Gå til innhold

Å få jobb :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan skal man egentlig få seg en jobb?

Bytter yrke, kommer på intervju og alt går bra.

Har ikke relevant arbeidserfaring fra akkurat slikt yrke men masse relevant erfaring, kunnskap og utdanning.

Dette gjelder kontorjobber, har jobba med kontor men ikke 8-4 jobber liksom.

Er jo umulig når ingen vil gi man en sjanse :(

Får alltid tilbakemeldinger på at jeg gjorde et bra inntrykk men gikk på erfaring.

Blir så motløs :(

Anonymous poster hash: c524d...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"har jobba med kontor men ikke 8-4 jobber liksom"

Kan det ha noe med måten du uttrykker deg? Her oser det ikke akkurat av språklige ferdigheter, noe man gjerne etterspør i slike stillinger.

Skrevet

"har jobba med kontor men ikke 8-4 jobber liksom"

Kan det ha noe med måten du uttrykker deg? Her oser det ikke akkurat av språklige ferdigheter, noe man gjerne etterspør i slike stillinger.

Har jobba som daglig leder i mange år innen min bransje og dermed hatt kontor, men det har vært i tillegg til selve jobben (frisør). Har dermed ikke jobbet på et kontor slik en ofte tenker kontorjobb (8-4).

Er det bedre svar?

Skrevet

Santa baby, lykke til videre i jobbsøkingen😊 Snart klaffer det sikkert. 8-16 jobber er det gjerne litt rift om, så ikke gi opp!

Anonymous poster hash: c88c8...0f6

Skrevet

Du er frisør og ønsker kontorjobb... tipper kunnskapsnivået ditt gjorde at du falt gjennom på intervju. 

Anonymous poster hash: c43b2...7b5
Skrevet

Skal mye til for å få kontorjobb uten relevant utdannelse nå.

Det er enormt mange søkere til slike jobber.

Å ha lederansvar og gjøre litt papirarbeid på bakrommet kvalifiserer ikke som kontorjobb.

Kontorjobb er så mye mer.

Anonymous poster hash: 22542...809

Skrevet

Kontorjobb er noe alle vil ha. I allefall i nedgangstider når det går desperate arbeidsledige rundt nå å søker på alt som er. Og en kontorjobb kan alle mestre.

Kanskje du kan spesifisere jobbsøkingen din litt mer slik at du er mer attraktiv på jobbmarkedet. Kontor kan være så mye: ordrebehandler, logistikk, kundebehandler..you name it! Lykke til!

Anonymous poster hash: 803fc...6b1
Skrevet

Jeg har relevant utdannelse, har fullført bachelor i økonomi og ledelse i tillegg til flere fag innen administrasjon, jus og økonomi.

Så er ikke "bare" frisør med litt kontorpusling på bakrommet.

Skrevet

Kontorjobb er noe alle vil ha. I allefall i nedgangstider når det går desperate arbeidsledige rundt nå å søker på alt som er. Og en kontorjobb kan alle mestre.

Kanskje du kan spesifisere jobbsøkingen din litt mer slik at du er mer attraktiv på jobbmarkedet. Kontor kan være så mye: ordrebehandler, logistikk, kundebehandler..you name it! Lykke til!

Anonymous poster hash: 803fc...6b1

Er ikke selektiv :)

Vil bare ha en jobb og ikke havne på aap

Skrevet

Du er frisør og ønsker kontorjobb... tipper kunnskapsnivået ditt gjorde at du falt gjennom på intervju.

Anonymous poster hash: c43b2...7b5

Du kan gjerne tro det :) men du har heller ikke sett cv min :)

Skrevet

Hva betyr har ikke relevant arbeidserfaring, men masse relevant erfaring?

Skrevet

Kanskje du må selge deg inn på en annen måte? Fokuser på hva du kan tilføre bedriften. Feks. personlig egnethet, erfaring med kunder, lite syk, kort oppsigelsesfrist etc. Les det på forhånd opp på bedriften og kom med interessante spørsmål, vis interesse for bedriften og hva du kan tilføre.

Det du gjør nå fungerer tydeligvis ikke optimalt. Prøv noe nytt.

Anonymous poster hash: 0a6f4...ea9
Skrevet

Hvordan stiller du deg til å ta et par ekstra fag? Det er behov for regnskapsførere og det er ikke så mange fagene før du har utdannelsen hvis du har bachelor i økonomi og ledelse. Hvis du legger inn søknad hos byråene, så er jeg nesten sikker på at det dukker opp en jobb mellom jan og mai.

Anonymous poster hash: 7ddc7...73c

Skrevet

Hvordan stiller du deg til å ta et par ekstra fag? Det er behov for regnskapsførere og det er ikke så mange fagene før du har utdannelsen hvis du har bachelor i økonomi og ledelse. Hvis du legger inn søknad hos byråene, så er jeg nesten sikker på at det dukker opp en jobb mellom jan og mai.

Fag er ikke noe problem.

Som sagt har jeg bachelor i økonomi og ledelse og tatt høyskole kurs på rekruttering, arbeidsrett, kundepsykologi, rekruttering , instruktør kurs fra fylkeskommunen som noe

Men hva slags fag tenker du på?

Jeg vil gjerne lære og vite, er ikke selektiv innen bransje men av forskjellige årsaker må jeg over til dagjobb og yrkesbytte

Skrevet

Kanskje du må selge deg inn på en annen måte? Fokuser på hva du kan tilføre bedriften. Feks. personlig egnethet, erfaring med kunder, lite syk, kort oppsigelsesfrist etc. Les det på forhånd opp på bedriften og kom med interessante spørsmål, vis interesse for bedriften og hva du kan tilføre.

Det du gjør nå fungerer tydeligvis ikke optimalt. Prøv noe nytt.

Anonymous poster hash: 0a6f4...ea9

Prøvd det, men alle tilbakemeldinger går på at jeg ikke har nok erfaring. Pga markedet kan arbeidsgivere velge fra øverste hylle, og dermed er det vanskelig å finne en arbeidsgiver som vil gi meg en sjanse

Skrevet

Hva betyr har ikke relevant arbeidserfaring, men masse relevant erfaring?

At jeg ikke har jobbet fysisk på et kontor 8-4 men har jobb som innebærer kontorarbeid (lønn, innkjøp, faktura, bestilling, personalansvar og opplæring, HMS med mer )

Skrevet

Start med å få deg jobber gjennom vikarbyrå!

Anonymous poster hash: ac9f3...ff0

Skrevet

Fag er ikke noe problem.

Som sagt har jeg bachelor i økonomi og ledelse og tatt høyskole kurs på rekruttering, arbeidsrett, kundepsykologi, rekruttering , instruktør kurs fra fylkeskommunen som noe

Men hva slags fag tenker du på?

Jeg vil gjerne lære og vite, er ikke selektiv innen bransje men av forskjellige årsaker må jeg over til dagjobb og yrkesbytte

Skatterett, årsregnskap, revisjon og rettslære er de sære fagene, men du har alt det grunnleggende. Det jeg vet er at rett etter lærer og sykepleier er autorisert regnskapsfører noe de etterspør her på østlandet. I årsoppgjør perioden er det ofte mye å gjøre og alltid noen som blir sykemeldt, så det er akutt behov for ekstra arbeidskraft. Vipps så har du erfaring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...