Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Hei! Partneren min og jeg har vært separert i snart to år og jeg ønsker nå å ta ut skilsmisse. Er min eks nødt til å underskrive papirene eller får jeg skilsmisse kun på eget intiativ? Vet dere noe om behandlingstiden på dette i Oslo? Anonymous poster hash: 06554...ebf
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #2 Skrevet 26. april 2016 Skilsmisse papirene er begge nødt til å signere. Behandlingstid er 6-8 uker. Anonymous poster hash: d54cf...f0a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #3 Skrevet 26. april 2016 Skilsmisse papirene er begge nødt til å signere. Behandlingstid er 6-8 uker. Anonymous poster hash: d54cf...f0a Det er ikke korrekt at begge må skrive under før man sender inn papirene. Jeg søkte om skilsmisse uten at min eksmann var enig og han nektet derfor å signere. Saksgangen i slike tilfeller er at fylkesmannen sendte brev til min eksmann hvor han ble informert om at jeg hadde rett til å få skilsmisse etter gjeldende lov, og at han måtte gi tilbakemelding på at brevet var mottatt, lest, eventuelle innsigelser og signert. Min eksmann repsonderte ikke på det så etter 3 uker (man får en frist på 3 uker for å uttale seg) ble det sendt ut enda et brev til min eksmann hvor han ble informert om at jeg var innvilget skilsmisse, og at han måtte respondere på at brevet var mottatt. Han gjorde heller ikke det og til slutt ble det anmodet om hjelp fra namsmannen for å få forkynt skilsmissen til min eksmann, og politiet troppet da opp på hans arbeidsplass for å forkynne skilsmissen. Dette var en lang prosess ettersom min eksmann unnlot å respondere da han trodde det ville gjøre at jeg ikke fikk skilsmisse. Jeg fikk brevet om at skilsmissen var innvilget i oktober, men skilsmissen var gitt i mars det samme året. Anonymous poster hash: f273d...36e
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #4 Skrevet 26. april 2016 Det er ikke korrekt at begge må skrive under før man sender inn papirene. Jeg søkte om skilsmisse uten at min eksmann var enig og han nektet derfor å signere. Saksgangen i slike tilfeller er at fylkesmannen sendte brev til min eksmann hvor han ble informert om at jeg hadde rett til å få skilsmisse etter gjeldende lov, og at han måtte gi tilbakemelding på at brevet var mottatt, lest, eventuelle innsigelser og signert. Min eksmann repsonderte ikke på det så etter 3 uker (man får en frist på 3 uker for å uttale seg) ble det sendt ut enda et brev til min eksmann hvor han ble informert om at jeg var innvilget skilsmisse, og at han måtte respondere på at brevet var mottatt. Han gjorde heller ikke det og til slutt ble det anmodet om hjelp fra namsmannen for å få forkynt skilsmissen til min eksmann, og politiet troppet da opp på hans arbeidsplass for å forkynne skilsmissen. Dette var en lang prosess ettersom min eksmann unnlot å respondere da han trodde det ville gjøre at jeg ikke fikk skilsmisse. Jeg fikk brevet om at skilsmissen var innvilget i oktober, men skilsmissen var gitt i mars det samme året. Anonymous poster hash: f273d...36e Høres ut som en sjarmerende type. Gratulerer med skilsmissen - antar at han ikke er savnet 😃 Anonymous poster hash: 22e03...1b4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2016 #5 Skrevet 26. april 2016 Høres ut som en sjarmerende type. Gratulerer med skilsmissen - antar at han ikke er savnet 😃 Anonymous poster hash: 22e03...1b4 Han er ikke savnet ett minutt engang 😆 Anonymous poster hash: b237a...4da
anonomous Skrevet 26. april 2016 #6 Skrevet 26. april 2016 Som hun over her sier så blir du skilt uansett, men om begge signerer med en gang går det ganske kjapt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå