Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #1 Skrevet 26. april 2016 Jeg er skilt,men funnet lykken med ny mann og nå etter 3 år sammen er jeg endelig gravid. Har et helt ok forhold til min eksmann siden vi har en datter sammen, men ikke noe mer enn det. Kanskje heller litt mer mot anstrengt. ( han var utro med min venninne og de er fortsatt sammen) Oppfører meg skikkelig og er hyggelig, slik at vår datter skal føle at alt er bra og vi fungerer, selv om jeg fortsatt kunne tenkt meg at min eksmann og eks venninne gikk opp å røyk, for å si det mildt. Hva skal jeg gjøre med nyheten om at jeg nå er gravid ? Sier ihvertfall ikke noe før uke 12, som til resten av verden.. gjør det noe om at han hører det av jungeltelegrafen ? ryddig at jeg sier det selv ? evt når ? bare vente til min datter nevner det ? bryr meg fært lite om eksen, men har bestemt meg for at jeg skal gjøre alt jeg kan for å oppføre meg skikkelig og realt, selv om han ikke klarte(klarer) det.. for vår datters skyld.. Tips ? Anonymous poster hash: 95ae0...1f1
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 ... glemte en ting.. mine eks svigerforeldre er verdens beste og min datter har et veldig godt forhold til dem, det har jeg også. Siden jeg har et så godt forhold til dem, vet jeg at de gleder seg over en slik nyhet.. men kan jeg si det til dem før min eks ? evt. la min eks si det til dem, siden det er hans foreldre tross alt.. HI Anonymous poster hash: 95ae0...1f1
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #3 Skrevet 26. april 2016 Hadde ringt/sendt sms etter at datter var informert om at jeg har fortalt henne at hun skal bli storesøster. Hadde ikke fortalt han det før datter vet det for å unngå at han forteller det. Synes personlig ikke at du har opplysningsplikt ovenfor han men datter skal også slippe å være budbringer. Hadde gitt beskjed på samme måte som at "husk at *datters navn* skal på svømming på mandag" Anonymous poster hash: ac6d9...372
Luksusdyret Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Hadde ringt/sendt sms etter at datter var informert om at jeg har fortalt henne at hun skal bli storesøster. Hadde ikke fortalt han det før datter vet det for å unngå at han forteller det. Synes personlig ikke at du har opplysningsplikt ovenfor han men datter skal også slippe å være budbringer. Hadde gitt beskjed på samme måte som at "husk at *datters navn* skal på svømming på mandag" Anonymous poster hash: ac6d9...372 Signerer den. Selv om du skal være saklig, bør du ikke sy putene under armene på en mann som har bedratt deg med din venninne. Saklig, rolig og nøytralt beskjed, rett etter at datteren din har fått vite.
3 i april Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 Når du sier det til din datter så kommer vel uansett til å fortelle det til din eks og besteforeldre ?. Om du har et godt forhold til dine eks svigers hadde jeg informert dem sammen med datter ved et besøk.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 "Hei, har idag fortalt Sara at hun i Juni blir storesøster, bare til info. Husk å sende med gymsekk på skolen på mandag! Trine" Anonymous poster hash: 074e8...b97
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #7 Skrevet 26. april 2016 3 i April, er det ikke litt sært å dra på besøk til forhenværende svigers for å fortelle om en ny graviditet...? Jeg hadde ikke gjort det, men heller bare ringt eller sendt en teksmelding.. Anonymous poster hash: 074e8...b97
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #8 Skrevet 26. april 2016 "Hei, har idag fortalt Sara at hun i Juni blir storesøster, bare til info. Husk å sende med gymsekk på skolen på mandag! Trine" Anonymous poster hash: 074e8...b97 Haha, love it! Ja, greia er bare at jeg ser min eks 1 gang i uka pga min datter.. ser ikke mine eks svigers så ofte, men kan jo selvsagt ta en svippom å skylde på at vi var i nærheten og ville fortelle dem noe gøy, rett etter/før? min eks er informert. En sms var det jeg håpet på å slippe unna med, selv om det hadde vært gøy å se reaksjonen da jeg vet han angrer på hva han har gjort.. Anonymous poster hash: 95ae0...1f1
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #9 Skrevet 26. april 2016 Send en sms: idag har jeg fortalt Pia at jeg er gravid med termin i januar. Regner med temaet kommer opp i helga når hun skal til deg! Anonymous poster hash: 2f8ed...347
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #10 Skrevet 26. april 2016 Haha, love it! Ja, greia er bare at jeg ser min eks 1 gang i uka pga min datter.. ser ikke mine eks svigers så ofte, men kan jo selvsagt ta en svippom å skylde på at vi var i nærheten og ville fortelle dem noe gøy, rett etter/før? min eks er informert. En sms var det jeg håpet på å slippe unna med, selv om det hadde vært gøy å se reaksjonen da jeg vet han angrer på hva han har gjort.. Anonymous poster hash: 95ae0...1f1 SMS er ok. Viktigste er at han får beskjed slik at datter slipper å fortelle. Men hvorfor så opptatt av reaksjonen hans? Er du ikke over han? Merkelig at du ønsker se reaksjonen hans. Anonymous poster hash: ac6d9...372
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #11 Skrevet 26. april 2016 SMS er ok. Viktigste er at han får beskjed slik at datter slipper å fortelle. Men hvorfor så opptatt av reaksjonen hans? Er du ikke over han? Merkelig at du ønsker se reaksjonen hans. Anonymous poster hash: ac6d9...372 Jo, er virkelig over han, lykkelig med ny samboer, hus og barn på vei.. Men det sitter fortsatt litt i at jeg koser meg når han møter motstand. Ikke nok til å ødelegge for han, for har han det bra, så har min datter det bra. Men han ødela virkelig en liten bit av meg.. så da koser jeg meg litt når det kommer ting jeg vet han syns er sårt.. Det må jeg få lov til, uten å ville ha han tilbake.. Anonymous poster hash: 95ae0...1f1
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #12 Skrevet 26. april 2016 herregud, send ei sms som vi har sagt her over, trynet hans får du vel se når han ser deg med gravidmagen for første gang når den kommer. dessuten får du vel en slags reaksjon fra han på sms også. hvis jeg hadde vært nykjæresten til eksen din hadde jeg blitt blodirritert om du hadde drivi å kjørt innom MINE svigers, men kansje det er poenget ditt? Alt du skriver om og mener vitner til at du slettes ikke er over ham, men at du godter deg når han mistrives og at du er opptatt av hans og hans families meninger og reaksjoner. Lykke til med ny mann som skal bli far! Anonymous poster hash: 074e8...b97
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #13 Skrevet 26. april 2016 Hadde latt barnet ditt fortelle det. Så sant tonen mellom dere er ok, og han ikke risikerer å være ufin. Anonymous poster hash: d1810...52e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #14 Skrevet 26. april 2016 Jo, er virkelig over han, lykkelig med ny samboer, hus og barn på vei.. Men det sitter fortsatt litt i at jeg koser meg når han møter motstand. Ikke nok til å ødelegge for han, for har han det bra, så har min datter det bra. Men han ødela virkelig en liten bit av meg.. så da koser jeg meg litt når det kommer ting jeg vet han syns er sårt.. Det må jeg få lov til, uten å ville ha han tilbake.. Anonymous poster hash: 95ae0...1f1 Huff. Synes du virker utrolig umoden som fryder deg over å kunne såre han. Anonymous poster hash: ac6d9...372
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #15 Skrevet 26. april 2016 Huff. Synes du virker utrolig umoden som fryder deg over å kunne såre han. Anonymous poster hash: ac6d9...372 Det er helt greit å fryde seg over å såre en som har sviktet deg på det groveste, med din venninne og synes det er helt greit. Man får visst aldri lov til å være bitter, såret, man må helst klemme elskerinnen og være glad i henne og den utro drittsekk av en eks. Jeg synes det er tøft av HI å opprettholde kontakten med svigers og eksen, når hun må få elskerinna trøkt opp i trynet hver gang hun leverer datteren sin. De fleste som har blitt bedratt, slipper i hvert fall å møte på elskerinna (tidligere venninne som har sveket deg) på ukentlig basis. Anonymous poster hash: 4434e...16e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #16 Skrevet 26. april 2016 Oh det evige drama ! Du forteller han soom alle andre som har en nogenlunde sentral plass i livet ditt i uke 12 at dere venter baby. Mer eller mindre dikkedare og dramatisk behøver det faktisk ikke være. Anonymous poster hash: 4a52d...51c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #17 Skrevet 26. april 2016 Fortell ham det når datteren din får vite det. Anonymous poster hash: aa29e...5d9
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #18 Skrevet 26. april 2016 Skjønner deg godt jeg HI Ingen inne på dette forumet eller hvor som helst ellers hadde tatt det bra om mannen hadde stukket av med venninna deres. Selfølgelig kan hun være over eksen forde om hun har lyst til å servere den nye graviditeten for å få en reaksjon eller det blir vel mere å gi en reaksjon. Velfortjent spør du meg å han kan bare angre så mye han vil mens han sitter dær med "venninna" di. I denne situasjonen tror jeg det er du som ler sist og best HI 😉 Gratulerer så mye 😁 Å bare sånn at det er sagt, nei jeg er ikke hverken bitter eller noe annet på en eks, men jeg klare å se HI's side . Anonymous poster hash: f8eb4...190
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #19 Skrevet 26. april 2016 Det er helt greit å fryde seg over å såre en som har sviktet deg på det groveste, med din venninne og synes det er helt greit. Man får visst aldri lov til å være bitter, såret, man må helst klemme elskerinnen og være glad i henne og den utro drittsekk av en eks. Jeg synes det er tøft av HI å opprettholde kontakten med svigers og eksen, når hun må få elskerinna trøkt opp i trynet hver gang hun leverer datteren sin. De fleste som har blitt bedratt, slipper i hvert fall å møte på elskerinna (tidligere venninne som har sveket deg) på ukentlig basis. Anonymous poster hash: 4434e...16e Hun MÅ forholde seg til eksen, de har barn sammen. Selvsagt har hun grunn til å mislike eksen og tidligere venninne. Ser likevel ikke hvorfor hun har behov for å "se hvordan han reagerer" Anonymous poster hash: 9e7a9...415
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #20 Skrevet 26. april 2016 Jeg tror ikke det blir noe hyggelig for din datter under levering hvis du skal servere nyheten om graviditet samtidig. Anbefaler på det sterkeste å sende kald, nøytral sms som foreslått over! Ellers har jeg full forståelse for litt skadefryd fra din side og unner deg det! Med tanke på fare for spontanabort hadde jeg ventet til uke 12 med å si ifra til eksen, og derfor også ventet med å si ifra til ekssvigerforeldre ( da de kan finne på å si det videre). Jeg ville ikke ha ønsket å dele det ned en eks jeg er bitter på hvis det ble spontanabort. Du kan si ifra til din datter, men jeg hadde bedt henne vente med å si det videre en stund. Anonymous poster hash: 12ecd...0c4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå