Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Hvor ofte får de is, kjeks, saft, godteri og søtbakst? Anonymous poster hash: a656c...d03
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 Saft - nesten aldri Godteri - lørdag + litt småtterier en sjelden gang Søtbakst - kanskje 1 gang per uke Is - 2-4 ganger i uka om sommeren. Problemet er vel egentlig bursdager, vennebesøk, nabobesøk, avslutninger, cuper og andre tilstelninger, kosedager i skole og bhg, jul som varer fra november til januar osv. Med andre ord all den organiserte aktiviteten som medfører usunn mat og som det bare blir mer og mer av. Anonymous poster hash: a301a...f35
Ylva og Mathilde Skrevet 26. april 2016 #3 Skrevet 26. april 2016 Ikke ofte og ikke sjelden, er ikke forbudt, men de må ha spist ordentlig mat først. Noen uker nesten hver dag, andre uker mindre. Er ikke så farlig synes jeg, var forbudt når jeg var barn, og jeg er helt rabiat når det er godteri tilgjengelig. Ungene kan si nei takk til godteri, eller bare forsyne seg litt og spare til senere. (For så å glemme det.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Får aldri hvitt sukker hjemme. Eller prim, kaviar osv som inneholder sukker er greit. Men her bakes det brød uten sukker. De får potetgull og godis fra Life (helsekost) på lørdager. smaker det samme som vanlig smågodt men inneholder ikke e-stoffer. Samt at det inneholder rårørsukker isteden for hvitt sukker. Når de er i bursdag, selskap osv. får de forsyne seg som de vil. Anonymous poster hash: 74f4f...45e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 Saft- alltid uten sukker - vanligvis til fredagsmiddagen, søndagsmiddagen eller besøk. Resten er melk eller vann. Brus - alltid uten sukker- lørdagsmiddagen evt litt til lørdagsgodteriet. Godteri- lørdager og på tur/og eller spesielle hendelser. Dessert- noen søndager- ikke alltid. Is - ved besøk av venner eller bursdager. Spiser kun søtbakst ved bursdager eller spesielle hendelser. Tenker at dette er ganske normalt Anonymous poster hash: f66c9...d3d
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 Har ingen spesielle restriksjoner, egentlig. Opplever ikke dette som noe problem i hverdagen, og ser ikke noe poeng i å ha en sukkerfri diett. De drikker ikke saft, de drikker en sjelden gang litt cola (aldri mer enn et glass hver), typisk i bursdager etc. Får lørdagsgodt hver lørdag, legger i skål til hver av dem, så det blir ikke for mye. Vi spiser aldri dessert. Spiser selvsagt noen is i løpet av sommeren, men ikke mange ganger hver uke (bortsett fra når vi er på ferie, men mesteparten av tiden er vi jo hjemme). Har aldri kake bortsett fra hvis det er bursdag. Hvis vi er på besøk hos besteforeldre i helga pleier de å ha ettermiddagskaffe, men det har vi aldri hjemme. Anonymous poster hash: d6c16...6e8
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #7 Skrevet 26. april 2016 Ikke så nøye. Alt med måte. Får ikke drikke cola er vel eneste forbudet her. Får ikke hver dag men de kan gjerne få en kjeks foran barne-TV. Is lager jeg selv med friske bær og hjemmelaget saft. Det får de så mye de vil av på sommeren. Her er egentlig regelen skikkelig mat før noe søtt. Anonymous poster hash: 2c6b9...189
Fandens Oldemor Skrevet 26. april 2016 #8 Skrevet 26. april 2016 Er ikke streng på det i det hele tatt, og opplever at det gir dem et avslappet forhold til hele greia.
beef sister Skrevet 26. april 2016 #9 Skrevet 26. april 2016 Jeg er ikke streng, men ettersom vi aldri har noe liggende, og jeg dessuten sjelden får spørsmål, spises det lite søtt. Kanskje 1-2 ganger i måneden?
februarprins2013 Skrevet 26. april 2016 #10 Skrevet 26. april 2016 Hvor ofte får de is, kjeks, saft, godteri og søtbakst? Anonymous poster hash: a656c...d03 Is : stort sett kun sommeren,da får han en del Kjeks : Sjelden Saft : Det liker han ikke,så det får han ikke,men han får brus en veldig sjelden gang Godteri : en sjelden gang Søtbakst : kun bursdager og når vi en sjelden gang har besøk eller skal på besøk Han er 3
Ileus Skrevet 26. april 2016 #11 Skrevet 26. april 2016 Ingen restriksjoner, men de spør skjelden etter snop og saft.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. april 2016 #12 Skrevet 26. april 2016 Er ikke streng på det i det hele tatt, og opplever at det gir dem et avslappet forhold til hele greia. Samme her.
Gjest Skrevet 26. april 2016 #13 Skrevet 26. april 2016 Ingen restriksjoner. Klarer fint å se at det ligger ting fremme uten å måtte spise det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå