veitikke Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Jeg har migrene ca 4-5 ganger i året, varer gjerne ca 2 døgn.. Fikk høre av en bekjent at da var det ikke migrene, for det kom mye oftere.. Har selv vært hos legen og fått diagnosen og medisiner, men finner ingen som funker..
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 1-3 ganger i måneden har jeg migrene. Alltid i forbindelse med mensen og gjerne 1-2 ganger mellom hver mens. Varer 2-3 dager, men en dag er verre enn de andre. Anonymous poster hash: 9a897...f64
Ylva og Mathilde Skrevet 26. april 2016 #3 Skrevet 26. april 2016 Har hodepine hver dag, men migrene er kun 1-2 ganger i året, kanskje sjeldnere.
TPK Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Hvert 2.-3. år, utløses av mye stress. Var verst da jeg holdt på med bacheloroppgaven.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 Samme som deg, pluss minus... Anonymous poster hash: 98bb8...7b8
beef sister Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 Hva slags medisiner har du forsøkt, da? Jeg har anfall gjennomsnittlig 2-4 ganger i måneden. Jeg har relativt liten effekt av anfallsmedisiner, så det er dessverre ikke sikkert at det finnes medisiner som vil gi deg stor effekt. Jeg tar forebyggende medikamenter, som har gjort underverker som hyppigheten av anfallene, men det er nok ikke aktuelt når du er såpass lite plaget. Kanskje akupunktur eller botox kan være aktuelt å prøve?
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #7 Skrevet 26. april 2016 Har migrene ca 8 ganger i året omtrent. MEN jeg får ikke anfall lengre pga tabletter. Min er i hovedsak hormonstyrt. Har lett hodepine omtrent bestandig. Anonymous poster hash: 2b3e0...5b6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #8 Skrevet 26. april 2016 Jeg har den klassiske varianten. Maxalt smeltetabletter fungerer helt ypperlig for meg. Man kan begrense antall anfall veldig ved hjelp av livsstil. Min erfaring er at tablettene ikke funker om det ikke er snakk om migreneanfall, men annen type hodepine. Anonymous poster hash: 2b3e0...5b6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #9 Skrevet 26. april 2016 1-3 ganger per uke. :-( Anonymous poster hash: 2afc2...cc5
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #10 Skrevet 26. april 2016 Migrene har jeg minimum en gang i mnd, mange ganger tre anfall og de kan fort vare i over en uke. Går på forebyggende medisiner og har tre forskjellige migreneanfallsmedisiner, to som er smeltetabletter og en som er injeksjonsprøyte. Anonymous poster hash: 51cf8...56c
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. april 2016 #11 Skrevet 26. april 2016 Varierer veldig. Gikk mange år uten, så plutselig fikk jeg det tilbake og hadde anfall annenhver mnd. Det viste seg da at blodtrykket hadde var forhøyet. Fikk orden på blodtrykket og migrenen forsvant. Ellers får jeg anfall etter perioder med mye stress samt når vårsola er som sterkest.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #12 Skrevet 26. april 2016 Fra jeg var 15-23, ca 1-2 ganger i mnd. Får på øye først, så om jeg tok smertestillende fort nok, stoppet det nok til at det kun var en dag med migrene (og flere med lettere hodepine). Uten tabletter varer anfall 2-3 dager. Når jeg var 23 begynte med blodfortynnende pga annen sykdom, og etter det så har det vært under 1 anfall i året 😀 Anonymous poster hash: c0983...54e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #13 Skrevet 26. april 2016 Jeg har migrene opptil 4 ganger i uka! Bruker forebyggende medisiner og de har gjort at anfallene ikke er på langt nær så kraftige som før. I tillegg har jeg gode anfallsmedisiner som virker forbløffende bra! Livsstil påvirker mye. Riktig kosthold, rikelig med søvn, lite stress og riktig regning er anfallsforebyggende på meg. Når jeg klusser med dette øker anfallshyppigheten. Anonymous poster hash: 48536...fb1
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. april 2016 #14 Skrevet 26. april 2016 For litt over 1 år siden hadde jeg opp til 10 anfall i måneden. De varte fra 1-4 dager. La om til lavkarbo for 1 år siden, kuttet sukker, mel osv. Nå har jeg kanskje et par i måneden, max. Noen måneder uten også.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #15 Skrevet 26. april 2016 3-6 ganger i måneden. Har lagt om til lavkarbo og merker bedring. Anonymous poster hash: 57266...209
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #16 Skrevet 26. april 2016 Når jeg går på forebyggende medisiner som jeg da tar morgen og kveld har jeg anfall ca tre ganger i mnd. Nå har jeg sluttet med medisiner da jeg skal prøve å bli gravid så nå har jeg anfall 2-4 ganger i uken. Har anfall oftere dagen Før og under menstruasjon. Anonymous poster hash: f7fc6...410
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #17 Skrevet 26. april 2016 Ca 4 - 6 dager i uka, med vanlig hodepine mye av tiden mellom anfallene Anonymous poster hash: ac3cc...b8d
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #18 Skrevet 26. april 2016 Ca 1 gang annen hver uke :-/ eller hver tredje uke Anonymous poster hash: 4a1f3...f7b
veitikke Skrevet 27. april 2016 Forfatter #19 Skrevet 27. april 2016 Hva slags medisiner har du forsøkt, da? Jeg har anfall gjennomsnittlig 2-4 ganger i måneden. Jeg har relativt liten effekt av anfallsmedisiner, så det er dessverre ikke sikkert at det finnes medisiner som vil gi deg stor effekt. Jeg tar forebyggende medikamenter, som har gjort underverker som hyppigheten av anfallene, men det er nok ikke aktuelt når du er såpass lite plaget. Kanskje akupunktur eller botox kan være aktuelt å prøve? Husker ikke hvilke jeg har prøvd, men tenker at så lenge jeg er såpass lite plaget, gjør det ingenting om jeg ikke finner en som hjelper. Hadde nok ikke tenkt det samme om jeg hadde hatt migrene flere ganger i måneden..
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #20 Skrevet 27. april 2016 Cirka en gang annethvert år. Migrene er såpass karakteristisk at det er kjempelett å diagnostisere. Har man hatt aura+karakteristisk sterk hodepine EN gang skal det være nok til å få diagnosen hvis jeg husker rett (ved litt mer atypiske former er kravene litt annerledes). Man må slettes ikke ha det ofte for å få diagnosen... Så legen din har rett, mens din bekjente tar feil. Anonymous poster hash: 92e7a...4c3
BareMas Skrevet 27. april 2016 #21 Skrevet 27. april 2016 3-4 ganger i året med aura, itillegg til ca 1 gang i måneden uten aura. Oftere middels hodepine. Når jeg er gravid har jeg migrene 4-5 ganger i uka, derfor ingen flere barn i dette huset.
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #22 Skrevet 27. april 2016 Har hatt klassisk migrene siden 11 års alder. Hadde ofte to anfall i uka i tenårene. Færre ved økende alder. Nå i førtiårene omtrent ti anfall i året. Varer omtrent et døgn. Anonymous poster hash: bedc2...4cc
Anonym bruker Skrevet 27. april 2016 #23 Skrevet 27. april 2016 Har sekundærmigrene. Store smerter hver dag i perioder på uker til mnd om gangen. Ugreit! Anonymous poster hash: c2fe6...8c6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå