Gå til innhold

date når man ikke har barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet er 1 år. Faren har mistet omsorg og min mor jobber alltid kveld. Har ikke flere til å passe barnet.

Jeg har lyst til å date litt igjen.

Noen som har hvert i en slik situasjon.?

Anonymous poster hash: 05c7d...853

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke jeg personlig, men en venninne.

Hun gikk ned på den videregående skolen og spurte om hun kunne henge en lapp i klasserommet til de som går barne- og ungdomsarbeider. Skrev at hun trengte en fast barnevakt og var villig til å stille som referanse ved senere arbeidssøking om de gjorde en god jobb ;) Halve klassen ringte jo og ville ha jobb....

Hun ansatte en søt jente som ønsket å jobbe i barnehage etterhvert, hun passet de to døtrene til min venninne en kveld fast i uken så mammaen fikk litt "luft under vingene" og stilte også opp en og annen kveld i helgene.

Anonymous poster hash: aedba...fcd
Gjest Stjerneklart
Skrevet

Du kan jo sjekke www.barnevaktnett.no og se om det er noen i nærområdet som du kan betale for å passe en kveld :-) 

Skrevet

Ikke jeg personlig, men en venninne.

Hun gikk ned på den videregående skolen og spurte om hun kunne henge en lapp i klasserommet til de som går barne- og ungdomsarbeider. Skrev at hun trengte en fast barnevakt og var villig til å stille som referanse ved senere arbeidssøking om de gjorde en god jobb ;) Halve klassen ringte jo og ville ha jobb....

Hun ansatte en søt jente som ønsket å jobbe i barnehage etterhvert, hun passet de to døtrene til min venninne en kveld fast i uken så mammaen fikk litt "luft under vingene" og stilte også opp en og annen kveld i helgene.

Vet du hvor mye hun måtte betale for dette? :)  

Anonymous poster hash: 08022...931

Skrevet

Vet du hvor mye hun måtte betale for dette? :)

Anonymous poster hash: 08022...931

Hun betalte vanlig takst blant ungdommer som sitter barnevakt, her vi bor er det 100 kr timen. Det er det de fleste får som er 16-18 år og sitter barnevakt.

Skrevet

Hvor bor du HI? :-)

Anonymous poster hash: be46d...452
Skrevet

Dersom du har mulighet kan du jo også ta bli-kjent-fasen på dagtid. En kjapp lunsj eller kaffe, dette synes jeg fungerer veldig bra dersom du feks bruker datingapper.

Anonymous poster hash: eb1de...68b
Skrevet

Hun betalte vanlig takst blant ungdommer som sitter barnevakt, her vi bor er det 100 kr timen. Det er det de fleste får som er 16-18 år og sitter barnevakt.

100 kr timen er ganske mye egentlig. Det er mer enn lærlinglønn

Anonymous poster hash: 29ef7...ad4

Skrevet

100 kr timen er ganske mye egentlig. Det er mer enn lærlinglønn

Men alle tenåringer vet hva andre får for tilsvarende jobber, de som betaler 50 kr timen sliter med å få noen til å ta jobben... Her er det helt vanlig takst med 100 kr timen, det er rett og slett det det koster å få noen til å passe barna dine.

Skrevet

Men alle tenåringer vet hva andre får for tilsvarende jobber, de som betaler 50 kr timen sliter med å få noen til å ta jobben... Her er det helt vanlig takst med 100 kr timen, det er rett og slett det det koster å få noen til å passe barna dine.

Skjønner det. Jeg har en jeg betaler 70 kr. Men de kommer til å få seg en kraftig reality check når de blir eldre

Skrevet

Hvor bor du HI? :-)

Anonymous poster hash: be46d...452

Indre østfold

Skrevet

Da jeg var mutters alene med unger og skulle date, så tok jeg en kopp kaffe, en lunsj osv med en mann som jeg har skrevet/ringt en stund, på offentlig plass, sammen med barna. På samme måte som jeg møtte forretningsforbindelser, kompiser og venninner til kaffe, lunsj, prat i lekeparken mens barna lekte. Invitere hjem kan man gjøre etter at man har truffet fyren offentlig et par ganger, etter barnas leggetid. For ettåring bør det ikke være noe problem siden de legger seg tidlig. De klarer heller ikke å innfortolke "kjærestegreier" i mammas lunsj med en venn.

Skrevet

Da jeg var mutters alene med unger og skulle date, så tok jeg en kopp kaffe, en lunsj osv med en mann som jeg har skrevet/ringt en stund, på offentlig plass, sammen med barna. På samme måte som jeg møtte forretningsforbindelser, kompiser og venninner til kaffe, lunsj, prat i lekeparken mens barna lekte. Invitere hjem kan man gjøre etter at man har truffet fyren offentlig et par ganger, etter barnas leggetid. For ettåring bør det ikke være noe problem siden de legger seg tidlig. De klarer heller ikke å innfortolke "kjærestegreier" i mammas lunsj med en venn.

Har blitt bedt på date til lørdag. Veldig lyst til å dra. Har kun 1 åringen da. Har to barn til. Men de er hos far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...