Gå til innhold

Uke 28 og mange kynnere, hva betyr dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt mange kynnere idag og de gir seg ikke spise fort som de har pleid på gjøre, får dem enda..

Er dette farlig? Har flere stk i timen, sikkert ti stk eller fler.. fikk en til nå mens jeg skriver dette innlegget..

Aldri født før..

Kan dette være tegn på fødsel? Eller er det normalt?

Uff Er bekymret etter å ha lest på nettet..

Anonymous poster hash: 56c25...d7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette kjennetegner kynnere:

- De går vanligvis over etter kort tid

- De endres eller forsvinner hvis du legger deg ned og tar det helt med ro

- De er ikke regelmessige

- De øker svært sjelden i intensitet.

http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Svangerskapsplager/Hva-er-kynnere/

Om opplevelsen din er annerledes enn det som står her, ville jeg ringt føden - så får de avgjøre om du skal komme inn til kontroll. 

Anonymous poster hash: cbaac...00d
Skrevet

Du må selvsagt ringe føden med en gang. Dersom det er fødsel på gang, må du la dem få mulighet til å prøve å stoppe den.

Anonymous poster hash: 1b538...73d

Skrevet

Ring føden!

Anonymous poster hash: 64731...5c3

Skrevet

Har ikke ringt inn, vet ikke hva jeg skal si og kvier meg sånn uff..

Kan ikke få ungen nå det er jo altfor tidlig! Nei og nei... skal det virkelig gå så galt? :(

Kjenner masse liv der nede, men magen er jo stram hele tiden når jeg reiser meg og er oppe i bevegelse, det gjør vondt i lysken og i magen nedenfor navlen.. kjennes ut som ligamentsmerter liksom! Og jeg stusser sånn på at magen er konstant stram og det virker som en evig kynner som bare varer og varer når jeg er i oppreist eller bevegende posisjon.

Får det når jeg ligger også men da slapper noen ganger magen av faktisk også kan den plutselig finne på å bli stram igjen. Er ikke noe fast mønster virker det som.

Er 29 uker imorgen..

Noen som har lignende erfaringer?

Skal til legen å ta blodprøver etterpå for å sjekke noe, burde jeg si dette på legesenteret? Har ikke legetime sånn sett...

Nei dette var ikke noe hyggelig..

Anonymous poster hash: 56c25...d7b

Skrevet

Det kan være helt ufarlig og bare livmoren som trener til fødsel. Men siden det er så mye kynnere ville jeg ha tatt en tlf til føden og forklart hvordan kynnerne kjennes ut, kanskje de tar deg inn for en kontroll. Om kynnerne dabber av så ville jeg ha nevn det uansett på legekontoret etterpå. Lykke til 😊

Anonymous poster hash: 6693c...5bf

Skrevet

Det er ingenting å kvie seg over, er da mye bedre å ta en telefon for mye enn for lite. 

Kynnere kommer ofte når man er oppe og går men og det er naturlig med kynnere - men i og med at du har så mange og hatt det så lenge nå hadde jeg definitivt tatt en telefon til føden. Jeg har ringt føden selv for noe som for meg virket som en liten ting, da jeg var usikker, og jeg fikk beskjed om å komme inn for at de kunne ta en kontroll så de var på den sikre siden. 

Bedre å få det sjekket så du vet at alt er bra med deg og babyen :) 

Skrevet

Du ringer føden og sier du er usikker på hva dette er. Forklar hvordan du føler det i magen og la de som har greie på dette

vurdere hva det er.

Skriv gjerne ned hva du skal si før du ringer.

Det er uansvarlig å ikke kontakte føden i uke 29 når man er usikker og har mye kynnere.

Skrevet

Mer enn 8 kynnere i timen burde du ringe legen for. Bare ring og si det som det er, de bestemmer om de vil ha deg inn til sjekk.

Skrevet

Ring føden bare for å være på den sikre siden. Men legg deg ned, og slapp helt av, pust rolig og bare slapp av. For da skal det roe seg. Jeg har hatt 2 svangerskap med utrolig mye kynnere, og det startet før uke 20. Ble og sykemeldt med fare for alt for tidlig fødsel, da kynnerne var så kraftige, og kom så ofte. Men ene barnet kom 10 dager på overtid, og andre bare noen få dager før termin.

Anonymous poster hash: dfb3e...ac9
Skrevet

Hvordan går det HI? 

Skrevet

håper alt er bra 

Skrevet

Men altså !! Kvier deg? Huff og huff ? Ta deg for svarte sammen. Er ikke DINE følelser du skal tenke på her. Men evt fare for BABYEN DIN !! se til å få ringt tvert tafatte kvinnemenneske. Du skal bli mor. Da kreves det mer hold i deg enn dette !!

Anonymous poster hash: a3d34...110

Skrevet

Men altså !! Kvier deg? Huff og huff ? Ta deg for svarte sammen. Er ikke DINE følelser du skal tenke på her. Men evt fare for BABYEN DIN !! se til å få ringt tvert tafatte kvinnemenneske. Du skal bli mor. Da kreves det mer hold i deg enn dette !! Anonymous poster hash: a3d34...110

Unødvendig svar

Anonymous poster hash: 334e4...c0d

Skrevet

Hvordan går det med deg HI?

Anonymous poster hash: bba4b...767
Skrevet

Unødvendig svar

Man må faktisk kunne ta ansvar for babyen i magen, svaret er kvasst men ikke unødvendig. Mange her inne er utrolig tafatte. Hvem henter råd på et anonym forum istedenfor å ringe føden for å høre hva de syns?

Skrevet

Unødvendig svar

Overhodet ikke. Skarpt ja,men det behøves virkelig ikke denne situasjonen. Skal man bli mor så kan man faktisk ikke sitte å dulle seg selv når barnets liv potensielt er i fare. Da har man ingenting med å bli mor faktisk. Det er vår jobb som foreldre å ta ansvar for våre barn,både inne i magen og utenfor. Så nei, absolutt ikke unødvendig i det hele tatt. Og forhåpentligvis en oppvekker for HI. ( og muligens deg om du tok deg nær av det )

Anonymous poster hash: a3d34...110

Skrevet

Hvordan gikk det HI?

Anonymous poster hash: 80043...311

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...