Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #1 Skrevet 25. april 2016 Frokost. En halv til en brødskive. Noen ganger bare 1/4. Da får hun litt skyr på klemmepose i tillegg. Spiser kanskje 1/3. Lunsj: Som oftest en brødskive men noen ganger vil hun ikke ha så da får hun ett middagsglass. (8 måneders glass) og en skyr pose, eller resten av posen fra frokost. Mellommåltid: 1/6 av en banan, bær, eple eller smoothiepose med fiber. Middag: det vi spiser. Varierende mengde noen ganger bare tre skjeer. Kveldsmat: brød eller grøt. Og drikker 60 Ml Biola etter kveldsmat. Hun drikker ikke vanlig melk (nekter å drikke) så hun drikker vann hele dagen. Jeg synes hun er så småspist men aner ikke hva som er normale mengder. Anonymous poster hash: 0aa43...a81
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #2 Skrevet 25. april 2016 Småspist syns jeg. Virker som hun er vant med å få smoothie klemmepose når hun ikke spiser. Hvorfor får hun 60 ml biola etter kveldsmat? Går hun i barnehage? Spiser hun mer der? Anonymous poster hash: 94a1d...b71
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #3 Skrevet 25. april 2016 Det høres helt normalt ut i mine øyne. Nå er vår blitt 8 og i løpet av dagen spiser hun ca halvskive til frokost og en yoghurt og biolamelk, halvskive og litt frukt til lunsj, litt på sfo (hvis det er noe hun ikke liker, blir det ett knekkebrød), f.eks. 1/3 stykke laks og litt tilbehør til middag. eple eller en halvskive til kvelds og smoothie. Anonymous poster hash: 80784...d12
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #4 Skrevet 25. april 2016 Småspist syns jeg. Virker som hun er vant med å få smoothie klemmepose når hun ikke spiser. Hvorfor får hun 60 ml biola etter kveldsmat? Går hun i barnehage? Spiser hun mer der? Anonymous poster hash: 94a1d...b71 Hun får posemat de dagene hun ikke spiser noe særlig. Normale dager får hun en skyr etter lunsj. Supplerer med smoothie med fiber de dagene hun spiser minimalt. Ellers får hun bare frukt til mellommåltid. Biola får hun fordi hun ikke vil ha melk og fordi magen har vært litt ugrei. Hun går ikke i barnehage. Anonymous poster hash: 0aa43...a81
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #5 Skrevet 25. april 2016 Høres veldig ut som min gutt da han var på den alderen. Jeg stresset litt med at han spiste så lite, men han har fult kurven sin hele veien og vært frisk og rask. Han er 5 år og spiser mer normalt nå, selv om det fortsatt er under gjennomsnittet. Anonymous poster hash: bd04e...730
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #6 Skrevet 25. april 2016 Høres veldig ut som min gutt da han var på den alderen. Jeg stresset litt med at han spiste så lite, men han har fult kurven sin hele veien og vært frisk og rask. Han er 5 år og spiser mer normalt nå, selv om det fortsatt er under gjennomsnittet. Anonymous poster hash: bd04e...730 Leste en gang til, og det ser jo faktisk ut som hun spiser godt til lunsj? Hvis min gutt hadde spist en hel brødskive eller et helt middagsglass til lunsj så hadde jeg vært veldig fornøyd og slappet helt av resten av dagen. Anonymous poster hash: bd04e...730
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #7 Skrevet 25. april 2016 Høres veldig ut som min gutt da han var på den alderen. Jeg stresset litt med at han spiste så lite, men han har fult kurven sin hele veien og vært frisk og rask. Han er 5 år og spiser mer normalt nå, selv om det fortsatt er under gjennomsnittet. Anonymous poster hash: bd04e...730 Jeg kjenner jeg stresser litt. Men prøver å gjøre måltider til en hyggelig avslappet seanse. Hun er ganske liten, vever og slank men følger sin egen kurve. Hun er den minste av størrelse i barselgrupper vår men er den nest eldste. Er litt redd hun ikke skal få i seg nok næring. Og kjenner jeg blir urolig når de andre mødrene kommenterer hvor liten og lett hun er. Alt man skal bekymre seg for. 🙈 Anonymous poster hash: 0aa43...a81
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #8 Skrevet 25. april 2016 Leste en gang til, og det ser jo faktisk ut som hun spiser godt til lunsj? Hvis min gutt hadde spist en hel brødskive eller et helt middagsglass til lunsj så hadde jeg vært veldig fornøyd og slappet helt av resten av dagen. Anonymous poster hash: bd04e...730 Som oftest spiser hun ett 8 måneders glass eller brødskive. Noen ganger bare halvparten. (Da får hun smoothiepose som mellommåltid) Hun spiste faktisk mer når hun var 11 måneder enn nå. Helsestasjonen sa at det var normalt ved denne alderen at de spiste mindre enn før og at hun legger jevn på seg. Vi går til ekstra veiing fordi jeg føler det som en trygghet. Anonymous poster hash: 0aa43...a81
Anonym bruker Skrevet 25. april 2016 #9 Skrevet 25. april 2016 Helsestasjonen har nok rett. Vet det ikke er så lett når man står midt oppi det, men prøv å ikke bekymre deg. Barn er forskjellige, med forskjellig størrelse og forskjellig apetitt, akkurat som oss voksne. Jeg får fortsatt kommentarer på at gutten min er lett, selv om han nå bare er ca 2 kilo under gjennomsnittet for høyden sin, og det er jo ikke så mye når han er 5. Jeg har sett barn som er mye tynnere enn han, og de ser friske og spreke ut de også. Anonymous poster hash: bd04e...730
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå