Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Jenta mi er 12 og i dag fikk hun et utbrudd, har alltid vært temperamangsfull og krevende men nå er jeg bekymret for at hun trenger hjelp. I dag fortalte hun at alt er meningsløst, alle dager er like og alt er min feil. Gråt og skrek at hun ville være i fred. Det hele begynte når jeg skulle gå over leksene, hun slurver endel og ble sint når jeg prøvde å vise henne hva som måtte rettes på. Var for opptatt med pc'en. Lurer på om hun er blitt helt avhengig av spilling. Det siste året har jeg foreslått diverse aktiviteter, spurt henne hva hun kunne tenke seg å prøve men svarer er alltid det samme. Ingenting. Hun drev med sport tidligere men sluttet for det var ikke gøy. Læreren sier at hun leker med venninner, oppfører seg bra selvom hun er distre til tider men gjør det bra på skolen. Hjemme så har hun begynte å være litt frekk i munnen men har også gode perioder. Men altså hun har sjelden venninner med hjem og drar sjelden på besøk men når hun gjør det så merker jeg at hun koser seg. Alt hun vil gjøre nå er å komme hjem fra skolen og kaste seg over Playstation og PC. Spørr om hun vil bli med når vi andre skal på kino eller en tur til byen men svaret er alltid nei. Prøvd å nå inn til henne men kommer ikke fram. Er bekymret for at hun isolerer seg selvom jeg tror hun er mer introvert en ekstrovert. Er vel ikke normalt å interessere seg for ingenting annet en PC og videoer på nett i den alderen ? Er det normalt at barnet skriker at alt er min feil når jeg har virkelig prøvd å få henne ut av boblen sin ? Hun opplever det som mas men skal man bare la henne lukke seg helt inne ? Kan hun være deprimert ? Og i såfall hvor kan vi få hjelp ? Anonymous poster hash: a4c03...1bd
Preggie Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 Jeg synes det høres ut som hun trenger hjelp. Gå til fastlegen og be om henvisning til BUP.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #3 Skrevet 27. april 2016 Mulig hun mobbes, på nettet eller skolen? Ikke alltid like lett å få øye på slikt i jentegjenger, alt kan se tilsynelatende bra ut utenfra. Anonymous poster hash: bac6c...21b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå