Gå til innhold

Hvorfor er franske kvinner slanke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har lest vg sin artikkel og vet svaret??? Sannsynligvis fordi de spiser mindre?

Anonymous poster hash: c7901...454

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De spiser ikke fast food eller slenger i seg en skive på farten, sitter ned og spiser med kniv og gaffel, spiser mindre porsjoner, tygger maten ordentlig og har gode manerer. Fråtseri er vulgært i Frankrike. De går ikke i joggebukser/allværsjakker/onepiece, kler seg ordentlig, så ikke like lett å la kroppen sige ut. Ligger ikke slengt foran TVen og ser på reality, de er ute og spiser (grønnsaker og rent kjøtt) eller jobber/gjør husarbeid.

Har ikke lest artikkelen, men dette er velkjente begrunnelser.

Anonymous poster hash: d73c1...255

Skrevet

De bruker tid på å lage kvalitetsmat og har faste måltider. Det er mye grønnsaker og fisk.

De er generelt aktive.

Anonymous poster hash: e5262...1de

Skrevet

Kjenner et par stykker fra Frankrike som sier at mange franske damer er hysteriske mht vekt og gjerne går gjennom arbeidsdagen på ett eple eller tilsvarende mengde mat. De spiser rett og slett veldig lite. Vet ikke hvor sant eller representativt det er da. De jeg kjenner vanker i et miljø med mange "fine"/litt overklassedamer i høystatusyrker, kan godt være de er mer hysteriske enn "vanlige" franske damer.

Anonymous poster hash: 802c6...e43

Skrevet

Bendelorm.

Anonymous poster hash: 66771...ad6

Skrevet

Jeg har tilbragt mye tid i Frankrike de siste årene. Den største forskjellen tror jeg må være at mat gjerne er sosialt, man spiser nesten aldri alene. Dessuten er det veldig enkelt å få tak i kvalitetsmat ute til en veldig grei pris (gjerne like billig som om man skulle laget det selv), gode råvarer, lite halvfabrikata. De spiser også flere små måltider men mange måltider ila dagen.

Jeg har ikke lest artikkelen, men vil tro mye ligger idet jeg har nevnt i hvertfall :)

Anonymous poster hash: 9ce69...833

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...