Gå til innhold

for lite melk/pumping

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye melk. ml. er det vanlig å få pumpet ut?? Før og etter babyen har fått melk. Tror ikke mine pupper produserer nok melk, så vil høre litt om hvor mye som er normalt:: ))

Anonymous poster hash: 71431...b69
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk som regel ut 80 ml til sammen ca 3 timer etter forrige amming eller pumping. Tror jeg fikk ut det som var, for babyen ble mett av det. Men etter hva jeg har lest er det store forskjeller her. Dette var da babyen var ca 1-2 mnd gammel.

Rett etter amming fikk jeg ikke ut noenting, eller kanskje noen få dråper hvis jeg var tålmodig.

Anonymous poster hash: 35a57...6bd
Skrevet

Min melk er rimelig godt regulert etter etterspørsel, så jeg får ut lite ved pumping. Har en glad bolle av en baby, så han får mer enn nok!

Anonymous poster hash: 8da0f...e33

Skrevet

Jeg fikk ut max 20 ml.. måtte gi opp ganske raskt.

Anonymous poster hash: ed91d...2aa

Skrevet

Pumping er ingen indikasjon på hvor mye melk du har, babyen er langt mer effektiv til å suge enn noen pumpe. Med min første fikk jeg ut max 20-30 ml på full pupp, men jeg hadde mer enn nok melk. Nå med nr to får jeg noen ganger tyna ut 50 ml, og noen ganger får jeg lett fylt en 150 ml flaske. Han er en plugg som ble fullammet til 6.5 mnd og fortsatt bare får et måltid + litt smak med fast føde - han er 8.5 mnd og vokser godt. Så ingen problem med mengden.

Så lenge du fullammer og lar baby spise så ofte og lenge den vil, er det ytterst sjelden man har for lite melk.

Skrevet

skal snart amme igjen..og kjenner jeg begynner å bli bekymret allerede...for alt stresset gjør at man mister melken: ( Sist fikk jeg ut max 30 ml..før pumping...er ikke det litt lite? men ammet først og gav mme etterpå..men forferdelig slitsomt. ammet ofte..kanskje 1 gang i timen-3 hver time hele døgnet.

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor du pumper i tillegg til ammingen? (Hvis ammingen ellers går fint mener jeg)

Anonymous poster hash: 8da0f...e33

Skrevet

var de få gangene jeg måtte pumpe..og når jeg skulle sjekke hvor mye jeg faktisk fikk ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...