Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Vet ikke hvor vanlig dette er men en gutt i min sønns klasse lukter veldig ofte stram urin. Synes synd på han, det hjelper ikke på det sosiale å lukte. Han er snill som dagen er lang men det fister ikke å ha han på besøk, må hele tiden passe på hvor han sitter. Har tatt dette opp med hans mor men hun mener at det får bare være slik siden han ikke rister/tørker seg skikkelig. Kjenner jeg blir skikkelig sint på guttens vegne. Hva vil dere ha gjort? Anonymous poster hash: d4a0f...426
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 Frister, ikke fiste for all del:) Anonymous poster hash: d4a0f...426
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #3 Skrevet 26. april 2016 Ny urin lukter ikke noe særlig.. uff, hadde det vært sønnen min hadde jeg ikke tatt så lett på det. Anonymous poster hash: dc844...908
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Det samme har jeg også tenkt, dette må være urin fra flere dager tilbake. Det er nesten så jeg har lyst til å sende en bekymringsmelding til barnevernet. Å lukte så stramt er ganske stigmatiserende, unger er fæle med hverandre, fort gjort at denne karen blir mobbet. Hi Anonymous poster hash: d4a0f...426
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 Hvis han går på skolen kan han vel vaske seg og skifte truse selv? Ville sagt på tomannshånd "du har sikkert ikke merket det selv, men det lukter tiss av deg. Dette kan være for at du holder deg for lenge og skvetter i trusa, eller for at du ikke tørker når du har vært på do. Du må vaske deg og skifte truse hver dag, for jeg orker ikke den lukten". Anonymous poster hash: 018f1...902
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 Selv om ungen ikke klarer og riste seg godt nok så får man kanskje bruke papir og tørke. Og man har vel oversikt på ungen sin hygiene. De fleste sørger vel at barna vasker seg på kroppen før de legger seg??? Jeg hadde seriøst snakket med mor 1 gang til og spurt litt mer ang rutiner ang vask osv. Hvis ingen bedring meldt en melding til bv for det er ikke normalt og stinke tiss dag ut og dag inn. Da er det tydeligvis noe galt med hygiene holde i det huset. Anonymous poster hash: fdbb5...170
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #7 Skrevet 26. april 2016 Det samme har jeg også tenkt, dette må være urin fra flere dager tilbake. Det er nesten så jeg har lyst til å sende en bekymringsmelding til barnevernet. Å lukte så stramt er ganske stigmatiserende, unger er fæle med hverandre, fort gjort at denne karen blir mobbet. Hi Anonymous poster hash: d4a0f...426 Min førsteklassing skvetter mye på seg. Livredd for at han skal lukte. Vasker/dusjer han morgen og kveld og syns sjelden det lukter av han når jeg henter, med mindre man lukter i nærheten av skrittet (noe jeg håper ikke mange gjør..). Snakker med han om å skifte på skolen, men det tør han ikke. Snskker med han om mulige løsninger, tisse ofte osv osv. Det er utrolig sløvt av mora å si at det bare må være sånn! Anonymous poster hash: 4c687...0fa
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #8 Skrevet 26. april 2016 Si til mor at han bør testes for urinveisinfeksjon, pga lukten. Han har sannsynligvis ikke det, men da blir hun i hvert fall oppmerksom på det. Anonymous poster hash: b8377...113
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #9 Skrevet 26. april 2016 Gutten min på 9 sliter med skvetting. Kjenner at det gjerne er en stram urinlukt av han når han kommer fra skolen. Han merker det dessverre ikke selv.. Han har hyper blære og sliter med dette i perioder. Han dusjer hver dag, og skifter truse 5-6 ganger daglig. Vi følger dette tett opp hos legen. Hadde blitt skikkelig irritert om jeg ble meldt til bv ang dette! Snakk heller med oss mødre på en skikkelig måte. Det kan ligge mye bak.. Anonymous poster hash: cdb78...e3c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #10 Skrevet 26. april 2016 Gutten min på 9 sliter med skvetting. Kjenner at det gjerne er en stram urinlukt av han når han kommer fra skolen. Han merker det dessverre ikke selv.. Han har hyper blære og sliter med dette i perioder. Han dusjer hver dag, og skifter truse 5-6 ganger daglig. Vi følger dette tett opp hos legen. Hadde blitt skikkelig irritert om jeg ble meldt til bv ang dette! Snakk heller med oss mødre på en skikkelig måte. Det kan ligge mye bak.. Anonymous poster hash: cdb78...e3c Hun har jo sagt i fra til moren.. Anonymous poster hash: 018f1...902
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #11 Skrevet 26. april 2016 Jeg har snakket skikkelig med mor om dette, dette gjorde jeg i fjor da jeg hadde kjent at han luktet i flere mnd. Mor sa da at han fikk bare lukte siden han ikke ristet/tørket seg skikkelig. Nå er det lenge siden han har vært hos oss men i dag var han på besøk og lukter like ille som før. Synes det er rart at han ikke har ekstra skift når dette er et problem, særlig når han skal besøke andre. Anonymous poster hash: d4a0f...426
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #12 Skrevet 26. april 2016 Jeg har snakket skikkelig med mor om dette, dette gjorde jeg i fjor da jeg hadde kjent at han luktet i flere mnd. Mor sa da at han fikk bare lukte siden han ikke ristet/tørket seg skikkelig. Nå er det lenge siden han har vært hos oss men i dag var han på besøk og lukter like ille som før. Synes det er rart at han ikke har ekstra skift når dette er et problem, særlig når han skal besøke andre. Anonymous poster hash: d4a0f...426 Kan du snakke med læreren til gutten først, så kan hun videreformidle til mor. Det virker ikke som det er noen vits a du tar opp problemet igjen. Spør du meg virker mor til gutten svært tafatt og enkel. Stakkars gutt altså! Anonymous poster hash: dc844...908
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #13 Skrevet 26. april 2016 Min eldste luktet også da han var på den alderen. Han småskvettet ofte. Var også sengevæter. Dusjet ham morgen og vasket ham på kvelden, byttet ofte boxere (3-4 ganger daglig). Hjalp litt da. Gikk over av seg selv etter hvert. Siden du har prøvd å snakke med mor, snakk med læreren! Si du er bekymret for ham, og kanskje læreren kansnakke med mora. Min hadde blitt sååå flau og aldri mer snakket med deg hadde du sagt til han at han luktet.. Ville ikke ha gjort det i første omgang. Men bra du vil hjelpe:) Anonymous poster hash: 62f2d...070
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #14 Skrevet 26. april 2016 Min småskvettet ofte et par dråper når han var 6-7 år, og da kjente jeg det kunne lukte bare et par timer etter dusj og skifting. Så urin kan lukte stygt ganske raskt uten at det har gått dager altså. Det å melde til barnevernet kun pga dette er tullerusk! Her gikk det heldigvis over av seg selv. Hva med å be mor sende med ren boxer og bukse hvis han skal på besøk? Anonymous poster hash: f824a...291
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #15 Skrevet 26. april 2016 Min gutt på 5 skvetter. Og DET lukter ! Vist han får latterkrampe kommer det en flekk i trusa, holder han seg ei stund før do kommer det en skvett. Så her skifter vi truser 3 ganger for dag, og vaskekluten ligger alltid klar. Anonymous poster hash: addf7...f86
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #16 Skrevet 27. april 2016 Min 7 åring skvetter og en del. Sender med han skift på skolen, men han har ikke tid til å skifte - vil heller leke. I tillegg nekter han å vaske seg. Jeg krangler med ham daglig for å få han til å dusje. Mange dager dusjer han ikke fordi han er for sterk til at jeg kan tvangsdusje han. Så hva gjør man? Jeg har snakket med han om lukt utallige ganger. Det hjelper ikke. Anonymous poster hash: 5cf80...587
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #17 Skrevet 27. april 2016 Virker som et utbredt problem. Stesønnen min på 8 år har samme problemet. Og foreldrene følger ikke godt opp! Igår da han kom hit luktet det ikke godt og et av de andre barna har fortalt at 8-åringen kan gå i samme trusa i fire dager hos mammaen. Pappaen fulgte heller ikke opp før jeg tok en prat med ham. Nå dusjes gutten nesten hver kveld hvertfall, og jeg har gitt klar beskjed at det er mye bedre å få klesvask ved at buksen byttes ofte enn at han bruket en ekkel bukse. Helt, helt merkelig at foreldre ikke skjønner dette selv. Anonymous poster hash: 9e007...2b6
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #18 Skrevet 27. april 2016 Virker som et utbredt problem. Stesønnen min på 8 år har samme problemet. Og foreldrene følger ikke godt opp! Igår da han kom hit luktet det ikke godt og et av de andre barna har fortalt at 8-åringen kan gå i samme trusa i fire dager hos mammaen. Pappaen fulgte heller ikke opp før jeg tok en prat med ham. Nå dusjes gutten nesten hver kveld hvertfall, og jeg har gitt klar beskjed at det er mye bedre å få klesvask ved at buksen byttes ofte enn at han bruket en ekkel bukse. Helt, helt merkelig at foreldre ikke skjønner dette selv. Anonymous poster hash: 9e007...2b6 Spør du meg er dette en form for omsorgssvikt.Vi som foreldre har et ansvar og må påse at barna er hygieniske og skifter iallefall underbukse daglig. Anonymous poster hash: dc844...908
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #19 Skrevet 27. april 2016 Moren hans burde sende med skiftetøy før besøk slik at han kan skifte. Skole og SFO bør si ifra når han må gå på do. Gutten min på 10 har hatt "uhell" på skolen siden første klasse. Vi er nøye på at han skal dusje etter uhell på skolen/SFO, og han vasker seg med våtservietter på morgenen etter. Alltid rent undertøy om morgenen, og har alltid med 2 skiftetøy på skolen (skifter så og si aldri allikevel).Belønning for dager uten uhell eller har skiftet. 5 skoledager= belønning. Tørking bør være et must- ved risting henger det ofte igjen urin... Anonymous poster hash: 4a09f...7ee
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #20 Skrevet 27. april 2016 Min erfaring er at det tar litt tid før det begynner å lukte så stramt. Du burde snakke med lærer. Anonymous poster hash: 74300...e16
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #21 Skrevet 27. april 2016 Min sønn luktet nok titt og ofte i den alderen han også. Han slet med småskvetting delvis fordi han gikk og holdt seg for lenge før han gikk på do på skole/sfo. I tillegg benektet han det hele, slik at å sende med ekstra skiftetøy hjalp ikke, fordi han hadde jo ikke skvettet på seg må vite. Det skal ikke mer enn en kort dag på skolen før det begynte å lukte stramt. Heldigvis gikk det over med tid og stunder. Anonymous poster hash: 12323...6d7
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #22 Skrevet 27. april 2016 Min erfaring er at det tar litt tid før det begynner å lukte så stramt. Du burde snakke med lærer. Anonymous poster hash: 74300...e16 Da stemmer ikke din erfaring med min. Jeg sendte sønnen min med rent undertøy og nydusjet på skolen. Og da han kom hjem fra skolen(ikke sfo) luktet det rimelig stramt av undertøyet. Anonymous poster hash: 12323...6d7
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #23 Skrevet 27. april 2016 Hvis han går på skolen kan han vel vaske seg og skifte truse selv? Ville sagt på tomannshånd "du har sikkert ikke merket det selv, men det lukter tiss av deg. Dette kan være for at du holder deg for lenge og skvetter i trusa, eller for at du ikke tørker når du har vært på do. Du må vaske deg og skifte truse hver dag, for jeg orker ikke den lukten". Anonymous poster hash: 018f1...902 Kødder du?! Mener du virkelig at det er greit at en mamma til kompis skal si dette til han? Hadde noen sagt noe slikt til meg når jeg var åtte år, hadde jeg dødd av skam. Anonymous poster hash: eb653...3f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå