Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Vår 11-åring (6. trinn) er en flott gutt, snill, fornuftig, skoleflink. Men jeg synes likevel noe er vanskelig, det er liksom ingenting som fenger av fritidsinteresser, alt han prøver er bare halvhjertet føler jeg og han bare venter på å få slutte virker d som. Prøvde først fotball, overhode ikke noe gøy, prøvd håndball, kjedelig, taekwondo, greit en liten stund, så ville han slutte, klatring, går fortsatt, men er liksom bare greit, golf (tror d ikke er så verst da, får d greit til), seiling er d siste og der vil han slutte etter ti ganger. Syns liksom d er viktig å finne NOE, han er nemlig veldig glad i å spille PlayStation og er redd d skal bli d eneste han synes er gøy. Han har også bare er par gode kompiser, da han sliter med å hive seg med og liker ikke store grupper. Broren er totalt motsatt, kjempeaktiv, mestrer alt og synes d er kjempegøy. Synes dette er vanskelig å håndtere, blir irritert på han selv om jeg ikke vil bli d, og så blir han lei seg. Men føler han har en negativ innstilling i utgangspunktet og da blir jo ikke ting gøy. Faren og jeg er idrett og konkurransemennesker og d er nok derfor det er litt vanskelig også. Men vil jo bare at han skal finne noe han brenner for. Anonymous poster hash: 34555...4d1
Fandens Oldemor Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 Tror det første dere må gjøre er å slutte med å la ham slutte på alt mulig? Man må jo gi det tid, det er lite som er gøy før man begynner å mestre det. I tillegg preger det en som person, det er liksom bare å gi opp når noe blir litt kjedelig eller vanskelig. Det lærte jeg selv the hard way, så det er jeg veldig oppmerksom på med mine barn.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #3 Skrevet 26. april 2016 Dette har jo vært over mange år, og han har gått på alt i alle fall et år. Vi sier også det til han, at han må føle at han mestrer før ting er gøy. Men når man ser på broren som har en mye mer positiv innstilling og vil lære, så er forskjellen stor. Sier ikke noe til han så han opplever at vi sammenligner dem. HI Anonymous poster hash: 34555...4d1
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Ser han har prøvd mye idrett, men hva med kunst? Street dance, formgiving, teater, instrument? Eller speider? Anonymous poster hash: 933f2...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå