Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du vært plaget med hjertebank?Jeg er plaget til tider med det, og akkurat som om pulsen i halsen blir "rar".Har hatt det i noen år, og var tidligere plaget med såkalt sting i hjertet, men ikke hatt det på 1 år ca.Jeg er redd det skal være noe med hjertet, men har tatt treningsekg og vanlig ekg som viste alt ok.Tok ultralyd når jeg var gravid av hjertet, men de klarte ikke se alt, men det de så sa de var helt normalt!Jeg har slitt med smerter i bryst med stråling i arm i flere år, men har gått til fysioterapaut som mente det var muskelsmerter m.m.ble en god del bedre etter behandlinga.Jeg har litt innsunket brystben og redd det skal påvirke hjerte/lunge.Får forhåpentligvis dra i røntgen snart sier legen.Noen med lignende symptomer?Erfaringer?

Anonymous poster hash: 16dfe...563

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har mange "hvileslag", dvs at hjertet hopper over et slag, og neste slag da føles som om det hamrer i brystet. Hvis jeg tar pulsen på halsen eller håndleddet kjenner jeg dunk-dunk-dunk--stille--DUNKDUNK-dunk-dunk osv.

Blir verre i perioder jeg trener harde intervaller, eller hvis jeg røyker mye, blir bedre hvis jeg tar magnesium og øker bananinntaket (kalium).

Resten av plagene dine kjenner jeg ikke til.

Skrevet

Takk for svar👍👍Er begynt å ta magnesium for å se om det endrer noe.

Skrevet

Dytter opp🙏🏻

Skrevet

Få gjerne i deg kalsium og kalium i tillegg altså! Kalium kan kjøpes uten resept (Kaleorid), men man skal være forsiktig med å ta det i tablettform, sjekk hvilke kaliumholdige matvarer du kan øke inntaket av!

Skrevet

Å virker det også inn på hjertebank?blodprøvene(med vitaminer og alt)så helt fine ut forresten...

Skrevet

Er du sikker på at det ikke er angst?

Anonymous poster hash: 0a71f...c9e

Skrevet

Tviler på at det er angst.Går ikke rundt og bekymrer meg for dette på daglug basis, men når det står på kjenner jeg at jeg blir bekymret😕💓

Skrevet

Ingen hjertebank, går på batablokkere. Får ikke opp pusen en gang.

Anonymous poster hash: 2cfdd...0c4

Skrevet

Tviler på at det er angst.Går ikke rundt og bekymrer meg for dette på daglug basis, men når det står på kjenner jeg at jeg blir bekymret😕💓

I hvilke situasjoner oppstår det da? Er det noe mønster? Kan det komme når du ligger hjemme i senga?

Anonymous poster hash: 0a71f...c9e

Skrevet

Det kommer uansett når på døgnet og uansett hva jeg gjør.Jeg kan gå i flere døgn å kjenne at hjertet er urolig om jeg kan kalle det det.

Skrevet

Jeg har supravetrikulær takykardi (hjertebank som starter i ene forkammeret). Jeg får plutselige "anfall" ned hjertebank. Dette ble påvist på belastningstest, og de mener det skyldes langvarig stress.

Jeg har også mange ekstrasystoler (kjennes ut som det hopper over et slag, men man har to tette og så et kraftig hjerteslag) bank - bank - bankbank - BANK - bank. Dette kan også komme av stress.

Mange har begge disse tingene uten at de egentlig legger særlig merke til det. Jeg kjenner ALT og har hatt mye redsel for hjertesykdom, hvor jeg ikke tør å røre på meg i frykt for å få hjerteinfarkt(irrasjonelt). Går nå på nok så høy dose betablokker og dette har hjulpet mye. Merker det fremdeles daglig, men mye mindre. Hvis jeg stresser (fysisk/psykisk) blir det verre.

Anonymous poster hash: 5752f...c1f

Skrevet

Jeg har supravetrikulær takykardi (hjertebank som starter i ene forkammeret). Jeg får plutselige "anfall" ned hjertebank. Dette ble påvist på belastningstest, og de mener det skyldes langvarig stress.

Jeg har også mange ekstrasystoler (kjennes ut som det hopper over et slag, men man har to tette og så et kraftig hjerteslag) bank - bank - bankbank - BANK - bank. Dette kan også komme av stress.

Mange har begge disse tingene uten at de egentlig legger særlig merke til det. Jeg kjenner ALT og har hatt mye redsel for hjertesykdom, hvor jeg ikke tør å røre på meg i frykt for å få hjerteinfarkt(irrasjonelt). Går nå på nok så høy dose betablokker og dette har hjulpet mye. Merker det fremdeles daglig, men mye mindre. Hvis jeg stresser (fysisk/psykisk) blir det verre.

Du bør forresten be om på få på deg en døgn EKG slik atcdu får danget det opp, og utelukket atrieflimmer (unge, friske og trente mennesker kan få dette). Det må behandles ned betablokker og blodfortynnende, så snakk med legen din. Ikke alltid like lett å vite hva man kjenner.

Skrevet

Jeg har det! Gått med 24 t ekg, tatt vanlig ekg, ultralyd av hjertet, blodprøver etc alt er normalt, de ser ingenting så er bare "vanlig" flimmer, men synes det er grusomt, det står på i ca 5-6-7 sekunder og da føles det ut som om jeg ikke får puste og jeg begynner å hoste og pulsen "forsvinner" om jeg ligger eller sitter MÅ jeg reise meg opp, sikkert fordi jeg tror at jeg da kan få luft. Jeg blir litt engstelig hver gang. Jeg kjenner det aldri om jeg er i bevegelse eller trener f eks, kun når jeg sitter helt stille.

Anonymous poster hash: 138f1...2c5

Skrevet

Jeg har ofte hjertebank, eller "hjertet i halsen". Føles som om jeg ikke får puste og at hjertet faktisk hopper opp i halsen i noen slag. Varierer litt hvor hyppig dette skjer, og jeg kan ikke si at jeg har merket noen sammenheng mellom dette og andre ytre faktorer som stress, trening el. Har ingen av de andre symptomene du nevner og har heller aldri tenkt over det som noe annet enn ubehagelig, så har aldri spurt legen min om det eller fått det sjekket.

Anonymous poster hash: bc9ca...122
Skrevet

Jeg leste akkurat i "sjarmen med tarmen" at det finnes en lidelse som ikke leger vanligvis finner, som kjennes ut slik du beskriver. Det er en manglende evne til å bli kvitt luft i magesekken og denne luften presser mot hjertet og lungene.

Anonymous poster hash: ff15c...aa2

Skrevet

Takk for svar alle dere snille💕Jeg tror ikke det kan være tarmproblemer pga jeg plages ikke med å få ut luft eller noe🙈Jeg tenker kanskje mer på at det er et brystben som klemmer litt på som gir meg disse symptomene...hum

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...