Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Hvor gammel var babyen din første gang dere hadde barnevakt over natta? Og hva med en hel helg? Anonymous poster hash: 943bb...bdf
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Nærmere 2 år. Anonymous poster hash: d84f9...d5e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Eldste barnet som jeg var 27 år da jeg fikk og fremdeles hadde lyst på en fest innimellom var 8 mnd først gang han overnattet en natt hos min mamma, ca 1,5 år da han var hos henne en helg. Yngste og fjerde barnet som jeg var 35 år da jeg fikk var nesten 2 år første gang hun overnattet en natt hos mamma, er nå 7 år gammel og har aldri overnattet borte en hel helg. Anonymous poster hash: 3aec3...a8f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 Ca 2,5 mnd første gang, og 3,5 mnd for en (kort) helg (vi var i bryllup). Var borte 30 timer ca, på andre siden av landet. Anonymous poster hash: 643bc...0f1
Appelsinpiken Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 Rundt 1 år. Var da hos besteforeldre de så flere ganger i uka.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 Førstemann 18mnd for ei natt og 2.5 for ei helg. Andremann 11mnd ved begge, vi dro på et kurs med jobben. Anonymous poster hash: feb28...722
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 6 mnd da han sov en natt hos mine foreldre. Leverte på kveld, kom tilbake tidlig morgen. Vi skulle på konsert og fikk påspandert en natt på hotell i tillegg (kolikk og div gjorde sitt til at det var sårt tiltrengt). Ca 9 mnd da han var hos de en hel helg, vi var i bryllup. Har sjeldent barnevakt, men nå er han snart 4 og har sovet masse hos mine foreldre, han elsker å være der og de elsker å få tilbringe tid med han. Så er det godt for mor&far med en natt i ny og ne alene:) Snakk om en natt annenhver mnd ca. Anonymous poster hash: 5aa77...6d3
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Babyen var 14 dager første gang. Anonymous poster hash: eb939...a21
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 Han er 2 år. Fortsatt ikke. Anonymous poster hash: 76ac3...18f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #11 Skrevet 25. april 2016 Dere som har barn på 2-3 år som aldri har sovet borte; hvorfor ikke?? Er det ikke lurt at de blir vandt til det tidlig slik at de ser at de ser at de også er trygge andre steder enn hjemme og uten at mamma og pappa er der? HI Anonymous poster hash: 943bb...bdf
Daquiry Skrevet 25. april 2016 #12 Skrevet 25. april 2016 3-4 mnd tror jeg. Har besteforeldre som gjerne vil passe ofte.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #13 Skrevet 25. april 2016 Dere som har barn på 2-3 år som aldri har sovet borte; hvorfor ikke?? Er det ikke lurt at de blir vandt til det tidlig slik at de ser at de ser at de også er trygge andre steder enn hjemme og uten at mamma og pappa er der? HI Anonymous poster hash: 943bb...bdf For mitt vedkommende så handler det mest om at jeg ikke har behov for å dra på byen etc. Dermed heller ikke behov for overnatting i tide og utide. Anonymous poster hash: d84f9...d5e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #14 Skrevet 25. april 2016 For mitt vedkommende så handler det mest om at jeg ikke har behov for å dra på byen etc. Dermed heller ikke behov for overnatting i tide og utide. Anonymous poster hash: d84f9...d5e Men du har ikke tenkt forbi egoismen og tenkt at det kanskje kunne vært kjekt for bestemor og barnebarn å tilbringe tid sammen? Anonymous poster hash: 591ed...564
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #15 Skrevet 25. april 2016 3,5 år. Ikke sovet borte. Hvorfor ikke? Har ikke barnet besteforeldre som har lyst på tid med barnebarnet sitt uten dere? Anonymous poster hash: 11b80...637
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #16 Skrevet 25. april 2016 Men du har ikke tenkt forbi egoismen og tenkt at det kanskje kunne vært kjekt for bestemor og barnebarn å tilbringe tid sammen? Anonymous poster hash: 591ed...564 Nå bor bestemor 80 mil unna da, så bare skyt meg for å være ego. På seg selv kjenner man andre! Anonymous poster hash: d84f9...d5e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #17 Skrevet 25. april 2016 Dere som har barn på 2-3 år som aldri har sovet borte; hvorfor ikke?? Er det ikke lurt at de blir vandt til det tidlig slik at de ser at de ser at de også er trygge andre steder enn hjemme og uten at mamma og pappa er der? HI Anonymous poster hash: 943bb...bdf Hvorfor skal barn på 2 år sove borte for å være trygge da? De har da ingen behov for å være borte fra foreldrene sine om natta.... Mine har vært veldig trygge sammen med både besteforeldre og tanter/onkler, vært på besøk, vært med på turer i skogen osv, men ser ingen grunn til at å sove borte er noe stort behov for barnet. Når de har blitt gamle nok til å selv ytre ønske om å sove borte har de selvfølgelig fått gjøre det, og det har aldri vært noen som helst problemer med det heller. Helga som var hadde 7-åringen en venninne på besøk fra fredag til lørdag, 9-åringen sov hos en venninne fra lørdag til søndag. Overnatting er koselig og helt klart en del av barndommen det også, men før de ytrer ønske om det selv er det da overhodet ikke noe man trenger tvinge frem bare for å gjøre det. Anonymous poster hash: 3aec3...a8f
Marriet Skrevet 25. april 2016 #18 Skrevet 25. april 2016 Hvorfor ikke? Har ikke barnet besteforeldre som har lyst på tid med barnebarnet sitt uten dere? Anonymous poster hash: 11b80...637 Er det noe poeng å være sammen når man sover? Det er vel i våken tilstand man tilbringer kvalitetstid sammen. Man trenger ikke overnatte for å bygge en god relasjon til besteforeldrene.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #19 Skrevet 25. april 2016 Hvorfor ikke? Har ikke barnet besteforeldre som har lyst på tid med barnebarnet sitt uten dere? Anonymous poster hash: 11b80...637 Hvorfor kan ikke besteforeldrene ha tid med barnebarna på dagtid da? Mine svigerforeldre har jevnlig hentet ungene i barnehagen, hatt de med hjem og laget middag til dem, sett barne-TV og kost seg også kommet hjem hit med dem til leggetid. Er ikke det å ha tid med barnebarna uten oss? Teller det ikke fordi de ikke har overnattet før de har blitt eldre? Anonymous poster hash: 3aec3...a8f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #20 Skrevet 25. april 2016 Men du har ikke tenkt forbi egoismen og tenkt at det kanskje kunne vært kjekt for bestemor og barnebarn å tilbringe tid sammen? Anonymous poster hash: 591ed...564 Hahaha, egosime faktisk. Snakk om å sulle seg inn i sin egen virkelighet da. "Nei, jeg har ikke barnevakt fordi jeg føler jeg trenger det, det er fordi det hadde vært veldig egoistisk av meg å ikke ha barnevakt i helgene" Du eier på ingen måte sannheten, og det trenger overhodet ikke være egoistisk at barna ikke har overnattet før de ble større. Anonymous poster hash: 3aec3...a8f
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #21 Skrevet 25. april 2016 Hvorfor skal barn på 2 år sove borte for å være trygge da? De har da ingen behov for å være borte fra foreldrene sine om natta.... Mine har vært veldig trygge sammen med både besteforeldre og tanter/onkler, vært på besøk, vært med på turer i skogen osv, men ser ingen grunn til at å sove borte er noe stort behov for barnet. Når de har blitt gamle nok til å selv ytre ønske om å sove borte har de selvfølgelig fått gjøre det, og det har aldri vært noen som helst problemer med det heller. Helga som var hadde 7-åringen en venninne på besøk fra fredag til lørdag, 9-åringen sov hos en venninne fra lørdag til søndag. Overnatting er koselig og helt klart en del av barndommen det også, men før de ytrer ønske om det selv er det da overhodet ikke noe man trenger tvinge frem bare for å gjøre det. Anonymous poster hash: 3aec3...a8f De skal ikke sove borte for å være trygge, men tenker det er fint om de erfarer at det er trygt å sove hos feks besteforeldre også. Min er bare to mnd, så litt tidlig å låne han bort over natta ennå, synes jeg. Men vet at både mine foreldre og mine svigerforeldre gleder seg masse til å kunne ta han med på hyttetur eller å ha han alene en natt eller to. Virker på meg litt rart at enkelte foreldre virker så restriktive med å la besteforeldre/tanter/onkler passe mer enn noen timer. HI Anonymous poster hash: 943bb...bdf
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #22 Skrevet 25. april 2016 De skal ikke sove borte for å være trygge, men tenker det er fint om de erfarer at det er trygt å sove hos feks besteforeldre også. Min er bare to mnd, så litt tidlig å låne han bort over natta ennå, synes jeg. Men vet at både mine foreldre og mine svigerforeldre gleder seg masse til å kunne ta han med på hyttetur eller å ha han alene en natt eller to. Virker på meg litt rart at enkelte foreldre virker så restriktive med å la besteforeldre/tanter/onkler passe mer enn noen timer. HI Anonymous poster hash: 943bb...bdf Om du har friske oppegående foreldre/svigerforeldre som ønsker å ha de på overnatting er det jo ingen som sier det er galt, det er de som låner bort barna sine over natta som legger masse tanker og meninger rundt at det er feil å frata barna den muligheten.... Det jeg sier er at barna overhodet ikke trenger sove hos bestemor for å være trygg sammen med henne, heller ikke for å tilbringe kvalitetstid sammen med henne. Det er heller ikke sikkert det er foreldrene som nekter de å overnatte... Min svigermor sitter i rullestol og er ganske kraftig handikappet, hun klarer fint å passe ungene et par timer fra de er 2-3 år gamle og lenger når de etterhvert blir så store at de blir mer selvhjulpne. Fra de har vært 4-5 år gamle har de også overnattet hos henne en natt i ny og ne. De elsker bestemor og er er veldig trygge sammen med henne, har hatt masse kvalitetstid med henne også, uten å ha overnattet der som baby. Overnatting er ikke eneste veien til et godt og trygt forhold til bestemor, og det er ikke nødvendigvis fordi foreldrene er "restriktive" de ikke overnatter. Min mamma er gjerne barnevakt en time eller to, men hun ønsker ikke ha dem på overnatting. Det er bare sånn det er, alle besteforeldre ønsker ikke ha barnebarna på overnatting selv om dine gjør det. Anonymous poster hash: 3aec3...a8f
februarprins2013 Skrevet 25. april 2016 #23 Skrevet 25. april 2016 han begynte og sove borte ca 3mnd og gjør det forsatt jevnlig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå