Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva stemmer dere for?Bevæpnet politi eller ikke?Jeg tror aldri jeg hadde turt å vært politi og gått rundt uten noe våpen.

Anonymous poster hash: 1534a...f41

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg stemmer for å gå tilbake til den gamle ordningen.

En haig med vådeskudd gjør at jeg føler meg usikker.

Anonymous poster hash: 1ffff...8e2

Skrevet

stemmer for, føler det tryggere, verden er mye farligere enn for 20 år siden

Skrevet

For. Verden forandrer seg.

Anonymous poster hash: 5a531...a13

Skrevet

Jeg er for bevæpning men skulle ønske det var et krav til at ladegrep ikke var tatt - da ville vi unngått mange vådeskudd, men politiet er allikevel rustet dersom de har behov for våpen. 

Anonymous poster hash: a879b...5ac
Skrevet

For noe tull. Verden er mye tryggere enn for 20 år siden.

Anonymous poster hash: b06bc...834

Skrevet

Mot. Hvis man først bærer våpen, blir terskelen automatisk lavere for å bruke det. Og situasjoner som tidligere ville ha vært løst på en annen måte kan komme til å bli løst med skudd.

Dessuten tenker jeg at det vil øke avstanden mellom politiet og oss vanlige folk.

Skrevet

Absolutt mot. De har våpen tilgjengelig i bil.

Å gå med ladde våpen i beltet skaper flere farlige situasjoner enn det avverger.

Bevæpning fører også til et våpenkappløp med de kriminelle som ingen er tjent med.

Kriminelle grupperinger i norge er sjeldent bevæpnet med skytevåpen. Straffene er strenge hvis man blir tatt med det, og hensikten er ikke der når politiet ikke griper til det i utide. Dette er en forholdsvis skjør balanse som vi ikke bør rokke ved.

Oslo er en trygg by i dag. Tryggere enn noensinne, la oss holde det sånn.

Skrevet

Absolutt mot. De har våpen tilgjengelig i bil.

Å gå med ladde våpen i beltet skaper flere farlige situasjoner enn det avverger.

Bevæpning fører også til et våpenkappløp med de kriminelle som ingen er tjent med.

Kriminelle grupperinger i norge er sjeldent bevæpnet med skytevåpen. Straffene er strenge hvis man blir tatt med det, og hensikten er ikke der når politiet ikke griper til det i utide. Dette er en forholdsvis skjør balanse som vi ikke bør rokke ved.

Oslo er en trygg by i dag. Tryggere enn noensinne, la oss holde det sånn.

Strenge straffer? Oslo er tryggere? Ja ja pst regnet med terror allerede i år leste jeg.

Skrevet

Mot.

Det er sannsynlig med langt flere vådeskudd og mennesker skadet etter politiets bruk av våpen ved generell bevæpning.

Dessuten liker jeg å bo i et snilt, lite land hvor folk har høy grad av tillit til hverandre og samfunnet faktisk fungerer aldeles utmerket uten bevæpnet politi og andre mistillitsfaktorer.

Anonymous poster hash: 5b77d...21d
Skrevet

Feil, den blir gjort farligere av at flere bruker våpen - også politiet. Generelt er det tryggere enn for 20 år siden.

Anonymous poster hash: e9ee6...0b0

Gjest Antarctica
Skrevet

Strenge straffer? Oslo er tryggere? Ja ja pst regnet med terror allerede i år leste jeg.

Åja.

Vi andre fikk med oss at det inntraff terror allerede i 2011.

Skrevet

Ja vi hadde en gærning i 2011, av den sorten som vi måtte ha hatt et samfunn vi virkelig ikke vil ha for å stoppe, men utover det så er både Oslo og verden sett under ett langt tryggere enn noensinne før. Mindre kriminalitet, mindre vold, og det til tross for at byen vokser rekordfort og flere bruker byen til alle døgnets tider. Flott, er det ikke? Skal vi tukle med det ved å innføre noe vi vet øker konflikt- og risikonivået?

Skrevet

Åja.

Vi andre fikk med oss at det inntraff terror allerede i 2011.

Kan ikke sammenlignes.Det var av en gal mann, du mener det er likt?

Gjest Antarctica
Skrevet

Kan ikke sammenlignes.Det var av en gal mann, du mener det er likt?

Øhhhh... Ja?

Skrevet

Poenget er at den fyren kunne ikke politi eller etteretning gjort noe med uten å innføre det komplette overvåkningssamfunn. (Når han først ble konfontert var det jo fullt bevæpnet)

1 av 5 millioner gjør ingen kriminalstatistikk.

Skrevet

Jeg er for, men da MÅ politiet få mer opplæring og trening i våpenbruk! Er altfor mange vådeskudd innenfor politiet. Min mann driver med skyting og er ofte på trening osv. Han har aldri møtt en politimann på trening enda, og det er tilogmed i treningshulen til politiet. Det er så sjeldent med vådeskudd blant privatfolk og det er maaaange som har våpen rundt omkring i landet. Det er lite nettopp fordi de må gjennom kurs, treninger osv. før de i det hele tatt får lov til å søke om våpen!

Anonymous poster hash: e911e...74a
Skrevet

For !!!

Anonymous poster hash: 890a1...d46

Skrevet

Hadde politiet vist at de kan håndtere våpen, skulle jeg vært tilbøyelig til å vurdere for, men de viste vel i større grad at de ikke burde bære våpen i fjor..

Anonymous poster hash: d9722...38e

Skrevet

Mot. Våper avler våpen, også om politiet begynner å bære fast. De har våpen tilgjengelig om de skulle få bruk for det. Lett tilgjengelig våpen (bære på person) er jeg redd for vil føre til flere potensielt dødelige konfrontasjoner og ikke minst vådeskudd (som det jo har vært en del av under den midlertidige bevæpningen). Jeg kjenner flere politifolk som slett ikke føler seg tryggere med våpen.

Anonymous poster hash: 337ed...1c7
Skrevet

All forskning og empiri tilsier at politiet ikke skal være bevæpnet. I Norge har 10 polititjenestemenn Blitt drept siden 2. Verdenskrig. I USA blir 3 politimenn drept hver dag. Vi kan sammenlikne våre tall på skader og drap med New Zealand og England f.eks, også de har svært lave tall på drap og skader i politiet, felles for alle tre land er at politiet ikke er bevæpnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...