Gå til innhold

Veldig ofte feber. Erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 3,5 har feber veldig ofte. Ca 1 uke hver 3 uke ligger han rett ut med høy feber. Noen som har vært borti lignende? Skal også sies at da kaster han veldig ofte opp det han spiser. Har vært på ul og det ble oppdaget litt forstoppelse.

Anonymous poster hash: 97a4a...689

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min på 3,5 har feber veldig ofte. Ca 1 uke hver 3 uke ligger han rett ut med høy feber. Noen som har vært borti lignende? Skal også sies at da kaster han veldig ofte opp det han spiser. Har vært på ul og det ble oppdaget litt forstoppelse.

Hva sier legen? Alt av svar her blir jo synsing. Du må følge opp med lege og presse på. Min yngste har hatt mye feber, ca hver 14 dag. Han har astma og er rett og slett mye syk. Å kaste opp når man spiser når man er 3,5 er ikke normalt. Noen allergier? Kanskje store mandler eller noe? Må sjekkes nøye av lege.

Men jeg tenker at med sp mye feber og oppkast er nok sønnen din på grensen til å være dehydrert hele tiden. Ha fokus på på å få i han væske både når han er syk og ikke. For lite væske gjør en forstoppet, dette var et problem med min yngste. Det kan også gjøre deg litt uvel.

Anonymous poster hash: 24f55...dd1

Skrevet

Hva sier legen? Alt av svar her blir jo synsing. Du må følge opp med lege og presse på. Min yngste har hatt mye feber, ca hver 14 dag. Han har astma og er rett og slett mye syk. Å kaste opp når man spiser når man er 3,5 er ikke normalt. Noen allergier? Kanskje store mandler eller noe? Må sjekkes nøye av lege.

Men jeg tenker at med sp mye feber og oppkast er nok sønnen din på grensen til å være dehydrert hele tiden. Ha fokus på på å få i han væske både når han er syk og ikke. For lite væske gjør en forstoppet, dette var et problem med min yngste. Det kan også gjøre deg litt uvel.

Legen har henvist oss både til øre nese hals og sykehus. Øre nese hals vil ikke gjøre no så lenge han ikke snorker. Han drikker heldigvis masse, vurderer og bestille en time hos en privat lege. Siden ingen finner no spesielle feil, vanskelig for hele familien det her. Redd det skal vøre no veldig galt med han.

Skrevet

Legen har henvist oss både til øre nese hals og sykehus. Øre nese hals vil ikke gjøre no så lenge han ikke snorker. Han drikker heldigvis masse, vurderer og bestille en time hos en privat lege. Siden ingen finner no spesielle feil, vanskelig for hele familien det her. Redd det skal vøre no veldig galt med han.

Hva sier ØNH er problemet? Ta det opp på helsestasjonen, kanskje de kan hjelpe deg å få en second opinion?

Astmaen til yngste ble ikke oppdaget og behandlet før hele familien var på felgen og jeg gråt ut til fastlegen min... Litt det samme da han fikk dren ved ØNH...

Skrevet

Krev utredning for å utelukke periodisk febersyndrom. Og jeg mener KREV.

Anonymous poster hash: 038ed...cb7
Skrevet

sånn er min og,spesielt høst/vinter halvåret, da går det sjelden en uke i mellom engang, han har Astma

Skrevet

Jeg hadde det hele barndommen. 40 i feber i noen døgn, en gang i måneden. Så frisk som en fisk etterpå. Jeg hadde feber, mor hadde mensen, det var liksom sånn det var.

Det var så regelmessig at mine foreldre kunne legger planer frem i tid basert på når jeg ville få feber. Min mor husker de ble invitert i selskap om noen måneder, og da takket hun nei, fordi hun visste at jeg ville få 40 i feber den helga. Noe som stemte.

Har senere funnet ut at jeg nok hadde periodisk febersyndrom http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/periodisk-feber-syndrom-hos-barn-25829.html?page=1

Jeg vokste det av meg innen skolealder.

Det verste med hele greiene var egentlig at jeg hadde så intense feberdrømmer. Jeg hadde jo febermareritt minst 3 netter hver 4.uke, så jeg kan fremdeles kjenne den frykten slike drømmer skaper i magen når jeg tenker på feber.

Jeg får forøvrig lettere feber enn andre nå som voksen, men vet ikke om det har noen sammenheng.

Anonymous poster hash: 8943c...9ac

Skrevet

går ut ifra at det har blitt tatt blodprøve av barnet? barnet mitt hadde ofte feber som kom og gjikk i to måneder.det viste seg å være langt kommen leukemi

Anonymous poster hash: 68c47...a47
Skrevet

går ut ifra at det har blitt tatt blodprøve av barnet? barnet mitt hadde ofte feber som kom og gjikk i to måneder.det viste seg å være langt kommen leukemi

Blitt tatt blodprøver og ultralyd, skal til legen på ny i morgen. Dette har jo var alt for lenge nå... Over et halvt år..

Skrevet

Det er en av de tingene man utelukker i en utredning for periodisk febersyndrom, faktisk.

Anonymous poster hash: 038ed...cb7

Skrevet

Periodisk febersyndrom ville jeg absolutt fått sjekket ut. Sønnen min skal også utredes for det nå, har ca samme hyppighet og lengde per periode som din.

Skrevet

Vår (snart) fireåring var sånn! Han hadde stille reflux og astma.. For et år siden ble han så tett at vi ble sendt med luftambulansen til Riksen, der ble de enige om at mandlene og polyppene måtte fjernes. Etter operasjonen har han omtrent ikke vært syk, og har heller ikke hatt behov for astmamedisiner!

Anonymous poster hash: ce761...563

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...