Gå til innhold

hadde du ringt fastlege? baby 6 mnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stygg hoste, surkler i brystet og puster tungt. Ikke feber. Fin form. Sover ok,veldig blid og fornøyd. Spiser lite,men fortsatt fornøyd.

Storebror på 5 fikk antibiotika for 2 uker siden pga strep.

Legen sa baby ikke fikk medisin med unntak av ved feber/vekttap. Helt ok. Men nå, tre uker etter at det startet er han like ille/verre. Legen sa det ville gå over av seg selv.

Han veier 30 gram mer enn for en mnd siden. Var på helsestasjonen og veide i dag, og sammenlignet med forrige kontroll.

Anonymous poster hash: 17563...6f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ble innlagt når babyen vår var slik(5mnd.)de mistenkte RS virus.Han surklet veldig i brystet og plagdes😕god bedring💕

Anonymous poster hash: 1e75d...b00

Skrevet

Ja, hadde ringt fastlegen i morgen. Har lav terskel for det når det gjelder barna.

Skrevet

Jeg hadde ringt fastlegen eventuelt legevakt siden det har pågått så lenge

Anonymous poster hash: ac57d...356
Skrevet

Kan være forkjølelse, men vær obs på RS-virus. Begge mine hadde det, og ingen av gangene ble vi tatt på alvor. Om babyen anstrenger seg for å puste (drar inn under ribbeina) bør du ta kontakt med legen.

Anonymous poster hash: 0af0a...dc8
Skrevet

Stygg hoste, surkler i brystet og puster tungt. Ikke feber. Fin form. Sover ok,veldig blid og fornøyd. Spiser lite,men fortsatt fornøyd.

Storebror på 5 fikk antibiotika for 2 uker siden pga strep.

Legen sa baby ikke fikk medisin med unntak av ved feber/vekttap. Helt ok. Men nå, tre uker etter at det startet er han like ille/verre. Legen sa det ville gå over av seg selv.

Han veier 30 gram mer enn for en mnd siden. Var på helsestasjonen og veide i dag, og sammenlignet med forrige kontroll.

Ja, hadde ringt og fått time. Min eldste var sånn, sannsynligvis ikke så ille, tilfeldigvis når vi var på heksestasjonen. Ble bedt om å bestille time hos fastlege. Fikk ikke noe annet enn slimløsende, men det kunne jeg ikke vite på forhånd.

Anonymous poster hash: 1dbd8...f00

Skrevet

Sant det, man vet ikke på forhånd.

Dere andre, ja RS virus bør man være obs på. Bare så rart at to leger har sagt at han ikke får hjelp med mindre han plages eller får feber og/eller vektnedgang. Vekta skulle nok vært høyere enn noen få gram på over en mnd, men han har per def ikke gått ned.

Han sliter ikke med pusten,men har litt tung (hvesende?) pust. Han er fornøyd og kun magen som beveger seg når han puster, som normalt.

Men ja,jeg tror jeg ringer. Det var fastlegen som sa det første gangen, det med behandling,så hun tror nok jeg er helt koko.. Men samme det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...