Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Hun spiser så lite brød at jeg må finne noe annet å friste med... Anonymous poster hash: 194df...53f
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 Han går nå i 2 klasse og har hver dag siden han begynte på skolen hatt med seg to knekkebrød med brunost. Eneste vi får han til å spise på skolen, og jeg syns det er viktig at han får i seg noe. Jobben med å få han til å spise andre ting tar vi hjemme. Anonymous poster hash: 64777...a40
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #3 Skrevet 26. april 2016 Sunne muffins Yoghurt/musli/frukt/nøtter/bær Middagsrester Anonymous poster hash: 96bbe...296
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Spruteflaske med bringebærsylte og 4 polarbrød havre..... Anonymous poster hash: 8de18...c3b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 Polar brød, brødskive med ost som hun lager ostesmørbrød av, nudler, rundstykker, oppskåret frukt/ grønt som hun liker...blir da bare gulrot og paprika. Anonymous poster hash: 1e3be...24e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 Tørre knekkebrød, pålegg ved siden av tas på selv, frukt, nøtter, rosiner, gulrot. Ca hele året. Anonymous poster hash: 7de20...e77
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #7 Skrevet 26. april 2016 Den ene min spiser ikke brød, aldri villet ha det, så han får med seg feks kyllinglår, pasta m/ div tilbehør (skinke,kjøttboller,baconterninger), middagsrester, fiskepinner i lompe, wraps etc. Den andre spiser KUN knekkebrød på skolen, helst med leverpostei, men jeg prøver å rocke opp med div annet pålegg i blant. Begge er heldigvis glad i grønnsaker så jeg sender alltid med en ekstra matboks med feks blomkål, gulrotstaver, paprika, selleristang, kålrot osv. Anonymous poster hash: a2fde...1a2
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #8 Skrevet 26. april 2016 Her tar hun med: 1 frossen yoghurt 3 skiver med hvitost Blanding av kålrabi, agurk, gulrøtter Eple Jordbær, bringebær, blåbærblanding med ett lite beger vaniljekesam til. Dette dekker skole, SFO, og en liten nistestopp i skogen på vei hjem 😊 Sender også med pannekaker med ost og skinke, grove vafler, og tapaslefser med ost og skinke innimellom. Anonymous poster hash: 84a96...d95
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #9 Skrevet 27. april 2016 Har du thermos/thermos-matboks kan du sende med supper med allskens tilbehør (egg, bønner, linser, pasta, kjøtt). Flatbrød ved siden av. Har han melk på skolen? En boks med frokostblanding/havregryn el.l. Ulike typer mettende salater. Cottage cheese med bær. Grønnsaker med kesamdip/guacamole. Cloud bread. Anonymous poster hash: 4fa0e...f43
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #10 Skrevet 27. april 2016 Spruteflaske med bringebærsylte og 4 polarbrød havre..... Anonymous poster hash: 8de18...c3b Syltetøy på skolen ? Trodde ikke det var lov Anonymous poster hash: 06a42...390
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #11 Skrevet 27. april 2016 Hun er ikke kresen på middag og andre ting, men er virkelig ikke noe glad i brød. Akkurat nå går det i polarbrød med salami, hver fredag en go'morgen yoghurt (de får bare ha med yoghurt på fredager). Ellers har vi hatt perioder med kalde fiskekaker, lompe med smør, halvstekte rundstykker som jeg steker om morgenen og hun får med osv. Hun har alltid frukt/grønt i matboksen, cherrytomater, agurkskiver, paprikastrimler, druer, gulrot, sukkererter osv, tar det vi måtte ha i kjøleskapet. Hun går i 1.klasse Anonymous poster hash: 5bb2e...41e
Puppen og lillemor Skrevet 27. april 2016 #12 Skrevet 27. april 2016 Min er kresen, men vil kun spise brød med ett av to pålegg, så matpakkene er ikke noe problem (dog noe kjedelige) Men jeg har avtale med barnehagen om at han IKKE skal tvinges til å spise alt i matpakka, eller at de skal mase i det hele tatt. Jeg putter oppi frukt og grønt og masse forskjellig, slik at han i hvert fall ha tilbud om noe annet enn brødskivene..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #13 Skrevet 27. april 2016 Syltetøy på skolen ? Trodde ikke det var lov Anonymous poster hash: 06a42...390 Hvis man har valget om å sende ned syltetøy så ungen spiser, eller noe annet som ungen ikke kommer til å spise, så er valget ganske enkelt. Vår får til og med sjokade på matpakka om han vil! Dette er dog ikke fordi han er kresen men fordi medisin han bruker fjerner all matlyst. Anonymous poster hash: 85f26...cc8
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #14 Skrevet 27. april 2016 Min er ikke glad i brød og tåler heller ikke laktose. Sender med en liten flaske med laktosefrie biola, forskjellige oppskjærte grønnsaker, kokt egg med skall som hun selv skreller og ostebiter. Noen ganger blir det diverse middagsrester, pølsebiter etc. Anonymous poster hash: 4b22c...594
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #15 Skrevet 27. april 2016 Tusen takk for mange gode tips. Barnet er knapt 2 år, så er ikke bare bare med supper ol. Skal skrive ned å teste de fleste av forslagene👍👍 Hi Anonymous poster hash: 194df...53f
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #16 Skrevet 27. april 2016 Tusen takk for mange gode tips. Barnet er knapt 2 år, så er ikke bare bare med supper ol. Skal skrive ned å teste de fleste av forslagene Hi Anonymous poster hash: 194df...53f Hvis barnet ditt bare er to år ville jeg helt klart ikke begynt å "spesialtilpasse" maten! Det vil ofte bety det samme som å snevre inn matalternativene. Bare gi vanlig, variert mat, noen ganger med noe hun liker godt og andre ganger noe hun ikke er så glad i, så kanskje du kan unngå at problemet blir verre. Anonymous poster hash: 05246...ec2
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #17 Skrevet 27. april 2016 Den ene min spiser ikke brød, aldri villet ha det, så han får med seg feks kyllinglår, pasta m/ div tilbehør (skinke,kjøttboller,baconterninger), middagsrester, fiskepinner i lompe, wraps etc. Den andre spiser KUN knekkebrød på skolen, helst med leverpostei, men jeg prøver å rocke opp med div annet pålegg i blant. Begge er heldigvis glad i grønnsaker så jeg sender alltid med en ekstra matboks med feks blomkål, gulrotstaver, paprika, selleristang, kålrot osv. Anonymous poster hash: a2fde...1a2 Har de kjøleskap til å ha maten i? Anonymous poster hash: 65d0a...d65
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #18 Skrevet 27. april 2016 Hvis barnet ditt bare er to år ville jeg helt klart ikke begynt å "spesialtilpasse" maten! Det vil ofte bety det samme som å snevre inn matalternativene. Bare gi vanlig, variert mat, noen ganger med noe hun liker godt og andre ganger noe hun ikke er så glad i, så kanskje du kan unngå at problemet blir verre. Anonymous poster hash: 05246...ec2 Har ikke tenkt å kutte brødskiva helt, men ha andre alternativer i matboksen innemellom også. F.eks ei brødskive med leverpostei, en oppdelt fiskekake og litt paprika/agurk ol. Er bare på utkikk etter andre ting å legge i matboksen. Hun spiser bestandig godt med brødskive til lunsjen, men spiser veldig lite til frokost. Må ha mat som frister litt mer. Hi Anonymous poster hash: 194df...53f
3 små skatter Skrevet 27. april 2016 #19 Skrevet 27. april 2016 Samm problem her, det som funker best er grove vafler med pålegg. Sender alltid med litt grønnsaker og frukt også, det spiser han uansett. Gulerøtter i biter, sukkererter, druer, jordbær, blåbær, cherrytomater, melonbiter osv. Eller så spiser han alltid hvis jeg lager en litt tykk omelett med litt skinke og ost, eller hvis jeg lager doble brødskiver med pålegg og stikker dem ut med former....har kjøpt litt store pepperkake former som stjerner, hjerter o.l Vaflene kan man lage kvelden før, men det tar ikke mer enn 10 min ekstra...jeg bruker den oppskriften på melk.no, men bruker enda grovere mel (bygg, eller grovbakst istedenfor hvetemel) Han spiser mye bedre (stort settt alt) hvis jeg gjør litt mere ut av det. Du kan også koke litt store pastabiter med skinke, strøost o.l det smaker kjempe godt kaldt og kan lages kvelden før
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #20 Skrevet 27. april 2016 Min er ikke kresen, men hun er for tiden veldig småspist pga en medisin hun tar. Prøver etter beste evne å variere matpakken med gode, sunne ting. Hun har påsmurte lefser, grove vafler, smoothie, fruktsalat, fylte horn. Anonymous poster hash: 783fd...a89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå