Gå til innhold

Å bo med eksen grunnet økonomi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har studert og vært hjemme med barn i 4 år nå, har derfor ingen egen økonomi. Mannen og jeg har gjort det slutt, men jeg må bo sammen med han fordi jeg ikke klarer meg selv. Patetisk jeg vet!!!

Har ikke barnehageplass til den minste før i august, og heller ingen jobb i sikte.

Rakk ikke å studere ferdig før jeg fikk førstemann så har heller ingen relevant utdanning.

Har drevet eget firma i 10 år før dette så er jo god til noe, men har ike råd til å starte opp nytt firma uten økonomisk støtte.

Mannen har ingen følser og vi er bare venner. Sover på separate soverom.

Føler meg så lost, ensom og ubrukelig....skjønner ikke hvordan dette skal ende.

Før nr 2 kom så søkte jeg på over 200 jobber uten å få noen, og arbeidsmarkedet er vel ikke akkuratt noe bedre i dag.

Har ingen familie å få støtte av.

Noen har vært i lignende situasjon?

Anonymous poster hash: b1e60...2b2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke egen erfaring med det, men det her må være en tankevekker for dem som i går malte tilværelse som hjemmeværende husmor rosenrødt. Her er konsekvensene, at man ikke en gang har råd til å flytte ut fordi man verken har jobb eller verdier. Hvorfor har du ikke sørget økonomisk for deg selv alle disse årene?

Anonymous poster hash: bb425...4a6
Skrevet

Jeg har ikke egen erfaring med det, men det her må være en tankevekker for dem som i går malte tilværelse som hjemmeværende husmor rosenrødt. Her er konsekvensene, at man ikke en gang har råd til å flytte ut fordi man verken har jobb eller verdier. Hvorfor har du ikke sørget økonomisk for deg selv alle disse årene?

Vi har ikke hatt så mye til overs å spare på rett og slett. Hvordan ellers mener du jeg skulle ha sørget for meg selv økonomisk. Man kan jo ikke jobbe fulltid og være hjemme med barn fulltid?

Skrevet

Vi har ikke hatt så mye til overs å spare på rett og slett. Hvordan ellers mener du jeg skulle ha sørget for meg selv økonomisk. Man kan jo ikke jobbe fulltid og være hjemme med barn fulltid?

Hvorfor være hjemme med barn fulltid i 4 år?

Skrevet

Hvorfor være hjemme med barn fulltid i 4 år?

Har ikke fått jobb mellom de to (som jeg skrev så søkte jeg på maaaange) barna kom tett og andremann (grunnet født/tid på året) får ikke barnehageplass før han er to....

Skrevet

Du har rett på os, bostøtte, ekstra barnetrygd, barnebidrag og småbarnstillegg. Studerer du i tillegg får du itdanninsstønad og lån/stipend. Du burde klare deg greit med det en periode til du blir ferdig med utdanning og får deg jobb :)

Anonymous poster hash: 433b8...814

Skrevet

Har du tatt kontakt med kommunen? De trenger ofte tilkallingsvikarer i bhg. og sykehjem/hjemmetjenesten.

En del vikarfirmaer har også oppdrag med lange og korte perioder.

Begynte selv å se etter jobb for en mnd. siden. Fått tilbud om vikarjobber både i kommunen og fra vikarfirmaer.

Anonymous poster hash: 30f4a...42e

Skrevet

Du har jo krav på støtte fra nav.

Overgangsstønaden er vel ca 12.000 i måneden

Har du to barn får du 3.000 i barnetrygd

Har du en unge mellom 1 og 2 år hjemme får du 6.000 i kontantstøtte

I tillegg får du bidrag fra far

Du kan søke bostøtte

Du kan få depositumslån eller depositumsgaranti fra nav,

Kan ikke skjønne hvordan du ikke skal klare deg....

Anonymous poster hash: e3bfa...ec0
Skrevet

Man har ikke rett på overgangsstønad dersom barnet er over ett år og man ikke er i aktivitet.

Det er jobben veldig lei situasjon du har kommet i, men du har virkelig ikke tatt mange smarte valg. Hva med å fullføre studiene eller starte på en ny utdanning? Du kan bo i studentbolig, få overgangsstønad og rimelig barnehage til barna.

Anonymous poster hash: 84d2a...0f9

Skrevet

De i den tråden hadde ikke tatt slike dumme valg som hi i denne tråden. Ser du virkelig ikke forskjellen ?

Anonymous poster hash: c5bbb...8cd

Skrevet

Man har ikke rett på overgangsstønad dersom barnet er over ett år og man ikke er i aktivitet.

Det er jobben veldig lei situasjon du har kommet i, men du har virkelig ikke tatt mange smarte valg. Hva med å fullføre studiene eller starte på en ny utdanning? Du kan bo i studentbolig, få overgangsstønad og rimelig barnehage til barna.

Anonymous poster hash: 84d2a...0f9

Så lenge barnet ikke har krav på bhg plass har man rett på overgangsstønad.

Og man har og krav på overgangsstønad om man står som arbeidssøker. Dette blir jo da når barnet har begynt i bhg.

Anonymous poster hash: a152e...866

Skrevet (endret)

Du er en av de der, ja. Da får du bare steike i ditt eget fett. Endret av sug lut
Skrevet

Lei situasjon og forstår deg.

Men synes ikke synd på deg egentlig. Du er voksen, tatt valg selv så nå får du ta ansvar og ordne opp i eget liv.

Anonymous poster hash: e8e22...f79

Skrevet

Herregud! Er det mulig?

Dama har det vel ikke bra fra før av å dere velger å sitte å rakke ned på henne for at hun har vært hjemme med barn osv. Hun har studert men har ikke fått gjort seg ferdig!

Voksne kvinnfolk, Makan.

Hi, du har krav på div stønader så det er bare å sjekke ut :)

Du skal ikke trenge å bo med eksen for å få ting til å gå rundt. Det ordner seg skal du se :)

Anonymous poster hash: 6cae1...e93

Skrevet

Har du mange år igjen av studiene? Kan du fullføre de slik du får en utdanning og etterhvert jobb?

Er du under utdanning vil du kunne få overgangsstønad, og du får som enslig utvidet barnetrygd, stønad til barnetilsyn(opptil 64% av bhg/SFO regning dekket av nav) barnebidrag fra far (hvis barna bor mest hos deg) og stipend og lån fra Lånekassen

Anonymous poster hash: 11fa1...fb7

Skrevet

Herregud! Er det mulig?

Dama har det vel ikke bra fra før av å dere velger å sitte å rakke ned på henne for at hun har vært hjemme med barn osv. Hun har studert men har ikke fått gjort seg ferdig!

Voksne kvinnfolk, Makan.

Hi, du har krav på div stønader så det er bare å sjekke ut :)

Du skal ikke trenge å bo med eksen for å få ting til å gå rundt. Det ordner seg skal du se :)

Anonymous poster hash: 6cae1...e93

Hun har ikke studert etter at hun fikk første barnet. Så var hun hjemme i 4 år og levde på mannen. Og nei, man får ikke stønader av å sitte på rompa, man har aktivitetskrav for å få OS - enten jobb eller studier. At HI ikke evner til å undersøke selv hva hun har krav på ved å ringe NAV, bruke Google, viser bare hvor tafatt hun er.

Skrevet

Huff. Har ingen konkrete råd til HI, men håper dette innlegget leses av alle som ikke skjønner hvorfor det kan bli et problem om man ikke kan forsørge seg selv. Dette er en kvinnefelle mange går i.

Anonymous poster hash: f16dc...c1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...