Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Lei av å se gravid ut og å gå rundt å fise! Anonymous poster hash: 48a8b...407
It's all about me Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Dra til legen og test deg for cøliaki. Mye luft og oppblåst mage er vanlige symptomer.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Blir du like oppblåst av alle typer brødmat? Spiser jeg mye lys brødmat blir jeg oppblåst, men med grov brødmat ikke. Og helst ikke nystekt. Anonymous poster hash: 13187...bc3
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 Jeg blir bedre av å spise lavkarbobrød og lavkarboknekkebrød. Tåler nesten ikke vanlig brød Anonymous poster hash: 1afa5...c86
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 jeg spiste mye gulrøtter, og feis HELE tida. fy faen som det lukta! jeg ble kvalm sjøl! Anonymous poster hash: 06888...c0c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 Dra til legen og test deg for cøliaki. Mye luft og oppblåst mage er vanlige symptomer. Det er også vanlige symptomer på hveteintoleranse som jeg har... Jeg spiser yoghurt med havregryn og bær i til frokost og enten en salat eller knekkebrød (rug) til lunsj Anonymous poster hash: becc6...a45
februarprins2013 Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 knekkebrød føler jeg at jeg ikke blir oppblåst av, kuttet ut brødet for lenge sia, kun hvis jeg er bedt bort og det er mat,så tar jeg selvsagt det
Elisun Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Prøv deg på cloud bread 😊👍🏻 Det inneholder ikke mel. Egg,philladelphiaost og bakepulver Luftig å fine. Ser litt ut som polarbrød.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 Prøv å langtidsheve gjærbakst, mye snillere til magen. Brødmat har aldri inneholdt så mye gluten som idag så flere kan reagere på brødmat uten at man har cøliaki eller allergier. Ved å langtidsheve gjærbakst får de naturlige prosessene gå; glutase dannes og gluten spaltes delvis ned slik at det blir lettere å fordøye. Anonymous poster hash: 3f19d...4e5
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #10 Skrevet 25. april 2016 Ta deg noen gode løpeturer. Det løsere hele problemet for mange. Anonymous poster hash: 2f641...9c8
It's all about me Skrevet 25. april 2016 #11 Skrevet 25. april 2016 Det er også vanlige symptomer på hveteintoleranse som jeg har... Jeg spiser yoghurt med havregryn og bær i til frokost og enten en salat eller knekkebrød (rug) til lunsjAnonymous poster hash: becc6...a45 Mulig det. Men mange med cøliaki kan føle seg rimelig bra ved å bare kutte ut hvete, men kroppen tar like skade av annet korn med gluten i fordet. Det er derfor ekstremt viktig å utelukke cøliaki med skikkelige tester før en tester å kutte ut hvete på egenhånd.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #12 Skrevet 25. april 2016 Mulig det. Men mange med cøliaki kan føle seg rimelig bra ved å bare kutte ut hvete, men kroppen tar like skade av annet korn med gluten i fordet. Det er derfor ekstremt viktig å utelukke cøliaki med skikkelige tester før en tester å kutte ut hvete på egenhånd. Men legen tar bare blodprøve. Han sjekket hveteallergi og cøliaki med blodprøve, begge negative så da er konklusjonen intoleranse Min lege henviser overhodet ikke til spesialist om blodprøver ikke tilsier det, han sier det er jobben hans å sile ut hvem som trenger spesialist så køene ikke blir så lange Mener du det er nødvendig med slange ned i halsen for å utelukke? Selv når det ikke er andre i familien med cøliaki, for det er vel arvelig? Anonymous poster hash: becc6...a45
It's all about me Skrevet 25. april 2016 #13 Skrevet 25. april 2016 Men legen tar bare blodprøve. Han sjekket hveteallergi og cøliaki med blodprøve, begge negative så da er konklusjonen intoleranse Min lege henviser overhodet ikke til spesialist om blodprøver ikke tilsier det, han sier det er jobben hans å sile ut hvem som trenger spesialist så køene ikke blir så lange Mener du det er nødvendig med slange ned i halsen for å utelukke? Selv når det ikke er andre i familien med cøliaki, for det er vel arvelig?Anonymous poster hash: becc6...a45 Min sønn har cøliaki, ingen andre som vi vet så langt tilbake som vi kan tenke etter. Så det trenger ikke være fler. Blodprøven kan være negativ selv om en har cøliaki, de er kun gastroskopi som gir svaret 100%. Jeg har testet meg og tatt gastroskopi til tross for negativ blodprøve. Og jeg hadde ikke sterke symptomer, men ville sjekke siden sønnen min har cøliaki. Men heg har det ikke. Så rådet alle til å kreve gastroskopi hvis symptomene er sterke, riktig diagnose er kjempe viktig. Dessverre er det lite kunnskap om cøliaki hos enkelte allmennleger. Å ha symptomer på cøliaki og starte glutenfritt uten å ha tatt gastroskopi er utrolig dumt....for å si det mildt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå