Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Jeg har aldri vært i fengsel og har aldri gjort noe som kunne fått meg dit, men jeg er så livredd for at det skal skje! Tenker på det hver eneste dag. Jeg vet at jeg ikke ville h taklet det, at jeg ville ha brutt helt sammen. Har opplevd mange ydmykelser i livet, som mobbing, overgrep og utroskap, og frykter å bli ydmyket igjen. Det er en så grusom følelse, og den blir værende i meg og tar større plass for hver gang det skjer. Å være i fengsel, helt umyndiggjort, står for meg som en grusom og vedvarende ydmykelse. Er livredd for å gjøre en feil som kan føre til fengsel. Har ikke førerkort, men burde hatt det. Tør ikke ta det i frykt for at jeg skulle komme til å gjøre noe som ville ført til fengselsstraff. Har panikk for å fylle ut selvangivelsen, er så redd jeg skal komme til å gjøre en feil. Tenker på alle tilfeldigheter som kan føre til at man blir mistenkt og dømt for noe man ikke har gjort. Det er ikke det å være innesperret i seg selv jeg er redd for, men alle menneskene som hadde hatt makt over meg, kunne bestemme over meg. Anonymous poster hash: d83bf...425
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Oi, det har jeg virkelig aldri skjenket en tanke, at jeg skulle havne i fengsel. Vil tro dette er en helt irrasjonell angst, og det går det an å få hjelp for. Bestill time hos legen din og be om hjelp, kanskje må du ha noen samtaler med psykolog e.l. men du kan jo ikke la en så lite sannsynlig ting styre livet ditt. Anonymous poster hash: a2a8f...5b8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Oi, det har jeg virkelig aldri skjenket en tanke, at jeg skulle havne i fengsel. Vil tro dette er en helt irrasjonell angst, og det går det an å få hjelp for. Bestill time hos legen din og be om hjelp, kanskje må du ha noen samtaler med psykolog e.l. men du kan jo ikke la en så lite sannsynlig ting styre livet ditt. Anonymous poster hash: a2a8f...5b8 Jeg har gått hos psykolog tidligere, for det med følelsen av ydmykelse som jeg ikke blir kvitt. Det hjalp ikke. prøvde til og med to forskjellige, men det er som om det ikke "virker" på meg. HI Anonymous poster hash: d83bf...425
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 Det høres ut som at din historie forfølger deg i form av posttraumatisk stressyndrom, og at det hos deg har fått form av angst. Søk hjelp! Anonymous poster hash: 8051f...135
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 Oi, og meg som fantaserte om å bli satt i fengsel da ungene var små så jeg kunne få litt tid for meg selv. Nå skal det da sies at det er mange andre områder/situasjoner som du mer sannsynlig kan ende opp i som har de følgende du er engstlig for. Men du må jo jobbe med dette problem- alene eller med professionel hjelp Anonymous poster hash: bb337...ede
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 Jeg har gått hos psykolog tidligere, for det med følelsen av ydmykelse som jeg ikke blir kvitt. Det hjalp ikke. prøvde til og med to forskjellige, men det er som om det ikke "virker" på meg. HI Anonymous poster hash: d83bf...425 Det må skarpere lut til, da. Du er sykere enn det en psykolog kan fikse. Anonymous poster hash: 8051f...135
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 Jeg har gått hos psykolog tidligere, for det med følelsen av ydmykelse som jeg ikke blir kvitt. Det hjalp ikke. prøvde til og med to forskjellige, men det er som om det ikke "virker" på meg. HI Anonymous poster hash: d83bf...425 For at det skal virke å gå til psykolog må man ha riktig diagnose og ikke minst finne akkurat den riktige psykologen. Psykologer er forskjellige, med forskjellige måter å jobbe på. En pasient trenger kanskje medfølelse og empati, nærmest medlidenhet fra psykologen sin for å komme videre, en annen trenger kanskje et skikkelig spart bak og få høre at det ikke er mer synd på deg enn på andre, disse to pasientene trenger antagelig to vidt forskjellige psykologer for å komme videre.... Kjenner ei som først fikk hjelp da hun kom til sin fjerde psykolog, da fant hun en som trykket på akkurat de riktige knappene hos henne. Ikke gi opp du, prøv igjen. Anonymous poster hash: a2a8f...5b8
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Uff, leit at dette skal kontrollere livet ditt! Husk at man kommer ikke i fengsel hvis man f.eks. fyller ut noe feil i selvangivelsen og er i god tro. Alle kan gjøre feil. Bøter, betinget fengsel osv. er også det som ofte brukes hvis ikke veldig alvorlig. Du lever på en måte i ditt eget fengsel i dag, med redusert frihet pga. frykten din. Håper du finner en måte å komme deg ut av denne tankegangen på, så du kan gjøre de tingene du ønsker. Trist å sitte på gamlehjemmet når du er 90 og ha kastet bort livet på å være redd, og ikke gjort de tingene du har ønsket. Lykke til! Anonymous poster hash: 74d11...2dd
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 Forrige anonym her har et veldig godt poeng som du bør tenke på, det er veldig sjelden man i Norge blir fengslet på uakstsomhet. Blir man fengslet pga skattesnyting o.l. er det fordi det er snakk om store summer og er gjort med overlegg, om du skulle fylle ut noe feil vil du i verste fall bli beskyldt for å være uaktsom og få krav om å betale tilbake. Du vil ikke bli fengslet. Man kan riktignok bli fengslet pga uaktsomt drap, men det er heller ikke så ofte det skjer. Selv uaktsomme drap i trafikken dømmes gjerne bare med bøter og erstatningskrav. Med tanke på justismord, så er det ikke ofte noen blir fengslet bare på indisier i dette landet, det er veldig sjeldent. Det må bevis til, så sjansen din for å havne i fengsel er forsvinnende liten. Frykten din er helt irrasjonell. Anonymous poster hash: a2a8f...5b8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå