparkjøp sine festdrakter er ok. Men de har/har hatt en der broderiene tydeligvis skal være en kopi av Gudbrandsdalens festbunad. Maskinsydde, kopierte broderier, grusomt, fælt. Mange fine festdrakter, som er like kostbare som en bunad.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #15 Skrevet 27. april 2016 Jeg synes festdraktene som Barfota selger er helt nydelige! Kunne godt tenkt meg en sånn i stedet for bunaden min faktisk... Anonymous poster hash: 25209...62b
Blondzilla Skrevet 27. april 2016 #16 Skrevet 27. april 2016 Sånn fra Obs? not! Ikke til barn engang.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #17 Skrevet 27. april 2016 Jeg vurderte bunad, men likte ikke den jeg har tilhørighet til så da falt valget på Silje festdrakt. Med drakten, skjorte, sjal, sølv og sølvbelte ble det over 30.000 kr for denne drakten, og den bærer jeg med stolthet. Min mor har laget og komponert sin egen drakt og den har hun også all grunn til å bære med stolthet. Men jeg er enig i at noen av festdraktene som masseproduserte og koster lite kanskje ikke er det fineste, men er det det man har råd til og har lyst til så hvorfor ikke. Når det kommer til barn så er festdrakt fint, men man ser jo at det er masseprodusert. Min datter har hatt fra Name It og maxemilla, men i år har hun fått en festdrakt som min mor har designet og sydd, og den ble utrolig flott og ligner egentlig på telemarkstakken og jeg ser jo at kvaliteten er bedre på den nye som er håndsydd og håndbrodert. Og ikke minst så er den laget slik at den kan legges ned og livet tas ut og forlenges så hun kan bruke den til hun er ca 12 år (er 6 nå). Anonymous poster hash: 9de69...c0a
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #18 Skrevet 27. april 2016 Til barn er det helt supert. Til voksne blir det ikke fint. Ser billig ut Anonymous poster hash: 61926...f60 Hvordan kan det se billig ut, når mange ikke engang ser forskjell på drakt og bunad? Anonymous poster hash: a3f34...ce4
TPK Skrevet 27. april 2016 #19 Skrevet 27. april 2016 Det er uansett ikke hot! Fint på barn, ikke så greit til voksne synes jeg. Det blir så halvveis løsning. Da foretrekker jeg en fin kjole, hvis ikke bunad er aktuelt. Jeg tenker da på de fra Sparkjøp o.l, ikke det som omtrent er som en bunad men som ikke har fått innpass fra bunadspolitiet.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #20 Skrevet 27. april 2016 https://m.facebook.com/HitMysen Tenkte denne,synes den er kjempefin Mor til konfirmanten Anonymous poster hash: ec30f...cda
Gjest Antarctica Skrevet 28. april 2016 #21 Skrevet 28. april 2016 Jeg vurderte bunad, men likte ikke den jeg har tilhørighet til så da falt valget på Silje festdrakt. Med drakten, skjorte, sjal, sølv og sølvbelte ble det over 30.000 kr for denne drakten, og den bærer jeg med stolthet. Min mor har laget og komponert sin egen drakt og den har hun også all grunn til å bære med stolthet. Men jeg er enig i at noen av festdraktene som masseproduserte og koster lite kanskje ikke er det fineste, men er det det man har råd til og har lyst til så hvorfor ikke. Når det kommer til barn så er festdrakt fint, men man ser jo at det er masseprodusert. Min datter har hatt fra Name It og maxemilla, men i år har hun fått en festdrakt som min mor har designet og sydd, og den ble utrolig flott og ligner egentlig på telemarkstakken og jeg ser jo at kvaliteten er bedre på den nye som er håndsydd og håndbrodert. Og ikke minst så er den laget slik at den kan legges ned og livet tas ut og forlenges så hun kan bruke den til hun er ca 12 år (er 6 nå). Anonymous poster hash: 9de69...c0a Silje-drakten er flott. Den er jo som en hel bunad. Bare hatten er rar, den hadde jeg aldri kunnet bruke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå